Het andere YouTubers/bloggerstopic

Net als ‘University of applied sciences’ als je gestudeerd hebt aan een hogeschool. Het is geen universiteit. :sweat_smile: deal with it.

9 likes

@Sabr snap echt niet hoe je hier moeilijk over kunt doen haha
HBO rechten is ook rechten
Hbo wiskunde is ook wiskunde
Etc etc
Je zegt toch ook niet HBO Accountancy?

17 likes

Nouja ze heeft toch meer dan 1 miljoen volgers op instagram?

1 like

Ik zou alleen echt niet weten hoe je het anders zou moeten vertalen? Dit is toch gewoon de vertaling van hbo?

11 likes

Ja klopt. Ligt gewoon aan het Nederlandse systeem. Geen enkel ander land kent HBO. Maar vind het raar dat de intentie wordt gewekt dat het universiteitsniveau is.

3 likes

Stel je voor dat mensen nu denken dat ze een WO-studie doet ipv een hbo-studie :astonished:

@NewBlood dat is de letterlijke vertaling van hbo? En er wordt niets gesuggereerd, er staat letterlijk ‘applied sciences’ bij, wat het ook is.

Haha ik vind dit echt zoooo dom. Heb zelf universiteit gedaan en hbo. Net als nu die hele discussie rondom mbo-studenten. Ik heb het idee dat echt alleen onzekere WO-studenten hier drama om maken. Want oooweee dat mensen je straks gaan verwarren met hbo-studenten. Of nog erger: mbo ‘cursisten’.

Lekker boeiend.

54 likes

Uhm sorry hoor maar dat zijn dus gewoon hbo en mbo scholieren.
Het heet niet voor niets hogeschool

(grapje, ik deel je ergernis)

14 likes

Ik zag superveel nieuwe berichten in dit topic dus dacht oeh misschien is er nieuws over Sander en Noor maar helaas haha (ik ben hier meer mee bezig dan ik zou willen :grimacing:)

25 likes

Geen idee, maar denk wel dat de mol onderhand ‘moet’ gaan vernieuwen met kandidaten en er influencers bij komen. Wil niet meteen zeggen dat ze Dee kiezen, maar het zal er een keer van komen want influencers zijn de nieuwe bn’ers he.

1 like

Hallo Dee is ook zangeres hoorrrrr

(Grapje)

4 likes
off topic ssssorry

Haha maar kom op: je ergert je aan de onvolledigheid? Ben je nu echt eerlijk?

Overigens zeggen de meeste mensen inderdaad vaak ‘toegepaste psychologie’ bv wanneer ze psychologie op het hbo studeren. Rechten hoor ik dat ook wel eens. Maar of iemand nou wetenschappelijke of toegepaste rechten studeert, in beide gevallen studeer je rechten dus klopt het wat ze zegt toch? De uitkomst (diploma, wat je er mee kan) is alleen anders, maar dat maakt voor jou toch niets uit?

Ik helaas geen leuke inhoudelijke beutyblogroddel :frown:

11 likes
offtopic

Maar daar zit denk ik het probleem: jij neemt aan dat iemand dat insinueert.

Ik studeer digitale media en communicatie (of kortweg communicatie), en heb hiervoor communicatiewetenschappen gestudeerd.

Hoe zou ik dat anders moeten zeggen? Ik ga naar school en volg een opleiding over communicatie? Komop zeg. Lijkt me heel vervelend als je je daar zo aan stoort. Ik denk dat je er vooral van moet uitgaan dat mensen niet bezig zijn met dat prestige (hoogstens wo-ers zelf die bang zijn dat ze nu wellicht voor hbo-er worden aangezien).

Doei! haha

19 likes

Denk dat ze gewoon bedoelt dat het 2 compleet verschillende opleidingen zijn, dus dan is het in principe gek om dezelfde naam te gebruiken toch. Maargoed genoeg hierover :persevere: haha

Ik wil ook Sander en Noor nieuws!

4 likes

Dee heeft al wel een aantal dingen gedaan voor npo. Zoals die sekstest e.d.

1 like

Maar dan zou een wo-student moeten zeggen dat hij ‘rechtsgeleerdheid’ studeert, en niet rechten. Beiden studeren rechten, de een wetenschappelijk, de ander toegepast. Officiele termen zouden dan idd HBO-rechten en rechtsgeleerdheid zijn, maar alsnog vind ik dat beiden dan kunnen zeggen dat ze ‘rechten studeren’, als overkoepelende term. Overigens zou hbo dan een ‘opleiding’ zijn en rechtsgeleerdheid een studie haha. Tja.

Ik moet heel eerlijk zeggen trouwens dat ik WIDM ook niet meer zo leuk vind. Maar heb het idee dat het wel steeds meer jongeren trekt? Dus dan zou Dee een goede keuze zijn. Overigens is die tentamenweek deze week, vorige week en volgende week heb je dan vrij. Hoe lang moet bij je ouders zijn om te studeren?

11 likes

Ik denk alleen maar wie gaat er nu nog een examen economie maken? Is toch allemaal allang geweest? Zoveel vragen.

2 likes

Nou ik doe zelf HBO-Rechten, en zeg ik eerlijk gezegd de ene keer rechten en de andere keer HBO-Rechten en houd ik mij er verder totaal niet mee bezig. En wat @tuula zegt heet het op het WO rechtsgeleerdheid maar zegt iedereen daar ook zowat rechten.

8 likes

haar bereik is denk ik echt minimaal afgezet tegen echt bekende youtubers (vind haar ook meer nog een blogger dan youtuber). denk helaas dat de mol hierin ook meegaat, jammer…

Volgensmij kun je met hbo wiskunde alleen maar docent worden dus dan doe je mijn inziens een opleiding tot wiskunde docent (tweedegraads)

1 like

Ik vind het suf dat Aimee een video van Safiya namaakt, ze zelf zegt dat het idee niet van zichzelf is en zegt zelfs dan nog dat het idee van ‘deze youtuber’ komt en plaatst dan 3 tumbnails van Safiya in beeld. Maar thats it. Als je Safiya niet kent weet je dan nog helemaal niks, geen naam, geen linkje in de beschrijving oid.

Hoe moeilijk is het om credit te geven? Vindt dat echt super lame

17 likes