Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Waarom draait alles er bij Alwin om dat hij single is? Nu ook weer ‘vlogs over het leven van een single man in Rotterdam’…

15 likes

Ik denk omdat ie niet weet hoe hij met z’n krullen moet omgaan. Ik ga niet kijken, maakt me niet zoveel uit wat voor video’s hij maakt, vind hem te try-hard kijk liever wat anders.

2 likes

Monica komt goed over in haar vlog! En ZL :smiling_face_with_three_hearts:

En lol eerst een shot dat ze zegt “ik ga zoveel weggooien in dit huis” en daarna “ik heb weer allemaal nieuwe dingen van nakd”. Echt niet normaal hoeveel kleren zij heeft.

10 likes

Ik dacht stoppen met de vlogs en in plaats daarvan al haar andere creatieve ideeën ging uitwerken maar wel gewoon iedere week een video! Maar blijkbaar hebben we iets gemist :crazy_face:

1 like

Precies mijn gedachte. Echt al-tijd. Alsof het nooit gewassen wordt.

1 like

Ja hahaha ik heb zelfs teruggespoeld om te checken of ze dat echt zei

1 like

Hebben jullie Charlotte Blitzblum gezien bij First Dates? Ik vond de gast aan wie ze gekoppeld was echt zo leuk hahaha

1 like

oh nakd stuurt zoveel troep op naar al die influencers. Ik koop echt principieel al niets van dit merk om die reden, zulke troep hebben ze en ik wil daar zo niet aan mee doen. Moet altijd een beetje kotsen als ik het weer voorbij zie komen op insta of in winkels.

14 likes

Jaaaa ik vond hem ook echt leuk! Charlotte was echt weer… Charlotte. Vermoeiend, praatte te snel en te veel over zichzelf / instagram / afvallen / etc. Ik was echt verbaasd dat ze elkaar nog wilde zien, jammer dat er geen vervolg te zien was.

5 likes

Vond dr wel onzeker overkomen door te vragen of ze zijn type wel was, nadat hij al had gezegd dat hij nog een date wilde

2 likes
Spuit 11 Tim Hofman, even een rant

Ik geef Sanneke hierin wel een beetje gelijk. Feit is: Tim domineert nu al zeker twee jaar bijna elk maatschappelijke debat dat om jongeren/jongvolwassen draait. Denk aan het kinderpardon, kindvloggers, drugsgebruik, huizenmarkt, jongerenparticipatie. Dat enkel en alleen omdat hij het podium heeft en lekker kan vertellen.

Verder herhaalt hij namelijk structureel dingen die al eerder, in vele gevallen zelfs jaren eerder zijn aangekaart, door mensen die er verstand van hebben of ervaringsdeskundig zijn. Kinderpardon? Al jaren omstreden, kinderombudsman verzet zich fel, onderzoek toont aan hoe slecht het gaat met uitgezette kinderen. Tim en zijn camera lopen de tweede kamer in en het kan ineens wel. Jongerenparticipatie? Jongerenorganisaties roepen al jaren hoe belabberd de inspraak is en dat er een generatie onder zware druk staat. Vervolgens start Tim (zelf amper generatie Y meer, succesvol, huiseigenaar) coalitie Y en herhaalt precies wat al jaren wordt geroepen, en voila: men luistert.

Niet geheel van toepassing op deze situatie, maar Sanneke heeft wel gelijk als ze zegt dat het weer een man moest zijn. Of eigenlijk: dat het weer Tim Hofman moet zijn. Als Tim hofman het niet agendeert rolt het balletje veel zachter en ik denk dat we daar kritisch op moeten zijn aangezien 1) Tim enkel agendeert wat hem uitkomt (Dat zijn huiswerkschool voor de rijken bijdraagt aan ongelijke kansen zal hij bijvoorbeeld nooit agenderen.) 2) Tim in heel veel gevallen helemaal niet de beste is om het verhaal te doen en 3) agenderen inmiddels zijn verdienmodel is (het is geen charity, hij verdient aardig wat euro’s aan een dagje fietsen met boze jongeren). Moet je je wel de trekker zijn van een project over jongeren als je zelf al in de dertig bent? Moet je wel de sprekende zijn als het over intimidatie van vrouwen gaat als je zelf man bent? Het zou hem sieren als hij een ander eens serieus de ruimte geeft voor het verhaal.

Tot zo ver mijn mening over het fenomeen Tim Hofman

39 likes

Maar hij krijgt wel dingen voor elkaar :woman_shrugging:t3: Ja sorry ik ben wel Tim fan haha!

15 likes

True! Maar juist daar denk ik dat we kritischer op moeten zijn. Waarom geven we hem zoveel autoriteit en luisteren we niet meer naar de mensen waar het daadwerkelijk om gaat? Ik was altijd fan, tot hij in tijden van hoge kansenongelijkheid besloot zijn naam te verbinden aan een huiswerkschool die honderden euro’s per maand kost (duurste pakket is 480 euro per maand). Daardoor denk ik wel: ja, moraalridder, maar enkel als het je uitkomt.

16 likes

Omdat hij shit voor elkaar krijgt. We kunnen met honderden gaan lopen protesteren op het Malieveld maar als hij langs gaat flikt hij het wel. Jammer dan dat anderen die kans niet hebben, maar van mij mag hij zo door gaan want hij doet het verschrikkelijk goed.

Edit: waarom ben ik zo slecht in shit verwoorden… Poging 2: er wordt inderdaad niet geluisterd naar mensen om wie het gaat, maar hij komt voor deze mensen op en naar hem wordt wel geluisterd. Dus moraalridder of niet, hij is lekker bezig voor mensen naar wie niet genoeg geluisterd wordt

16 likes

Haha ja en hij noemt ook nog ff de wholesome store, wat van de tweelingzus van zijn vriendin is. Hele caption is gewoon een ad!

1 like

Nee, zo is het niet denk ik. Niet per se macht. Het is meer omdat hij met zijn bereik en cameraploeg echt shit voor elkaar krijgt bij de politiek en bij bedrijven. Dus ik vind het top wat hij doet omdat er inderdaad niet naar anderen geluisterd wordt.

Probleem daarmee is dus: hij is niet onafhankelijk. Hij heeft zelf net zo goed een agenda. Dat is leuk voor de mensen waar hij het voor op neemt, maar als hij van mening is dat een probleem geen probleem is betekent het wel dat dat probleem niet wordt aangekaart. En de personen die die problemen agenderen zitten in de schaduw van één persoon die aardig wat kanalen om problemen te agenderen bezit. Nu zie ik hem niet als een groot kwaad, maar besef wel: als hij ooit eens niet de politiek correcte mening bezit wordt die ook aangekaart.

15 likes

Maar moeten we dan ook niet ingaan op waarom er naar anderen niet geluisterd wordt en hoe je dat kan veranderen? En dan bedoel ik niet per se wij als forum maar dat is wel waar de schoen wringt.
Vind het deel wat shaar noemt van die huiswerkclub waar die zich door laat sponsoren ook wel heel schrijnend en daardoor daalt Tim wel in m’n achting (ja dat zal hem niks boeien maar vind ik wel jammer)

4 likes

Maar dat is toch precies wat hij doet? Zorgen dat er naar ze geluisterd wordt?

Nee hij zorgt dat een probleem geagendeerd wordt en ik zeg dus niet dat wat hij doet slecht is hé. Alleen dat het beter kan.
Maar als die 't eerlijker zou doen zou die dus zeggen ja zoals al aangekaart werd door x en x in jaar x en x. En daarna bij voorkeur ook nog de experts aan het woord laten of iig bij hen kennis inwinnen en hen daarbij ook noemen.
(zoals met de villa, even noemen waar je het bericht erover zag)

4 likes