Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

#yellowfeed

2 likes

Hi! Speciaal hiervoor een account aangemaakt. “Twinkelbella” had mij toegevoegd op Instagram, dus ik scroll een beetje door dat account. Zie ik allerlei posts waarbij ze een bepaald merk prominent in beeld gooit, maar zonder die tekst “in samenwerking met…” als locatie. Ik was in de veronderstelling dat dit (terecht) niet meer mag van de Reclame Code Commissie? Het gaat dan ook nog om (mijns inziens) controversiële merken als Pokon die (wat mij betreft) überhaupt geen reclame behoeven wegens hun negatieve impact op het milieu… weet iemand waarom zij dit zomaar kan plaatsen, zonder een samenwerking te benoemen? Zie bijv de post van 6 juni:

4 likes

Er zijn toch zoveel mensen die hun samenwerkingen niet duidelijk benoemen op insta…

Of in vlogs :grin:

@Plukboeket Ik denk dat @Banananana bedoelt te zeggen dat Saskia (who?, Du?) lak heeft aan de regels.
Dat ze lak heeft, praat het niet goed. Maar ik gok dat ze te klein is voor zo’n commissie om de kop over te breken.

1 like

Wellicht, ik zit niet zo in de vlogs en blogs verder. Dat schijnbaar meer mensen het doen maakt het nog niet ok - naar mijn mening is het in tegendeel zelfs reden voor de Reclame Code Commissie een scherper toezicht te houden. Dit soort enorme multinationals heeft geld zat om netjes te betalen voor legale reclame. Ik heb ook even gekeken of ik een klacht kon indienen (/snitch mode on… maar dan moet je maar niet openbaar heulen met bedrijven als Pokon), maar dit kan niet anoniem en ik heb geen zin en tijd om het aan de stok te krijgen met “Twinkelbella”. Ik heb ook niks tegen haar als persoon obv, maar wel tegen dit soort praktijken. Maar goed, guess I stand powerless. Bedankt voor jullie antwoord! :slight_smile:

Zodat jij haar gaat volgen en dan ontvolgt zij jou weer.

63 likes

Goed om te zien dat er tenminste 1 steady mommyblogger is die haar manier van werken nooit verandert.

56 likes

7eecNqhtizYCQ
:thinking:

2 likes

Zal er ook een hilarische Instagram-cursus komen hoe je zindelijk kan worden?

7 likes

Waarom Heeft Elk Woord Een Hoofdletter

En het lijkt net of ze getrouwd is in sjenkieskitchen ipv met.

15 likes

Wajoooo is zij 28?

Geen haat, maar had haar als veertiger ingeschat.

19 likes

De reclame code commissie kan enkel een waarschuwing geven en niet echt bestraffen toch? Lijkt me beter als het gewoon illegaal wordt.

1 like

Kelly is ook Mama ipv mama. Wat zal dat te betekenen hebben? Lukt dat alleen als je een Meisjesmama van 3 bent?

17 likes

Mij ook al laatst :joy:

1 like

Verwacht nog maar een tiental pogingen.

Eens.

Wat begrijp je niet?

Kan niet wachten :rofl:

Kelly Loef, de ex van Lars (nu vriend van Monica) gaat verhuizen naar Berlijn! Omdat haar vriend daar gaat voetballen. Ik volg haar echt sporadisch maar ben wel benieuwd hoe het gaat. Ook van haar zoontje. Dat is voor Lars toch ook wel lastig.

8 likes