Het autotopic

Iemand ervaring met een DS3?

Dat is een Citroën toch? Ik heb jaren in een C3 gereden, heerlijke auto! Heb m ingewisseld omdat het een diesel was en ik minder ging rijden, maar vond m echt heel fijn. Had ook wel een luxe uitvoering.

Ja klopt, wilde eigenlijk geen Franse auto meer, maar deze lijkt erg luxe enz

Geen rij-ervaring met Citroën maar de DS-reeks is hun upscale lijn en totaal niet vergelijkbaar met een C3.

1 like

Dan heb ik niks gezegd! Maar zelf altijd goede ervaringen gehad met Citroën, zou er zo weer 1 kopen iig.

Volvo XC40. Wil nooit meer een andere. :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Ik heb mn oog laten vallen op een leuk autotje: renault Twingo uit 2013 met nog maar 21.000 km! Jullie ervaringen mee? Dacht eerst van bleh een Twingo, lelijk! Maar de nieuwe versie is wel schattig ;).

Ik heb een nieuwe twingo uit 2018, echt een fijn compact ding hoor.

Ik heb alleen mintblauw, dat zou ik in de toekomst niet meer doen, vooral toen ik hem net had het idee dat ik minder ‘serieus’ genomen werd. Hiervoor had ik een zilveren Volvo

Kleur en een kleine auto denk ik. Voor mijn gevoel werd er met m’n grote bak een stuk minder asociaal met mij omgegaan (even ertussen proppen enzo). Volgende auto zal weer een grotere worden (weet nog niet wanneer), dus dan kan ik mijn empirisch onderzoek afmaken.

1 like

Denk dat de combi het erger maakt. Nu is het wel een typisch vrouwenautotje, in het zwart is dat bijvoorbeeld al veel minder.

Die ervaring heb ik inderdaad ook met mijn oude Nissan Micra in blauw. Ik denk ook dat het de combi is. Hoeveel agressieve bumperklevers ik in die auto al ben tegengekomen is niet te tellen (ik ben zelfs een keer van mijn rijbaan geduwd op de snelweg). Terwijl ik dat soort situaties bijna nooit tegenkom in de auto van mijn vriend (nieuw, VW golf en donkergrijze kleur) en ik daarin toch echt dezelfde rijstijl heb. Toch zou ik voor geen cent de kleur van mijn auto inruilen voor een minder opvallende vrouwenkleur. Andere mensen moeten hun vooroordelen maar bijstellen :wink:

1 like

Dot klopt! Ik ging van een ford focus station (zwart) naar een lichtgrijze punto en ik merkte echt dat vooral automobilisten met grote auto’s dan ineens heel anders met je om gaan!

Vraag me nu ook echt af of ik dit zelf ook deed…

1 like

Weten jullie een fijne, betrouwbare, niet te grote diesel auto?

Ik rijd nu een benzine Twingo, maar vanaf volgend jaar is een diesel goedkoper voor mij.
Ik ben alleen niet zo’n held met inparkeren enzo, dus wil graag een kleintje. Op autoverkoopsite’s zie ik vooral grote (station) auto’s…

Fiat Punto! Mijne rijdt 1:24 dus lekker zuinig, en niet al te groot.

1 like

Ik had een Citroën C3 diesel. Net iets groter dan een Twingo maar superfijne auto!

Ik ben overgestapt omdat diesels op den duur zullen verdwijnen, houd daar wel rekening mee. Je kunt er over een paar jaar praktisch niks meer voor krijgen. Er zit momenteel veel afschrijving op.

2 likes

Ohja, goede om rekening mee te houden inderdaad! Misschien blijft een benzine dan toch voordeliger (als ik de inruilwaarde meereken…) :thinking:

Lastig allemaal… :joy:

Ja, heb je helemaal gelijk in.
Ik woon in Friesland en ik kende die regels helemaal niet. Maar verbaast mij niets als dat binnen een aantal jaar voor grotere delen van NL geldt…

Wat betreft je andere vraag: ik heb een Twingo en de achterstoelen zijn daarbij apart van elkaar verstelbaar!
Dus als ik veel kofferbakruimte nodig heb, zet ik de stoelen helemaal naar voren (denk dat dat ongeveer 30/40cm is?). Als er dan iemand achterin wil zitten, kunnen de stoelen weer (ver) naar achter. Nadeel is wel dat als de stoelen helemaal naar achter staan er echt wel weinig kofferbakruimte overblijft. Er passen dan net 2 volle boodschappentassen in en that’s it.

1 like

Vraag me eigenlijk wel serieus af of daar onderzoek naar is gedaan! Want ik merk dat ik met mijn auto met matte grijze lak ook veel minder vriendelijk word behandeld in het verkeer… als ik bijv verkeerd sta voorgesorteerd en van baan wil wisselen zal niemand me er tussen laten. Dat had ik in mijn vorige auto nooit

1 like

Volgens mij zijn dat type auto’s allemaal vergelijkbaar qua grootte. Zou dan eerder gaan kijken naar bijv een Toyota Yaris of een Kia Rio. Dat model is echt een slag groter. Ik heb kort een Aygo gehad en vond m zo klein, vooral de kofferbak. Ik kwam ook van een grotere auto dus manke vergelijking maar de ruimte viel me vies tegen.

Misschien een Hyundai i10?

1 like