Het autotopic

Vanaf november de Volvo Polestar 2

Deel hem wel met m’n vriend, we werken praktisch naast elkaar dus dat is ideaal.

Ben benieuwd hoe elektrisch rijden bevalt. Iemand ervaring met opladen op je werk en niet voor je voordeur?

13 likes

Ziet er gaaf uit! Jammer dat er in NL verplicht op de voorkant zo’n groot geel nummerplaat op moet.
Zelf geen ervaring maar op mijn werk hebben ze gewoon oplaadpunten en is bekend wie elektrisch rijd en als een ander dan keer er is en je auto is vol en ander moet laden dan ruilde ze even.

We komen idd helaas niet onder een felgele strook uit :yum:

Oke klinkt alsof dat prima kan werken

1 like

Wij hadden op het werk eerder drie personen die elektrisch reden, daarom één zo’n paal laten plaatsen. Volgens mij hadden ze alle drie thuis geen paal, dus lukte het zo prima, met opladen op het werk. Een persoon woonde wel maar paar straten verder, dus zette de auto ook wel buiten werktijd even aan de paal.

Nu zijn er twee van hen gepensioneerd en de derde heeft nu een niet-elektrische auto, haha, dus de paal heeft het rustig.

1 like

Heb nu ook een i10 op het oog! Gisteren proefrit gemaakt en hij beviel erg goed. Komt uit 2010 met nog geen 60.000 km op de teller. Als de distributieriem nog niet vervangen is kan ik dat direct voor 250 euro laten doen, dus dat valt nog wel te overzien. Hij heeft airco, wat ik erg belangrijk vond.

Hij komt ook van een Hyundai dealer, wat mij ook wel een prettig gevoel geeft. Ik kwam eigenlijk bij de dealer terecht voor een andere i10, die reed ook erg fijn maar had best al wat roestplekjes. Dus ik gaf dat aan, en toen kwam de verkoper zelf met deze aanzetten. Was net ingeruild door een andere jongedame en stond daardoor nog niet op de website.

Heb bij een andere dealer ook nog een testrit gemaakt in een Suzuki alto, maar die trilde echt aan alle kanten! Heel raar. Kon niet eens fatsoenlijk in de spiegels kijken doordat de weerspiegeling zo trilde en zelfs onder de voeten voelde je het trillen. Die auto stond ook al sinds januari bij de dealer, dus snap wel dat hij nog niet verkocht was.

1 like

Bij mij gaat het op werk prima! Soms idd wel even wisselen met iemand anders omdat de auto dan vol is en iemand anders ook moet laden, en anders heb je ook veel fastned oplaadpunten onderweg bij snelwegen mocht je in de knel komen. Er zijn ook wel wat laadpalen in wijken tegenwoordig en in sommige gemeenten kun je gratis een paal laden plaatsen als het nodig is!

2 likes

Gaaf! Ik rij nu een jaar elektrisch en ben super enthousiast. Het rijdt heel comfortabel en elektrische auto’s trekken lekker snel op (je hebt direct al je vermogen). Opladen valt me zeker niet tegen. Er zijn tegenwoordig zoveel palen en fastnedstations dat zelfs als je thuis geen paal hebt het geen probleem is. Als je op je werk kunt laden ben je eigenlijk zo goed als klaar.

1 like

Heeft iemand ervaring met Ford fiesta? Ik wil graag een Ford fiesta kopen binnen nu en een paar weken (diesel)
Het liefste die vanaf 2014

Mijne is van dec 2013, wel benzine! Als het kan, zou ik diesel proberen te vermijden, tenzij je ‘m helemaal stuk wilt rijden en niet ooit wil inruilen/restwaarde verwacht.

Ideaal formaat en rijdt lekker :sunglasses:

1 like

Ja het lijkt mij een ideale auto
Ehm ja klopt ik wil hem alleen echt oprijden omdat ik momenteel zoveel rij en ik merk dat benzine mij echt teveel kost en ik heb geen geld voor elektrisch of iets. Heb jij zeg maar die variant daarvoor?

Wij hebben ook een fiesta, leasen hem nu nog. Deze komt uit 2017, niet de nieuwe versie maar die daarvoor nog. Deze:

Voor mn vriend is hij wel iets te klein idealiter (maar hij is bijna 2 meter). Maar hij rijdt lekker, soepel, valt niet zoveel op en er is eigenlijk nooit wat mee. Wij hebben ook benzine btw

1 like

Heb een met die nieuwe grill al, bronskleurig :nerd_face:. Ik ben er iig echt tevreden mee! Lijkt op die hierboven gepost is. Volgens mij zijn die nieuwe nieuwe van afgelopen jaar oid en die zonder die grill van voor 2013. Schijnt ook gewoon allemaal degelijk spul te zijn. Vind deze fijner dan de gloednieuwe hynduai i10 die ik 2 jaar geleden een paar maanden had.

1 like

Oh dan ga ik nog even zoeken vanaf 2013 ja zo mooi hè :smiling_face_with_three_hearts: en die hebben een mooiere navigatie

1 like

Zo mooi! Rijdt hij zuinig?

Mijn benzine rijdt ong 1 op 16 en ik rijd niet specifiek zuinig, eerder niet dan wel zelfs

1 like

Even nagevraagd, mn vriend zegt 1 op 20. Ben er nog steeds blij mee

1 like

Kom je veel in stadscentra enzo? Ik zou nog wel in overweging nemen dat je overal die milieuzones krijgt en ik heb het idee dat ze die steeds strenger gaan maken. Zou lullig zijn als je over een jaar of 3 niet meer bij je huis of je werk kan komen met je diesel.

Kom bijna niet in de stad, alleen hier in het buitengebied en dus veel op snelwegen. Klopt wat je zegt alleen wil over 3 jaar wel iets anders rijden en tegen die tijd veel minder werken.

Ben benieuwd hoe ze het met die milieu zones gaan doen, volgens mij zijn het nu vooral diesels van rond de 2000- 2003 ben benieuwd of het een vaart loopt als ik een relatief jonge diesel ga rijden.

Heb ook nog voor een up gekeken maar is misschien niet zo handig wel super zuinig maar fiesta is iets meer auto voor een gezin

@Tamara hier een i10 uit 2008 en zijn er ook erg blij mee! Hebben hem nu bijna 1,5 jaar.

2 likes

Oehhh!! Heb zoveel zin om hem op te halen. Nog maar 21,5 uur hahaha

1 like