Het andere YouTubers/bloggerstopic

Ben ook eerstejaars dus dat zal ook verschil maken, heb maar 4 officiële contacturen per week ook! :smile:

Bonnie zegt ook altijd dat Nick “vandaag naar de universiteit” gaat ipv “naar school”. Of dan vraagt ze “was het leuk op de universiteit???”

:thinking:

1 like

Ik ga ook weer studeren, dus doei mensen.

HEB GEEN TIJD MEER NU!

8 likes

Huh juist niet toch? Het valt me juist op dat ze altijd school zegt

1 like

Opzich niet raar want je zegt toch ook niet als iemand op de Haagse Hogeschool zit en daarheen is geweest, hoe was het op de universiteit? Weet niet wat Nick verder studeert maar zou het zelf heel raar vinden om van waar ik studeer (=technische universiteit) school te maken ipv tu. Dus als mijn vriend aan mij vraagt hoe m’n dag was vraagt die hoe het op de tu was en niet op school, want het heet nu eenmaal geen school. Al vind ik wel dat het ietwat overdreven is om iemand te verbeteren als die zo vragen hoe het op school is.

2 likes

Verdrietig he, heb zo met haar te doen. Wat een rottijd.

Leuke shopjes
Heel tof designertje
Ahhh wat is zij irritant. Beetje a la jamie li en jet van nieuwkerk

Echte basic bitches gaan natuurlijk voor ‘vervolgopleiding’. :rofl:

10 likes

Ja dit bedoelde ik dus eigenlijk ook een beetje! Het lijkt altijd alsof je je als je aan de uni studeert moet verantwoorden voor het gebruik van het woordt universiteit/uni of college ipv les, en mag je absoluut niets zeggen wat zou kunnen impliceren dat je de uni beter/fijner vindt dan hbo, maar omgekeerd hoeft dat niet. Denk soms echt ‘sorry hoor dat ik aan de universiteit studeer en ben vergeten het een school te noemen omdat een hbo’er dan eventueel kan vinden dat het denigrerend klinkt’. Het heet niet voor niets anders en is het dan echt zo erg als je het ook bij de naam/afkorting noemt die er aan gegeven wordt?

Het zit me ook nogal hoog, maar goed ik vind ook dat er een verschil is tussen de twee en dat een naam dat mag impliceren, want anders wordt netwerken wel heel moeilijk.

6 likes
WO/HBO/MBO

Ik zit dus in een vriendengroep waarvan 80% mbo heeft gedaan. Het valt me op dat zij juist heel erg neerkijken op wo-opleidingen. Alsof te veel mensen voor de lol naar de universiteit gaan, terwijl zij ondertussen het ‘echte’ werk doen. Tegen mij specifiek hebben ze niets ofzo, hoewel ik wel eens het typische ‘wat kan je daar dan mee worden’ krijg. Nu ik afgestudeerd ben en gewoon werk is dat grotendeels voorbij.

Als je zegt dat je rechten studeert, dan ga ik wel automatisch uit van een universitaire rechtenstudie. Snap wel dus dat mensen dan denken: oh hbo? Wel typisch dat er wel heel vaak gesproken wordt over HBO verpleegkunde, want dan moet je natuurlijk wel laten zien dat het meer is dan mbo.

8 likes

Om ook nog maar even on topic te blijven:

Ik vind Sanny echt supermooi zwanger. Leuk ook dat ze zo’n strak jurkje gewoon draagt.

26 likes

Maar je zegt toch ook niet ‘hoe was het op de hogeschool’
Tenminste ik heb dat echt nog noooooit in mijn leven gehoord
Ik heb nog nooit een college gehad, dat vind ik echt wel wat anders dan een les eigenlijk

2 likes
off topic

Het is denk ik ook een beetje de manier waarop. Als ze oprecht geïnteresseerd zijn vertel ik over stages die ik heb gelopen (ik ben uiteindelijk ook in die richting gaan werken). Maar sommige zijn bij voorbaat al zo verwijtend dat ik ook denk: wat wil je nu eigenlijk horen? Ligt ook beetje aan waar in het gesprek zoiets gebeurd.

(Voel je dus niet bezwaard het te vragen haha. Context enzo)

1 like
Off-topic

Ik snap wel wat je bedoelt, het voelt een beetje aan alsof bashen op de universiteit wel oké is, maar dat neerkijken op hbo/mbo etc. echt totaal niet kan. Ik krijg dat gevoel ook vaak van de body positivity discussie. Het is absoluut niet netjes om neerbuigend te doen over mensen met overgewicht, maar andersom worden opmerkingen over (te) dunne mensen vaak wel door de vingers gezien. Je moet iedereen gewoon in hun waarde laten. Iedereen gaat naar school/volgt een opleiding/doet een studie. Of het nu een universiteit of wat anders is. Laat mensen dan ook zelf beslissen hoe ze het noemen en accepteer dat.

5 likes

Ja heeel mooi!

Oh ja ik ken geen mensen die daar vanaf komen. Ik zeg ook wel eens ‘op de hz’ maar dat is nu vooral omdat ik daar geen lessen meer volg

jaaaa echt prachtig! zo leuk ook dat haar zusje nu ook zwanger is!

ok ik klink als een 12 jarige fangirl. ik ben 28.

2 likes

Maar dat was de discussie helemaal niet :stuck_out_tongue:

Het ging erom dat een hbo rechten student niet zou mogen zeggen dat ze ‘rechten studeert’. Of jij je universiteit uni(versisteit) noemt is natuurlijk gewoon normaal, want zo heet het ook? Daar was iedereen het geloof ik wel mee eens.

Dat hele “Dear diary” werd ik een beetje misselijk van maar verder vond ik de beelden wel mooi. Heb het idee dat hun bruiloft ook niet echt over de top was. Dat siert ze wel.
Ik heb niks tegen een grote bruiloft hoor maar vooral in YouTube-land moet alles altijd zo uitbundig en overdreven gevierd worden.

2 likes

Ik zag op de IG van de ex van Lars dat zij nu met mason in het huis woont waar Lars en Monica eerst woonde. Vond ik wel apart. Alle meubels stonden er ook nog.

3 likes