Het autotopic

VW Tiguan en Skoda Kodiaq zijn volgens mij ‘hetzelfde’ als de Seat Ateca. Vriendin van mij heeft een Tiguan uit Duitsland geïmporteerd, daar hebben ze vaak meer specs etc. dan die auto’s in NL. Maar of dat geld scheelt durf ik niet te zeggen. Misschien ook een grotere Volvo? Hoewel dat wel dure auto’s zijn natuurlijk. Vind ze wel altijd ruim!

Is het (zakelijk) lease? Sommige lease maatschappijen bieden namelijk de mogelijkheid om in de zomer een elektrische auto voor een paar weken in te ruilen voor een benzine auto, zodat je op vakantie kunt gaan met je auto

1 like

Mijn broer (190 lang en heel fors) heeft een Skoda SuperB en past daar met gemak in, samen met vriendin, 2 kinderen en een hondenbench (Samojeed, redelijk grote hond). Hij heeft dan zelfs nog ruimte voor boodschappen en/of de kinderwagen.

Ja zo’n grote Volvo :heart_eyes: maar die zijn zo duur! Dat geld willen we er niet aan besteden. Ik zal die VW en Skoda eens bekijken!

Is het idd! Dat zou ideaal zijn, we zullen eens navraag doen, bedankt voor de tip!

Wij hadden een Mazda CX5 (lease).
Ook een ruime auto!

1 like

Deze auto is sinds vrijdag in mijn bezit! :heart_eyes:

Het is de Peugeot e-208. Rijdt als een zonnetje!

28 likes

Hoeveel betalen jullie voor je autoverzekering?

Ik heb voor het eerst een vrij nieuwe auto (2018) gekocht en ben me aan het oriënteren. Voor de zekerheid ga ik toch maar All Risk denk ik.

En omdat ik 'm stiekem even wil showen ook:

foto

15 likes

Aaah leuk die! Ik betaal nu 87 euro met 2 schadevrije jaren voor een auto uit 2017 (toen nieuw gekocht). maar volgens mij telt het ook mee waar je woont e.d.!

Edit: all risk bij Centraal Beheer

1 like

Ik €67 all risk voor een auto uit 2015.
Leuke auto heb je! :grinning:

1 like

Ik betaal €26,35 all risk voor een auto uit 2012. Maar ik heb het maximale aantal vrije jaren en woon in een goedkope regio denk ik (oosten vh land). En krijg via m’n werk ook korting. Dus goedkoper kan wss niet. Ik heb een Kia Rio trouwens.

1 like

volgens mij telt het ook mee waar je woont e.d.!

Op basis hiervan ben ik zelfs afgekeurd door een verzekeringsmaatschappij :woman_shrugging:t3: terwijl het bij centraal beheer totaal geen probleem was.

Zou ‘m sowieso all risk doen en vergeet niet de schadeverzekering voor inzittenden! Die is niet per se voor de inzittenden maar meer voor jezelf als bestuurder. Neem er ook maar no claim bij, je slaat jezelf voor je kop als je ‘t ooit nodig hebt en het niet hebt afgesloten.

Ohja en tip: sla de noordhollandsche 1816 over. Ken meerdere personen met slechte ervaringen nadat ze schade hadden.

2 likes

Ah ja thanks, ik heb inzittenden schade al op mijn lijstje staan! :relaxed:

Pff, het is wat met de verzekeringen.

Kost geld, even irritant met uitzoeken maar je moet het goed hebben. Als je het ooit nodig hebt, haal je het er zo ook weer uit.

Kijk ook even goed naar de voorwaarden. Mag je bij reparatie een eigen garage kiezen of mag je alleen naar aangesloten herstellers? Of heb je keuze maar dan een (hoger) eigen risico? Weegt de hoogte van het eigen risico op tegen hetgeen je minder aan premie gaat betalen?

Ik zit zelf bij Interpolis, maar dat kan tegenwoordig alleen nog als Rabobank klant volgens mij. Niet goedkoop, maar wel prettig en je kunt er ook een soort anwb dekking bij afsluiten. Maaaaar ik ben sowieso biased want ik doe zelf schadebehandeling daar oa :grimacing:

2 likes

Hahaha, wel handig dat je er dan veel van weet! :raised_hands:t2:

Ik moet het dit keer allemaal voor het eerst zelf uitzoeken. Best confronterend, maar mn vader helpt me gelukkig ook wel voor zover hij kan. Ik heb gelukkig nog een paar dagen en ga morgen wat offertes aanvragen bij een aantal die mij aanspreken.

1 like

Allianz Direct zou ik afraden. Mijn vriend heeft vorig jaar een heftig ongeluk gehad (niet zijn schuld) en zijn auto was total loss. Gelukkig wel all risk verzekerd, maar hij moest letterlijk alles zelf regelen, tot aan het opvragen van het dossiernummer van het politieonderzoek.

Zelf zit ik bij Centraal Beheer, bevalt tot nu toe goed.

1 like

Mijn Ford Focus ST heeft er een zusje bij. Omdat mijn vriend in Groningen woont en hij geen auto mag rijden komende periode hebben we besloten samen een auto aan te schaffen. De kilometers op mijn eigen auto liepen echt onwijs hard op. Het is een Volvo C30 D5 geworden, volgen Volvo fanaten in precies de juiste samenstelling. Heerlijk om de woon-werk-Groningen km’s met een diesel te kunnen maken en dan de fun stuff met de Focus ST.

10 likes

Misschien best je nummerplaten anoniem maken?

2 likes

Hoezo? Ze staan allebei ook op mijn Instagram en gewoon buiten op straat. Aan de hand van een kenteken kan je niet raden waar ik woon. Tenzij je me spot met rijden.

1 like