Het autotopic

Ik heb vandaag mijn nieuwe auto opgehaald :tada: een Ford fiesta. Heel blij mee!

Met het naar huis rijden kwam ik erachter dat de telefoonhouder die ik nu gebruik (die je in het luchtrooster moet schuiven) niet handig is in deze auto. De luchtroosters zitten net op de verkeerde plek. Ik wil liever geen telefoonhouder die je aan de voorruit moet plakken. Hebben jullie tips voor fijne houders?

Ik zat zelf aan zo’n soort houder te denken maar hiervan worden er veel aangeboden en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik had ook een keer iets gekocht wat je moest plakken op je dashboard maar dat bleef echt niet zitten, juist een goedkope van Ali die aan je raam moet met een zuignap doet het prima hier. :zipper_mouth_face:

Ik ooit een keer een soort kleefmatje waarop je je telefoon kon laten kleven. Gaf niet af. Werkte opzich wel goed maar is al 10 jaar geleden denk ik.

Haha wat grappig. Ik zou juist Ali vermijden met dit soort dingen maar zal door deze tip even kijken.

@Lichtknopje maar dat was meer op jouw telefoon op te leggen denk ik? Ik wil wel hem gebruiken voor navigatie dus hij moet wel omhoog staan ipv liggen op een matje.

Ik heb van het weekend mijn Ford fiesta
Leuke auto’s hé! Veel rij plezier
Maar zo te lezen moet ik dus ook een goede telefoon houder, welke fiesta heb jij?

Een witte uit 2010, benzine.
Ik weet niet hoe de luchtroosters verschillen met die van jou maar ik vond deze foto’s op de site van de garage. Het linker luchtrooster zit teveel achter het stuur waardoor je de helft van het scherm niet kan zien. Die ander zit net wat te ver weg. Dus vandaar mijn zoektocht naar een nieuwe telefoonhouder :grin:

afbeelding

Ik heb precies dit console ook en ik heb er toch een die op de raam zit. Zo’n dingen op het dashboard blijven bij mij nooit fatsoenlijk zitten omdat er altijd een beetje een werkje in zit: hatelijk

Hij lag schuin, want gebruikte ook voor navigatie.
Dit is het:

Ja dan hebben we dezelfde oh idd iets om mee rekening te houden.
Ik heb een Ford fiesta uit 2014 hetzelfde luchtrooster etc alleen dan is mijn navigatie blauw

Heel veel rij plezier! Ik vind hem geweldig rijden

Oh haha dat had ik me er niet bij voorgesteld!

1 like

Je hebt ook magnetische hoesjes! Dit is er een van Magbak (duur, niet zo mooi, maar wel sterk!).

Zou deze een iPhone 11 Pro kunnen houden? Ik heb nu een magneet waar m’n telefoon steeds vanaf dondert… niet echt veilig tijdens het rijden

Een sterke magneet moet dat houden! Ik heb ook een magneethouder (wel op de ventilatie) en die is supersterk. Die heeft zelfs op de hobbelwegen van België de iPhone 11 op z’n plek gehouden.

denk het wel, ze worden er speciaal voor ontworpen

1 like

Welke heb jij?

Toevallig heb ik nog een foto want anders had ik geen idee haha.

Ik heb het gekocht bij een winkel om de hoek, maar het zal vast ook online te koop zijn.

1 like

Haha anders is er (tijdelijk) ook deze oplossing. Lintje door rooster halen en:

1 like

Ik heb er 1 die je in het cd dingentje klemt, gekocht bij bol.
Weet alleen niet of je dan nog cd’s zou kunnen afspelen

Edit: ook een fiesta

@croissant Dit is inderdaad een handige oplossing voor jou! Mijn man heeft ook zo’n houder voor in je cd-ingang en dat werkt prima. Hij heeft hem van Wish of Aliexpress, maar ik zag dat ze ook via Bol.com te krijgen zijn.

1 like

Hoe kiezen jullie aan garage uit waar je “vast” voor onderhoud etc naar toe wil gaan? Of hoe hebben jullie dat eerder gedaan?