Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Vond het ook stom dat ze laatst een video postte over kleding die ze naar de kledingmaker had gebracht en na reacties van mensen die zeiden dat ze wel erg veel had betaald voor de gebrekkige geleverde service veranderde ze de titel in “Opgelicht door de kleermaker?”

5 likes

Niet eens ‘OPGELICHT DOOR KLEERMAKER?!’

13 likes

Hahaha, ja dat zal wel de reden zijn dan denk ik. Al kan ik me niet voorstellen dat het een vetpot is met 3000 views ongeveer per video. Dan kun je toch beter (halve)weekvlogs maken of af en toe een dagvlog maken en er dan wel een goede kwalitatieve en leuke vlog van maken. Dan groeit je kanaal tenminste en krijg je waarschijnlijk ook meer views. Maar mss zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog. Want ze is verder wel een leuke meid maar haar vlogs zo saai.
Bij Bonnie bijv. zie je aan de vlogs dat ze het gewoon echt heel leuk vindt om de vlogs te maken en daar veel moeite voor doet.

1 like

Ze zegt in dr vlog vandaag dat ze gemiddeld €25 per vlog verdient, toch zo’n €750 per maand. Lekker spaarpotje hoor.

Eerlijk gezegd snap ik dat wel haha ik zou de vlog ook zo noemen want volgens mij had ze niet door dat ze echt opgelicht is.

1 like

Sow, dat is een aardig bedrag. Ongelofelijk dan te bedenken wat de Youtubers met echt veel views dan verdienen.

1 like

Maar Bonnie heeft normaal 3 vlogs per week. Het is wel iets minder dus. Of gaat dit niet over Bonnie?

Girl ik vind het per uur al aan de karige kant als freelancer :flushed:

20 likes

Voor 25 euro kom ik m’n bed niet uit :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Dat is echt weinig? Als in: ik denk dat het uurloon in loondienst fors hoger ligt. Stel je voor dat ze per vlog vier uur bezig is (filmwerk, montage, uploaden, promotie). Dan verdient ze dus 6 euro per uur.

1 like

Ik hooguit voor een ontbijtje op bed van die waarde. :thinking:

1 like

Nee over Annemerel!

@roeptoeter
Maar Annemerel heeft ongeveer 2,5k views per vlog en dat is €25, Mascha heeft zo’n 50k per vlog dus zij verdient gewoon zo’n €500 per vlog. Is toch zo’n €15.000 PER MAAND. Ja is dan bruto, maar nu snap ik wel waarom ze niet stopt met dagelijks vloggen ondanks dat de vlogs echt slecht zijn.

7 likes

Oh dat had ik inderdaad niet verwacht. Ik vind de vlogs van Bonnie altijd van de beste kwaliteit

2 likes

Nee ik vind 25 euro ook niet veel als je bekijkt hoeveel je er voor moet doen (zowel qua tijd als opgeven van privacy), maar ik vind het wel veel als je bekijkt dat ze best een kleine Youtuber is met ‘maar’ 3000 views per video. Dus dat 25 euro meer is dan dat ik had verwacht.

Maar goed, haar vlogs zijn natuurlijk wel de opening naar adverteerders, door haar vlogs haalt ze wel campagnes binnen waar ze (hopelijk) een stuk meer geld voor krijgt in verhouding met de hoeveelheid werk dat ze ervoor moet doen. Daarvoor zal ze ook wel dagelijks vloggen.

1 like

Ik ben Bonnie’s vlog van vandaag aan het kijken en love haar vlogmas, maar sinds ik hier een keer heb gelezen dat iemand zich ergerde aan de manier waarop zij geweldig zegt, heb ik dat dus ook. Gewéldig.

:cry::cry:

Het houdt me verder niet tegen om te gaan kijken oid, maar het is zo’n kleine ergernis die nu dus in elke vlog weer terugkomt ;’’)

7 likes

Ik weet niet of daar zo’n linear verband tussen zit maar lijkt me best eens te kunnen kloppen.

Ja dit! En hoe ze heeeeeel vaak ‘HEEEEUJJJ’ zegt, te pas en te onpas. Iedere keer rol ik met mijn ogen sinds dit me is opgevallen *wat ik zelf ook vrij sad vind)

4 likes

Hahah Nick zegt ‘fatoe’ in de vlog vandaag. Siiiiick

7 likes

Anne.mer.el. vindt het ook fijn dat ze dan elke dag een doel heeft: hetgeen editen wat ze de vorige dag gefilmd heeft. Dan houdt ze een structuur in haar dag, anders gaat ze heel de ochtend lopen niksen voordat ze aan het werk gaat. Nu moet ze editen en een blog schrijven voor 12’en. Ze zei laatst ook dat ze liever alles of niets doet omdat het dan makkelijker is om te doen. I.p.v. af en toe een hele leuke dag filmen, doet ze het gewoon nu iedere dag omdat het dan in de routine blijft. Dan vergeet ze ook niet de leuke dingen want ze is toch al elke dag bezig + de routine van het editen zit er dan in gebakken en hoeft ze zichzelf niet te motiveren ofzo.

Maar je doel kan toch ook zijn beter worden in hetgeen je doet? Haar manier van vloggen en editen is in al die jaren niet verbeterd/veranderd. Waardoor de vlogs saai zijn en ik denk ook de reden zijn waardoor haar kanaal amper groeit. Je kunt dan toch ook op je to do list zetten (i.p.v. die +/- 1 of 2 uur saaie vlogs in de ochtend editen): nadenken over hoe vlogs te verbeteren of oefenen met bewerken van je vlogs e.d.

Maar zoals ik al zei verwacht ik denk ik te veel. Ik vond haar blog altijd leuk maar daar kijk ik nooit meer op omdat het altijd hetzelfde blijft en dat lijkt nu ook het geval met haar YouTubekanaal.
Ik vind het gewoon jammer (ook al is zij en ook alle andere Youtubers haar volgens niks verschuldigd). Er komen helaas maar weinig Youtubers weg met slechtere/mindere kwaliteit en geen vernieuwing. (alleen een Mascha ofzo, maar ook die zal het toch op enig moment gaan merken aan haar views).

5 likes