Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Volgens mij werkt ze ook gewoon (full time), dus dat maakt het nog lamer.

Wauw dat is dan nog erger vind ik! Fulltime werken en dan beweren dat ze als beginnend influencer geen geld heeft om direct een nieuwe camera te kopen. Gadverdamme. Eerst vond ik het nog wel lief dat volgers haar willen helpen aan een nieuwe camera maar het is maar net hoe je het bekijktā€¦ :thinking: :face_vomiting:

2 likes

Maar zolang de rente 0 is kun je beter zo weinig mogelijk aflossen. Maar goed, vergeleken met velen valt het dus inderdaad heel erg mee. Hier ook een dooiere cavia. :raising_hand_woman:t2:

Klopt, maar om dan te gaan zeggen dat het ā€œeen hele hoop geld isā€ die je nu maar eindelijk gaat aflossen voor je hypotheek vind ik enigszins overdreven. Ze hebben twee kinderwagens en twee autoā€™s, dan is dit toch best verwaarloosbaar. Heb nog even gekeken of het geen DUO spon wasšŸ˜…

9 likes

Wat Joyce aangeeft is dat door die relatief lage studie schuld ze 3000 euro minder hypotheek krijgt. En dat is waarom ze aflost. Zeker nu ze het ook makkelijk in 1 keer kan aflossen.

Dat snap ik ook (zie mijn eerdere bericht), maar het is meer de heisa die ze maakt om het hele aflossen heen. Het wordt relatief dramatisch gebracht, terwijl het om een verwaarloosbaar bedrag gaat.

1 like

Ik vind niet dat ze het dramatisch brengt.

Ik wel. Ze maakt er een moment van, zit met een hand in het haar, heeft het over ā€œbest wel een hoop geldā€ ā€œhoge renteā€ (kan niet kloppen. Het laatst mogelijke peiljaar voor haar was 2013, toen was de rente 0,81, daarna is hij nog Ć©Ć©n keer boven rentevrij geweest met 0,12 in 2014) ā€œtienduizend euro minder hypotheekā€. Mijn ergernis zit vooral in het feit dat dit gewoon een goed hanteerbare studieschuld is en dat bijna iedereen met een studieschuld zo met haar zou ruilen. Vooral in deze tijd waarin het een wonder is als je je eerste jaar overleeft zonder dat bedrag aan studieschuld.

13 likes

Ik heb een schuld van 12000 en kon daardoor 5000 minder aan hypotheek krijgen. 800eu is echt niks haha

1 like

Ja en mijn cavia is ook dood.

Ik geef alleen aan wat er in de video gezegd is. Meer niet.

1 like

Ik kijk de videoā€™s van ik vrouw van jou niet (meer) maar bij een studieschuld geldt dat ze altijd uitgaan van het originele bedrag, dat is een beetje vreemd geregeld. Dus stel je hebt een schuld van 20.000 en je hoeft daar nog maar 100 euro van af te lossen, dan gaat de bank toch nog uit van die 20.000 schuld. Daarom lossen veel mensen het laatste ā€˜beetjeā€™ snel af voor ze gaan kopen. Of je meldt het gewoon niet, zoals wij hebben gedaan :grin:

9 likes

Echt, hoe dan ook?! Een viool is een snaarinstrument, geen blaasinstrument. Zeg dan in ieder geval trompet ofzo, in plaats van vioolā€¦ :face_with_monocle:

7 likes

Dit dacht ik ook altijd maar ik heb inmiddels via het forum geleerd (sorry weet niet meer door wie) dat als je een afspraak maakt bij de bank je het bedrag kunt laten bijstellen.

1 like

En ze had er ook nog rente over! Snap echt niet dat je dan wel op vakantie naar Ibiza gaat, maar je studieschuld van maar 800ā‚¬ niet even betaald. Zonde van het geld.

2 likes

Hahah wat?? Zoā€™n studieschuld terugbetalen gaat onder mega voordelige voorwaarden, die rente stelt niks voor. Ik zou echt niet een vakantie uitstellen om die schuld terug te betalen.

12 likes

oef dan mag ik aankomende 40 jaar geen weekendje weg zelfs

7 likes

Het is meer dat een schuld van 10.000 euro (of meer) over het algemeen niet even met 1 klik te betalen is en een restschuld van 800 euro wel te overzien is. Is dan toch fijn om schuldenvrij te zijn lijkt mij

9 likes

Same, vond die Laurie in expeditie Robinson meteen al irritant.
En je volgers smeken om geld voor een nieuwe camera is echt niet oke. Wat een figuur is dat kind zeg.
Zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken.

7 likes

Maar wel als je daardoor minder hypotheek zou krijgen op het huis dat je graag wil? Dan valt het bedrag opeens wel mee lijkt me. Vind de prioriteiten gewoon apart, maar zal wel aan mij liggen dan :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik zeg toch niet dat je dan niet op vakantie mag? Alleen dat ze dus wel regelmatige, dure vakanties doen en zoā€™n klein bedrag niet afbetalen. Ik heb zelf een hele hoge schuld, dus als die op een gegeven moment nog maar 800 is zou ik die liever afbetalen en schuldenvrij zijn :woman_shrugging:

2 likes