Het autotopic

Ja een nieuwer model Hyundai i10 is wel significant groter dan een aygo iig. En rijdt prima! Heb niet echt ervaring met een twingo (vind die wel megaklein ogen) of kia picanto qua grootte. Kia is wel groter dan een twingo denk ik.

1 like

Zwarte renault megane

Overal het algemeen vind ik BMWers, Tesla’s en Volkswagen Golfs het meest aso rijden. Als in je van de weg drukken als je net te lang links rijdt (op normale snelheid of al iets harder) en hem er nog last minute ergens voor gooien. Als ik denk dat zo weer zo een move willen maken laat ik ze ook niet door. Terwijl het bij andere auto’s geen probleem is.

Heb zelf Volkswagen Polo, Renault Captur, Kia Ceed, Mazda cx5 gereden en nu een Toyota CHR. Merkte dat ik altijd wel voor word voorgelaten behalve met de Mazda die best groot is. Dat was echt kut.

Net een paar weken en letterlijk het een na het ander gaat kapot. Dus voor mij echt een miskoop.
Er stonden wel wat meer km’s op, maar niet meeega veel. Maar de schakelbak, koppelingsplaten, distributieriem, regelaparaat en accu hebben het al begeven. :cold_sweat:

Onze andere auto is een golf en die mankeer echt nooit iets.

1 like

Ik heb een hyundai i10 en er kunnen achterin ongeveer 4 a 5 big shoppers vol boodschappen naast elkaar. En de stoelen kunnen ook plat uiteraard.
Niet mijn fotos:

Samenvatting

afbeelding

afbeelding

1 like

Oo pfff wat balen zeg…
Ik ben ook nog verder aan het kijken, vw golf zijn wel degelijke auto’s. Mss dat ik nog ga kijken voor een vw up, net wat degelijker maar wel een klein maatje.

Ik kijk nu naar 3 deurs ford fiesta, kia picanto, renault clio, opel corsa (allemaal wat groter dan een c1, maar niet een mega grote auto).

1 like

Ik heb een Kia Picanto gehad en daarna tijdelijk een Peugeot 108 (allebei de meest recente versie want leaseauto). En ik vond de Picanto echt een fijne auto en ruimer dan ik op het eerste oog dacht. En dat werd mij nog duidelijker toen ik de Picanto moest inleveren en daar een 108 voor terugkreeg die vond ik een stuk minder ruim.

1 like

Oke ik heb totaal geen verstand van auto’s hahaha dus sorry als dit ruk advies is maar ik heb een Mitsubishi Space Star en dat is ook wel zo’n kleine auto maar ik vind hem van binnen (ook qua kofferbak) best ruim dus misschien ook een optie!

1 like

Een vw polo is ook net een maatje kleiner dan de golf, misschien is dat wat?

1 like

Thanks voor jullie tips. Ga dit weekend weer ff op internet zoeken :slight_smile::+1:… polo vind ik ook leuk!

Absoluut een Ford fiesta! Heerlijke auto
Heb wel een wat nieuwere (nouja wat is nieuw) zodat ik overal in mag. Hij is klein maar ook ergens lekker ruim

1 like

Ik heb ook een picanto, voor mijn werk in een c1 gereden. Je merkt wel verschil de picanto rijd veel comfortabeler, achterbank zit ook voor een volwassenen beter dan bij de c1. Kofferbak is iets dieper en groter ik krijg mijn oma haar rollator er zelfs in wat ik echt niet had verwacht.

1 like

Hyundai i20. Is formaatje Corsa. Ben er heel tevreden over.

Ik heb van die autospiegelstickers gekocht bij de Action, en ze doen wat ze moeten doen :raised_hands: krijg ze er alleen niet zonder luchtbellen op hahaha.

7 likes

Ideaal! Ik wist niet dat dit bestond. Hoef je dan 's ochtends bij het opstarten ook niet je spiegel droog te maken of helpt het alleen tegen het beslaan van de spiegel onderweg? Al heb ik van beiden last, dus ik ga ze sowieso halen haha.

Nu ik hier toch reageer, deel ik ook nog even de mening van mijn vriend over of je in vrouwenauto’s (klein met een niet standaard kleur, in mijn geval ook nog oud) anders behandeld wordt op de weg. Hij ondervond dat vorige week aan den lijve toen hij met mijn auto naar de supermarkt ging en een ander zijn auto vanuit een zijweg vlak voor hem de voorrangsweg op gooide. Mijn vriend kwam thuis met de mededeling dat hij last had van het Micra-syndroom, want in zijn Golf zou dit nooit gebeurd zijn :joy:

2 likes

Heb de spiegels vanochtend niet droog gemaakt! Dus werkt echt zo direct goed.

1 like

Wij lopen ook altijd te klagen bij anderen dat we het zo kut vinden op de weg door al die aso’s die zich zo voor je gooien en afsnijden en kleven. Zij zeggen dan altijd Oh? Nou… geen last van hoor!
Wij zijn dan altijd van Huh wtf?! Maar ik denk dat het indd komt omdat zij in grotere autos rijden :laughing:

Ik had hiervoor ook een klein autootje, hoevaak ik wel niet bijna van de weg bent gedrukt. Ik heb zelfs een keer bijna van de weg gedrukt door een vrachtwagen, super gevaarlijk. Deze zat zo te bumperkleven dat ik bang was om te remmen. Nu heb ik een groter auto en een stuk minder last!

Hebben jullie rechtsbijstand bij jullie autoverzekering gedaan?