Ik ken het gala. Maar ik heb Mascha dus nog NOOIT iets horen roepen over opera of ballet. Had gedacht dat de opera en het ballet toch iets meer nadenken over wie ze uitnodigen.
Tuurlijk zijn jouw billen daarvan gaan groeien, als je hiervoor niet gesport hebt, dan gaan je spieren al van de kleinste belasting groeien haha.
Maar als je het artikel leest, dan deed zij eerst 2/3x per week aan zware krachttraining gericht op haar billen. Als je dan wil dat je deze spieropbouw behoudt, moet je je bilspieren even zwaar blijven belasten (en voor meer spiergroei moet je steeds zwaarder blijven belasten). En je kan je bilspieren nooit zo zwaar belasten met hardlopen als met (zware) krachttraining
Billen zijn billen en zolang je erop kan zitten zijn ze prima
Helemaal mee eens! Natuurlijk moet ze haar billen blijven trainen om te onderhouden. Maar dat maakt het artikel niet minder irritant. Sinds ze weer begonnen is met hardlopen gaat het alleen maar over haar billen.
(Andere discussie) Wat ik ook irritant vind is dat ze denkt dat ze geen beginnend hardloper is omdat ze in het verleden af en toe wel eens hardliep. Gevolg is dat ze is gaan trainen als iemand die ervaring heeft en is ze geblesseerd geraakt. Het was beter geweest als ze het hardlopen wel als een beginner had opgebouwd want dan had ze de 2-3 zware krachttrainingen er makkelijk naast kunnen doen.
Ja, jouw irritatie snap ik wel hoor!
Maar weet je niet dat ze AL JAREN van opera en ballet houden???
Neehee, ze zijn er al jaren FAN van
Ik vind het zo jammer dat Claire dr vlogs zo verpest met dat theatrale gedoe de hele tijd. Ik vind het echt leuk om te kijken naar Miami en NY etc maar ik trek haar écht niet. Ben de hele vlog aan het doorspoelen naar stukjes waar ze haar mond een keer houdt.
Als ik de insta bekijk van dat concept heb ik het idee dat je gewoon kaarten kan kopen:
Misschien vonden ze het gewoon leuk om een keer mee te maken?
Volgens mij gaat het bij dat soort dingen steeds meer over geld in het laatje brengen, ongeacht wie het doet, in navolging van de VS waar ook veel van die kuntsclubs worden gedomineerd door de ‘jetset’. (In zoverre dat zij denk ik wel ‘jetset’ zijn voor polderglamour begrippen.)
(Ik neem het ze niet kwalijk trouwens want je moet wat als er steeds minder subsidie is.)
@Okapi
Ja klopt! Maar Mascha zei volgens mij wel dat ze #uitgenodigd waren.
Overigens vind ik dat iedereen mag genieten van ballet hoor of je nu een kenner bent of niet, maar ik gok dat dit het motief van het nationaal ballet is om influencers uit te nodigen.
Ah dat klinkt heel logisch zo idd!
Als het aan mij lag ging iedereen verplicht wekelijks naar opera en ballet
En als het aan mij lag kwam er ook veel meer subsidie op zodat de kaartjes goedkoper worden en mensen vaker kunnen gaan.
Het ligt inderdaad in de lijn die @flamoes aangaf, maar ik vind het zo jammer dat ze dan gebruik gaan maken van influencers om die aandacht te krijgen. Ik had altijd gehoopt dat de klassieke muziek/ballet wereld hiervan gevrijwaard zouden blijven. Want wat is nu de toegevoegde waarde in deze zin? Gaat Mascha nu mensen enthousiast maken voor opera en ballet? Of alleen maar blij vertellen dat ze is uitgenodigd? Haar kennende waarschijnlijk het laatste. Ik zie bijvoorbeeld Bonnie (wel veel minder volgers dus niet helemaal een goed voorbeeld) eerder proberen om mensen vervolgens enthousiast te maken voor opera en ballet dan Mascha. Daarvoor hoef je geen bal van ballet of opera te weten, maar wel een betrokkenheid hebben en enthousiasme tonen. Kijk maar naar Mascha en de expeditie naar Spitsbergen.
Tip van mijn kant voor iedereen voor wie opera en ballet aan de dure kant is (is het namelijk ook) ongeveer 1 uur voorafgaand aan elke voorstelling komen de lege plaatsen vrij als sprintplaatsen. Een kaartje hiervoor kost 12.50 deze kun je tot 15 minuten voor aanvang kopen.
In het theater in mijn woonplaats kan dat geloof ik alleen als student… Zo zonde. Want het is een mooie manier om niet-verkochte plekken alsnog te vullen zonder ze gratis weg te geven.
Ik ga niet op de bonnefooi naar een andere stad om te checken of er misschien nog plaatsen zijn. In mijn eigen stad zou ik dat veel makkelijker doen.
Bij de Stopera in Amsterdam houden ze volgens mij helaas ook een leeftijdsgrens aan van 30? Maar dit is al helemaal zonde. Ik weet wel dat er gesprekken zijn om het misschien toch helemaal open te gooien. Ben daar persoonlijk groot voorstander van.
En iedereen die hun langer volgt weet dat.
Dat #tweeonderdetwee is wel echt 35% van Willemijns identiteit of niet?
Dan is haar identiteit binnenkort helemaal kwijt
Zelfs onder de 30 redt deze oma niet meer. Zou mooi zijn als het opengegooid wordt. Win-win aan alle kanten lijkt me.
Ik mis nog de #jongensmama