Het autotopic

Heel fijn dit. Ik reed een tijdje terug op de snelweg en zag toen een witte en ik wist echt niet welk merk het was. Fijn dat ik nu opheldering heb haha!

1 like

Haha fijn als zoiets opgehelderd wordt. Er staat ook niet achterop wat voor auto het is of zo. Op de zijkant staan wel mini stickers met de naam, maar die halen veel mensen er af.

2 likes

Past de actieradius zich niet aan aan je rijstijl?
Misschien trekt het dan nog bij!

Nee voor zover ik weet niet! Het gaat vooral vervelend zijn op autovakantie, maar dat gaan we meestal maar 1x per jaar, dus moet niet teveel klagen.

1 like

Ik wil komend jaar denk ik een auto kopen. Ik ga binnenkort wel even met m’n vader kijken waar ik op moet letten bij een tweedehands auto, maar weet überhaupt niet eens naar wat voor model ik zou moeten kijken haha.
Ik wil geen al te groot exemplaar (volle woonwijk met veel auto’s), maar wel vijfdeurs. Het zullen met name ritjes binnen NL zijn, maar hij moet ook wel geschikt zijn voor langere ritten binnen Europa. Mocht er iemand zijn met verstand van auto’s, ik sta ervoor open om alvast wat ideeën op te doen.

Ligt natuurlijk ook aan je budget maar je zou naar een Kia Picanto kunnen kijken of een Hyundai i10. ANWB heeft veel info op hun site staan, ook veel tests en vergelijkingen. Volkswagen up zou ook nog kunnen.

1 like

Ik denk dan eigenlijk direct aan een VW Golf. Of misschien een Opel Astra.
Maar heb vooral vrienden die er bij zweren en zelf niet gehad. Heb zelf een voorkeur voor Volvo’s maar dat is al snel wat te groot!

2 likes

Golf wordt hierboven genoemd maar evt. polo? Die is net een slagje kleiner dan de golf en heb je ook in 5 deurs. Ben zelf tevreden met m’n ford fiesta, die is ook niet heel groot maar wel comfortabeler dan een UP of aygo bijv. Dat soort autootjes zou ik niet snel voor een Eurotrip gebruiken.

4 likes

Astra en Golf zijn mooi, maar als ik je zo hoor misschien een tikkie te groot. Zou eerder kijken naar een OPEL Corsa, VW golf, Renault Clio (rijden echt fantastisch).

1 like

ik zat ook gelijk te denken aan een polo ja! is wat mij betreft echt een perfecte tussenmaat zegmaar. en een vriendin van mij heeft die en is er zeker vaker mee door europa gereden haha/

1 like

@Takkie @Random @Molotov @mikselke @Broodrooster @Enthusiasm
Wow bedankt voor de snelle reacties! Hier heb ik zeker wat aan :relaxed:

1 like

Of een Ford fiesta

3 likes

Wij hebben een Skoda citigo gehad (soort upje), en roadtrip meegedaan door oost Europa. Wel lekker handzaam, niet zo comfortabel. Hebben nu als “kleine” auto een Ford fiesta, en dat is een aanrader! Wij hebben een ecoboost, dus net zo of zuiniger dan een upje bvb, maar rijcomfort veel beter en ruimer.

1 like

Ben ook pro polo. Heb 2 jaar ongeveer 50.000 kilometers p.j. gereden en was echt top.

1 like

Ik heb een Seat Ibiza uit 2017 en bevalt super! Niet te groot en toch ruim.

2 likes

Idd Opel Corsa, hele fijne 1e wagen. Zoveel herinneringen aan, betrouwbaar, goed aan onderdelen te komen, krachtige motors. Goed carrosserie. Had zelf een zilveren, met ook een spoiler (vond dat zo een gek woord)

1 like

Ik ben fan van m’n Hyundai i10 (komt uit 2014), rijdt prima binnen Nederland en hield zich ook goed op weg naar Frankrijk/Luxemburg/Denemarken. Alleen met bergen heeft ie wat problemen :sweat_smile:

2 likes

Ik lees dit topic bij, maar actieradius is altijd slechter bij koud weer! Ik rijd een Tesla Model 3 en dat verschil is best wel wat met warm en koud weer.

Dan hoop ik dat het in de zomer wat beter is! Sta nu echt vaak bij zo’n paal te leuren.

Wij hebben nu een Seat Ibiza station, maar die wordt te klein. Het past niet meer door de combi van de lange benen van mijn man en twee kindjes. We passen er nu alleen in als hij rijdt, ik achter hem zit, de baby past dan nét aan op de bijrijders stoel en de peuter naast mij op de achterbank.

We gaan waarschijnlijk proefrijden in een Nissan Qashqai, Kia Sportage en Seat Areca. Hoop dat 1 daarvan ruim genoeg is (kofferbak moet ook nog groot zijn ivm grote hond die vaak in de auto zit). En dan nog even verder sparen, maar dan hebben we in ieder geval een spaardoel.

Als iemand nog meer auto’s weet waar we met zijn allen in zouden passen, let me know!