Het autotopic

Nee hoor dan hoeft het niet haha, bedankt. :+1:

@Molotov Nou tips zijn altijd welkom natuurlijk :slight_smile:

1 like

Wij zijn nu aan het kijken naar een auto en het duizelt me echt. Ik heb dit topic al doorgespit, dus ik heb al een paar goede opties. Maar het zijn alsnog veel opties en wat is dan slim qua kilometerstand etc. Ik heb ook niet echt vrienden of familie met verstand van auto’s, en ik ben bang een miskoop te doen. Daarnaast willen we zo snel mogelijk kunnen rondrijden, dus ik wil niet het hele land door voor auto’s en testritjes.

Ik hoef geen tips trouwens, ik wil gewoon mijn ei kwijt :’)

2 likes

Gewoon een aankoopkeuring laten doen! Hebben we bij mijn laatste 2 auto’s laten doen en daardoor hebben we echt veel geld van de prijs af kunnen handelen.

Is er hier iemand met een hyundai i10 die ik iets mag vragen?

Ik heb deze auto sinds kort, maar het lijkt alsof het brandstof lampje kapot is? Vandaag stond hij bijna op 0 en brandde het lampje nog niet?

Oh hmm die van mij gaat wel gewoon branden als de tank bijna leeg is. Maar dan staat 't streepje wel echt bijna onderaan inderdaad.

1 like

Oke! Vandaag stond hij zover, brand het lampje bij jou dan ook nog niet?

Ik heb net een andere editie denk ik want bij mij staat de meter een kwartslag gedraaid haha. Ik kan bijvoorbeeld ook niet zien of m’n lichten aan zijn, best irritant. En temperatuur kan ik al helemaal niet zien.
Maar het streepje was wel echt verder richting de 0 voordat hij ging branden ja! Toen 't zo ver was ben ik ook bij de eerste de beste pomp gestopt :joy:

1 like

Ik heb ook een oudere editie maar heb wel een keer ook bijna lege tank gehad zoals jij en er ging geen lampje branden. Dat is misschien echt pas bij een lege tank… lekker handig haha

1 like

Haha oke thanks dan is hij waarschijnlijk niet kapot. Ik was namelijk al bang om stil komen te staan :joy:. Deze komt uit 2017!

Ja idd niet echt handig. In mijn vorige auto ging hij wel eerder brandde, dus was nu ook al verbaasd

Kun je in je computer zappen naar hoeveel km je nog kan?
Mijn hyundai (ix20) geeft een lampje bij nog 100km en dat lampje knippert bij nog 50km.

Nee ik kan dat niet zien helaas

Ik heb een andere auto maar mijn lampje gaat pas aan als ik nog 15 km kan rijden dus echt heel laat haha

Oh hahahaha ja die van mij is 2010 volgens mij dus dat verschilt nogal.

Ja zoiets bij mijn auto ook (die is iets van 3 jaar oud). Ik dacht eerst ook dat het lampje of het systeem erachter kapot was.

Mijn ford gaat pas branden als hij over het leeg streepje heen is. Daarna kan ik nog minimaal 30 km rijden.

Onbedoeld een keer uitgetest, zoveel stress

Hij calculeert dit ook op je gemiddelde qua verbruik. Het ene moment schiet mijne aan bij 100 km en de andere keer pas bij 75 km. Ligt beetje aan de zwaarte van je voet.

1 like

We hebben hem opgehaald, de Polestar 2 in de kleur van de foto. Vind hem echt prachtig en hij rijdt soepel. Alles is fijn eraan, behalve de actieradius. Die blijft nog achter op het beloofde aantal kilometers. Maar we krijgen binnenkort een paal bij huis, dat scheelt al.

28 likes

Heb hem :partying_face: zo blij mee!

20 likes

Jongeeeens… wat een gave auto’s allebei @Twonights @Espoir.

3 likes