Is al wel besproken haha
Ja ik vond het ook knap maar wel een beetje een vaag verhaal omdat ik niks snap van geld. Ze heeft dus geen belasting afgedragen omdat ze niet snapte hoe en nu moet ze dat met terugwerkende kracht doen? Of zou ze veel schulden hebben? Vond het ook wel goed dat ze nog verteldendat ze op evenementen wordt gevraagd dus dat dat voor haar niks kost
Zoals Larissa het uitspreekt vind ik het niet gek klinken, maar Tara maakt er iets van wat ik nog nooit gehoord heb
Het klinkt inderdaad alsof ze er geen rekening mee hield dat ze nog inkomstenbelasting moest betalen. Dan moet je dus ineens een paar duizend euro ophoesten terwijl je misschien wel geen cent opzij hebt gezet. Kan me voorstellen dat dat heel veel stress veroorzaakt als je al niet zo goed bent met je financiën en niet bovenop je administratie zit.
Ja heel heftig. Ik hoop dat het goedkomt met haar
Geen rekening houden met de inkomstenbelasting. LOL, hoe dan?? Je kunt toch niet zo naïef zijn dat je denkt dat iedere cent die binnenkomt ook daadwerkelijk naar jou gaat
Heel veel ondernemers, die geen kaas hebben gegeten van financiën zijn dat helaas vaak wel. Je zult je verbazen over wat voor basic vragen over btw en IB er soms voorbij komen in de ondernemersgroepen op bv Facebook…
Ze zegt niet precies wat, maar ik kreeg dat gevoel er ook bij dat ze een flinke aanslag heeft gehad waar ze geen rekening mee had gehouden. Haar bedrijf is gegroeid vanuit iets doen wat ze leuk vindt en dat is natuurlijk super, maar vaak zie je dan wel dat het eerder mis gaat omdat mensen er echt geen kaas van hebben gegeten. Ondernemer zijn is meer dan geld verdienen met wat je leuk vindt.
Nou ja, die mensen vragen het nog. Als je een eigen bedrijf start, zoek je toch op zijn minst uit hoe dat werkt.
Zou je wel denken idd… maar ook daar vaak pas vragen na een eerste onverwacht of tegenvallende aanslag helaas.
De mensheid weet mij keer op keer te verbazen
Ik vind het alsnog wel een beetje naief, want haar ex heeft er (lijkt mij) toch ook ervaring mee gehad (een bedrijf hebben en belasting afstaan)? Zoiets bespreek je toch? Maar aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat je het niet weet als je er verder geen ervaring mee hebt.
Plus, dit was niet het eerste jaar dat ze dit deed toch …
Daarom, maar ik weet niet wat haar verteld is. Volgens mij nemen ook velen een KVK nummer vanwege de “belastingvoordelen” (alles indienen enzo)
En het is dan geen IB maar Omzetbelasting, volgens mij is dat wel wat ingewikkelder en heb je daar wel echt een accountant voor nodig?
Zoals Jill al zei: een kvk-nummer is zo aangevraagd. Dat kan iedere idioot doen. Ik heb ook ooit een paniekerig bericht gelezen van een ondernemer die niet wist dat hij de btw die hij inde ook weer moest afdragen.
Ja dan stapelen de schulden zich snel op.
Ja maar iedere “idioot” weet toch ook dat hij/zij belasting moet betalen
Je zou zeggen van wel ja, maar de mensheid stelt me vaker teleur
Jaaa
Ja dus!
Kenza is bevallen, nog geen naam!
https://www.instagram.com/p/Byxr3QdoplZ/?igshid=1co4ko64ds5au
Wow hoe ziet zij er nog zo prachtig uit na een bevalling