Ik vind dus dat ze niet het recht heeft om te klagen haha. Zulk gezeik vind ik gewoon echt mega irritant en verwend als je in zo’n luxe positie zit (ze heeft de middelen om voor de 264e keer te verhuizen naar een luxe droomwoning die waarschijnlijk ook helemaal gespond gaat worden qua inrichting). Is geen jaloezie want ik vind dat ik zelf ook niets te klagen heb en zou mezelf serieus dood schamen als ik in zo’n situatie dan zou gaan klagen.
Aan de andere kant is het ook wel menselijk om wat te zeuren of te klagen, maar ik zou zulke gedachten echt voor me houden in haar geval.
Jaaaa, haar bedoel ik. Thanks! Wat goed van je. Ik ben al die namen kwijt.
Jammer dat ze niet meer zo actief is, vond haar blog best leuk.
Mwa ik vind het dus vooral menselijk. Mijn vriend en ik hebben een koophuis en de meeste vrienden om mij heen zitten in veel te dure kleine huurwoningen. Ik vond de verbouwing en verhuizing loodzwaar en heb daar dus ook over geklaagd. Verhuizen (en vooral verbouwen) is nou eenmaal vaak niet leuk, ook niet als je het kan betalen. Denk alleen dat je (en dat is bij Rachel dus ook zo) je moet afvragen wanneer je geklaag teveel wordt en je moet beseffen hoe goed je het hebt en hoe zuur je geklaag is als anderen maar wat graag met je zouden ruilen. Dus eigenlijk vinden we hetzelfde:p
Ik denk dat het bij Rachel ook meer een combinatie is van alles wat dit jaar gebeurd is. Een baby gekregen, haar ouders zijn uit elkaar gegaan, haar schoonvader ongeneeslijk ziek. Als Willem vaak in het ziekenhuis is en zij alles met betrekking tot de verhuizing op zich heeft genomen en twee kleine kinderen heeft die veel zorg nodig hebben kan ik begrijpen dat je gaat klagen.
Oja true dat is nogal een rijtje… dat vergeet je gewoon, alleen die vakanties blijven hangen haha
Heeft iemand van jullie die heisa rondom Jorg Ruis op LinkedIn meegekregen? Ik vind echt dat hij soms wat te makkelijk denkt.
Edit: is overigens niet mijn reactie, maar wel een waar ik het mee eens ben.
Is dit heel de heisa? Ik sta niet te kijken van dat stukje tekst, het is iets wat al die ondernemers en coaches allemaal roepen tegenwoordig. Verhoog je tarief! Omzet verdubbelen! Minder werken!
Hij heeft wel makkelijk praten dat hij zijn eigen tarieven en werktijden kan bepalen. Hij gelooft wel dat je dat als niet-ondernemer ook kan maar het is wel een stuk moeilijker. Ik krijg niet zomaar de loonsverhoging die ik zou willen en al helemaal niet als ik er dan bij vertel nog minder te willen werken. De verwachtingen gaan dan ook omhoog, daar krijg ik stress van haha.
Maar ik ben het er wel mee eens dat je iets kan veranderen als je het er niet mee eens ben. Niet zoals die persoon van die reactie want dat is best een domme opmerking. Hi ha ho laat dat huis maar afbranden mijn dienst zit erop. Maar met de pakken neerzitten als je ongelukkig wordt van je 40 uur voor minimumloon is ook niet nodig.
Haha flikker lekker even op met dit soort ongein Jorg. Ik ben he-le-maal voor doen wat je wil en wat je leuk vindt, parttime werken als je je dat kunt veroorloven en wil.
Maar neen, Jorg, zo werkt het gewoon niet altijd met iedere baan dus hou op.
Jammer dat ondernemer-guru’s zo’n blinde vlek en minachting hebben voor veel soorten werk. Maar goed, heel veel werk kan natuurlijk in minder dan 40 uur, of kost de ene week heel veel tijd en de andere week weinig. Ik heb ook niks met mensen die elk uur dat ze wakker zijn toewijden aan hun salesbaan ofzo (of hun ~eigen onderneming~), dan heb je echt hele andere prioriteiten dan ik. Ik denk dat die productiviteits-ondenemers vooral niet begrijpen dat mensen verschillende soorten zingeving in hun werk kunnen hebben, en dat dat niet altijd is ‘zo veel mogelijk graaien voor zo min mogelijk uur’.
Ik kan me hier dus steeds minder druk om maken. Hij bepaalt zijn eigen tijden, draait lekkere omzet en dan ben je imo ook gek als je vijf dagen blijft draaien. Zou het mega irritant vinden als een influencer dit in de vlog tegen kijkers zegt, maar dit soort ondernemersblaat op een zakelijk platform… Tja mensen die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden moeten dat ergens ook verkondigen. Deze mensen bestaan nou eenmaal, liefst duw ik ze af naar een zandgespoten eilandje ergens in de oceaan, maar kan niet dus laat ze maar brallen.
Las van de week ook een artikel van een 24 jarige meid die al 20.000 euro in zichzelf geïnvesteerd had, maar maar 500 euro per maand spaarde. Dan denk ik: leef lekker door in de waan dat je als independent woman in jezelf investeert terwijl pappie en mammie je een vast iets leuks toestoppen.
Edit2: oke als ik dit nu zo lees irriteren ze me wel degelijk:p
Edit: meest disturbing vind ik eigenlijk dat deze mensen altijd zo’n brede grijns photoshoot foto van zichzelf onder zo’n bericht kakken.
Maar dst met die brandweerman slaat toch nergens op? Als je bij de brandweer zegt dat je minder wil werken (en de baas stemt daarmee in), dan worden die uren vergeven aan een ander. Dus dat huis blijft niet een weekend branden omdat jij toevallig uitklokt, nee dan neemt de volgende het over.
Ik denk namelijk niet dat jorg tegen zijn opdrachtgever zegt: Joe je huurt me voor 40u maar ik heb 3 dagen gehad en ik kap ermee.
Nee, dan zegt hij tegen die opdrachtgever: ik kan 40u werken maar wel verspreid over 2 weken, dus je kan mij inhuren of iemand die wel 40u in 1 week werkt.
Lijkt me heeeeeel sterk als hij gewoon opdrachten afkapt omdat hij aan zijn uren zit, terwijl zijn opdrachtgever nog een halve werkweek aan werk van hem verwacht
Ja precies! Of misschien zelfs: ‘ik kan iets leveren dat anderen in 40 uur doen maar ik doe het efficiënter door ervaring dus ik kan het in 25 uur’
Daar is toch niks mis mee? Zou ik ook doen als ik Jorg was haha. En hij zegt toch ook niks neerbuigends over banen die niet in minder tijd te doen zijn?
Vind het altijd zo onwijs in het luchtledige praten wat hij doet. Dat is hetzelfde als ‘‘wie wil er meer geld/vrede op aarde/etc’’
Wie überhaupt is Jorg überhaupt?
Nog nooit van die hele knul gehoord.
Man van Sanny krijgt Geluk Omdat Ze Er Heel Positief Over Heeft Gedacht
Haha, hier moest ik om lachen
Hij is de man van Sanny (zoekt geluk)
Ja hij heeft makkelijk praten omdat hij zelf al die dingen al heeft.
Aan de ene kant vind ik dat er een kern van waarheid in zit dat je moet proberen te vragen wat je waard bent. Qua tarief als ondernemer en qua uurloon in loondienst. Maar feit is dat het niet voor iedereen is weggelegd.