Zo jammer, idd weer de zoveelste smoothie bowl, want insta-worthy
Die auto zal wel extra all risk verzekerd zijn ofzo. Al zou ik denken “nee is MIJNNNNNN auto, afblijven met je gore poten”
Dat ziet er niet instaproof uit waarschijnlijk maar wel mega zonde dat ze alleen die kant belichten. Terwijl ze zelf indo zijn en die warungs VET lekkere gerechten verkopen
Haha ja precies. Ik heb dat al als mijn kat bij iemand anders op schoot gaat zitten, dan denk ik echt hallo je bent mijn kat!!!
U mommy!!!
Ik kijk Stellig en verbaas mij over hun activiteiten. Ze gaan constant naar het tuincentrum, Ikea of speeltuin. Om rond te rijden en friet te eten?!
Haha ik snap het niet, wat is hier gek aan? Klinken als vrij standaard bezigheden of mis ik iets
Ja zo jammer, terwijl ze wel allerlei gerechtjes hebben laten zien op de Tong Tong fair. (waar Tara het steeds heeft over ‘sattèhh’)
Bali is ook helemaal niet leuk. Je komt mooie plekken tegen, maar daar staat wel een rij van 400 meter met allemaal influencers en andere instagrammers die een foto willen maken.
Dat eiland is zo westers en niet authentiek. Het is moeilijk wel om restaurantjes te vinden met authentieke gerechtjes ipv een hipstertent met alleen maar smoothiebowls.
Ik vond Java en Sumatra veeel leuker.
Ach nou ik ook, zit het te kijken en moet gewoon huilen (lang leve zwangerschapshormonen als excuus)
Ik wou net zeggen; als ik satéé zeg, krijg ik op mn kop van mn indo bff
Misschien iets ‘Indisch’, Indonesiërs heb ik het nog nooit zo horen zeggen (ook niet SAAtEEjj)
Indisch = Indonesisch! Ik hoor het ook juist Indo’s zo zeggen
Indisch - Indonesisch is iets anders, Indisch heeft met Nederlandse invloeden te maken.
De Indonesiërs die ik ken en in Indonesië leven en geen Nederlandse invloeden hebben zeggen niet sattèhh en ook niet SAAtEEjj
Wat zeggen ze dan?
Voor zover ik begrepen heb is Sattèh (zoals larissa het uitsprak) wel de ‘echte’ manier. Al zeg ik stiekem toch vaak satééj.
Zoiets als : sa’teeh
Sateejj vind ik dan nog beter klinken dan sattèhh maar goed als het maar lekker smaakt
Pindasaus
Ik spreek het altijd meer uit als sah-teh, dus wel een beetje zoals Larissa denk ik? (Heb de video niet gezien). Overigens spreekt de rest van mijn Indonesische familie die eens per jaar overkomt vanuit Indonesië het volgens mij ook zo uit. Dus niet de Hollandse sateej maar meer met de klemtoon op het eerste deel van het woord.
Ik weet niet of ik er overheen kijk, of is de nieuwe video van Jill nog helemaal niet besproken?
Best knap dat ze het zo open deelt! Ben ook heel nieuwsgierig naar de bedragen haha