Ga je schamen!
Nee hoor, als jij het een leuk boek vindt, alleen maar leuk dan toch.
Een topic op t viva forum.
Oh ik denk eerlijk gezegd dat het niets te maken heeft met vinden dat je het als moeder drukker hebt dan vrouwen zonder kinderen.
Ik vind het problematisch omdat ze een van hun ouders deels laten opdraaien om hun ‘werk’ te bekostigen. Dat vind ik toch anders dan wanneer je als ouder bijvoorbeeld de studie van je kind bekostigd. Dat crowdfunden vind ik geen probleem meer wat een gek ervoor geeft.
Dat je als volwassene er gewoon geen probleem mee hebt dat je moeder, die het zelf niet breed heeft, extra moet zwoegen om jouw hobby te bekostigen. Tuurlijk staat een moeder vrij om haar kind financieel te helpen, maar dat zij in dit geval geen enkele schaamte hebben vind ik problematisch. Ik vind het bij een studie o.i.d een ander verhaal. En waarschijnlijk kunnen deze 2 prima gewoon zelf werken.
Ik voel het natuurlijk wel in maar zwoegen staat wat betreft betekenis gelijk aan hard werken en dat doet je met 2 banen toch wel gauw. Zeker als je niet geweldig verdient. Dan kan het wel een eigen keuze zijn maar mijn keuze zou het niet zijn om oudere mensen op te laten draaien voor mijn hobby ongeacht ze het zelf zouden voorstellen of niet erg zouden vinden. Ik vind het dan weer een beetje aansluiten op het beeld dat babyboomers graag naar buiten brengen van millennials.
Huh?
Ik heb het niet over Aimee, ik heb het over dat koppel dat een volledige reis naar Afrika gesponsord wil krijgen terwijl hun moeders twee banen hebben om het voor ze te financieren.
Verkeerde gequote misschien?
Ik vraag me idd ook vaak af waar de partners zijn bij die vloggers met een druk leven. Ook bij Willemijn, ik kijk hun vlogs niet vaak, maar op basis van haar stories heb ik ook het gevoel dat zij altijd om 5u met haar kinderen opstaat. Zelfde bij Serena, ik zie haar vaker haar moeder inschakelen dan George…
Anderzijds, bij mn vriend is onlangs de werkverdeling helemaal veranderd, waardoor ik ook heel wat dagen in de week alleen met zo’n avondspits zit. Stel dat ik zou vloggen, dan zou je mij ook wel regelmatig horen klagen dat het toch wel druk en intens is. Maar goed, ik vertrek s morgens om 7 u , en kan mn kind ook pas om half 7 weer ophalen om hem dan, terwijl hij doodmoe is, eten te geven, te wassen, knuffelen en in bed te steken (voor de duidelijkheid: mn vriend doet die dagen wel de ‘ochtendspits’ maar dat zou je dan niet zien in mn vlog natuurlijk). Op dat vlak hebben die influencers het dan toch echt wel makkelijker… Daarom cringede ik laatst ook van die insta van Serena dat ze zo moe was, ze gaat tegenwoordig om 11 u slapen ipv 1u s nachts… Ik denk dat ze ‘moeder empowering’ wilde zijn, maar ik vond dat ze het tegenoverhestelde bereikte. Kan ook wel zo op mij overkomen omdat ik laatst ook zo’n periode had, waarbij op mn werk ook niets ging en ik daarvoor op mn donder heb gekregen (is wel weer in orde:)
Nu, ivm Martine, ze is natuurlijk wel zwanger. Toen ik 13/14 weken was, wilde ik ook alleen maar slapen. Lijkt mij sowieso zwaar, ongeacht je beroep, zwanger zijn van een tweede/derde/…
HAha daar ben ik destijds na 5 video’s al mee gestopt, als ik 1 type mens zou moeten omschrijven waar ik echt extreme irritatie bij voel zijn het dat soort mensen. Die stemmetjes dat gekke gepraat Omgg
Nice Sjen haha: Ik ben Sjen en ik maak mijn school wel af.
Als je als moeder, terwijl je her financieel niet breed hebt, je kind geld blijft geven, om tatoeages te nemen en tandemreisjes te maken, houd je dit natuurlijk wel in stand.
Ik zou zelf nooit zo geld van mn ouders aannemen, maar ben daarin ook anders opgevoed. Zolang die moeder geld blijft geven leren ze het iig nooit.
Maar we weten ook niet of er manipulatie plaats vindt ofzo hé, wie weet is die moeder er helemaal niet zo blij mee.
Oh sorryyy
Ik denk dat het als kind makkelijker is om te zeggen dat je het niet wil aannemen dan als moeder dat je je kind niks meer geeft.
Ja dat is ook zo.
Er valt voor beide kanten wat van te zeggen/vinden.
Naïef zou ik het niet noemen, ik denk niet dat hij dit aan zag komen en ik weet ook niet of hij het wel zou doen als hij van tevoren zou weten wat er zou gebeuren met zijn leven.
Toen Enzo begon met YouTube was het nog niet zo groot als nu. Het enige voorbeeld wat hij toen had waren bijvoorbeeld Milan en Bardo met maximaal 10.000 abonnees want dat was toen veel. Hij wist dus niet dat het zo zou ontploffen zoals het gedaan heeft, en inderdaad @soarin, terug kan hij niet.
Shifra blurt soms Zara’s gezicht in de vlog, maar niet de hele tijd. Wat voor zin heeft het dan?
edit: in de beschrijving zet ze het volgende.
(sorry voor de blur soms! We wisten van tevoren niet of we deze vlog wilden uploaden, maar we wilden hem toch graag met jullie delen. Daarom hebben we er geen rekening mee gehouden met vloggen en Zara in beeld brengen. En dus hebben we geprobeerd het iets te minimaliseren met een blur soms. )
Ik las op Ivana’s Instagram dat Rachel van hippieinheels plotseling is overleden.
Volgde haar ook op Instagram. Echt heftig! Ze was nog maar 26 en is gestorven aan een hartaanval. Weet niet of iemand hier haar kent hoor maar ik las het en schrok er van!
Ik heb het boek van Noor gekocht en heb hem uitgelezen
Nou het is een best oppervlakkig boek (joh dat had ik kunnen verwachten) Ze beschrijft in haar boek wie ze vóór Q.u.e.en of J.et.l.a.g.s was, dus een stuk over haar puberjaren en hoe ze begonnen is met bloggen. Ze beschrijft in haar boek hoe ze een heel team om zich heen heeft met ook een project manager. Zij heeft dus mensen in dienst die haar vliegtickets en hotels boeken. Ook heeft zij mensen in dienst die moodboards maken voor klanten met hoe een post eruit gaat zien. Ze boekt tripjes speciaal om content te schieten, dus ze wilde een keer iets met sneeuw en toen is ze op wintersport gegaan voor de foto’s.
Ik vond het aan de ene kant wel een interessant boek om te lezen, omdat zij hier dus echt haar werk van heeft gemaakt. Ze heeft wel een sterke visie over wat voor gevoel ze wil uitstralen met haar foto’s en hoe dit kan aansluiten bij de klant.
Het boek is ook echt leuk vormgegeven! Maar ik blijf het wel echt bizar vinden dat dit je werk kan zijn.
Ja he. Blur dan alles of niks? Of plaats die vlogs gewoon niet als je haar niet in beeld wil? Slaat nergens op dit.