Volgens mij is het vooral dat het artikel over respect en acceptatie zou gaan en niet puur alleen over haar transitie en uiteindelijk is dat alsnog het enige wat ze hebben opgeschreven. Het moest gaan over niet in hokjes denken en ze hebben haar nu wel in een hokje geplaatst.
Omdat ik denk dat het wel of niet toevoegen niet echt een duidelijke argumentatie is. Bij heel veel dingen vind ik het expliciet benoemen waardeloos. Zoals bijv afkomst, huiskleur of mogelijke psychische stoornissen om maar even wat te noemen. Vaak draagt dat niks bij aan het gesprek maar transgender zijn was het onderwerp van het artikel. Het had inderdaad weggelaten kunnen worden maar ik vind het in deze niet per se ongepast of overbodig. Maar ik denk eigenlijk ook niet dat mijn mening heel relevant is. What do I know.
Ah! Ik snap het.
Goed verwoord!
Waarschijnlijk wordt het zo spannend als dat Tien zegt dat ze pijpen lekker vindt āHeerlijk zoān lekkere worstā (ik hoor haar dit nu zeggen in mijn hoofd haha) en Wil dat ze zaad doorslikt ofzo.
Ik wilde een flauw grapje maken maar tbqh power to them dat ze erover durven te praten en dat blijkbaar ook op een educatieve manier willen aanpakken (of is die seksuologe niet in de video van morgen?). Wat anderen in bed doen boeit me echt totaal niet en ik word er om eerlijk te zijn ook een beetje kriegel van wanneer iemand over zijn of haar ~spannende sex life~ wil vertellen, maar blijkbaar boeit het hun publiek wel, dus.
Ik hoop stiekem dat ze uitkomen voor kinky dingen. Dat Wil haar man regelmatig met een voorbindgenotsknots penetreert of Martine het wekelijks in de vrije natuur doet na haar meditatiesessie, ofzo. En dat ze hun publiek influencen om kinkier te worden! Laf het (idee).
Zij dacht/zij had afgesproken dat ze geĆÆnterviewd zou worden over haar carriĆØre en dan gaat het stuk enkel over dat ze een transgender is.
Transgender mensen komen (in NL) bijna alleen in de media wanneer het over ātransgender zijnā gaat en niet gewoon āals mens die over wat anders komt pratenā.
Ik denk niet dat glamour dit bewust heeft gedaan maar dat laat wel zien hoe oncomfortabel de media hier nog mee is. Een transgender persoon interviewen over zijn of haar expertise zonder het woord ātransgenderā te noemen is echt ondenkbaar op dit moment.
Kijk maar naar Loiza bijvoorbeeld. Zij is nu al een paar jaar model en in ieder interview gaat het nog steeds vrij veel daar over. (Hoewel zij dat misschien ok vindt maar Jessie blijkbaar niet.)
Zeker omdat ze het artikel niet hebben laten proeflezen terwijl ze dat anders blijkbaar wel altijd doen, komt het over alsof het opzet was. Zo van: we weten dat jij dit niet zo voor ogen had maar we gaan het toch zo insteken want dat is beter voor het artikel.
Overigens vind ik de cover er wel uit zien alsof ze echt hun best hebben gedaan inclusief te zijn.
*het artikel gaat dus inderdaad enkel over haar transitievideoās maar dat was volgens haar zeggen dus niet de afspraak/lang niet het enige waar over is gesproken.
Omg zelfs de hunkemoller heeft podcasts, wanneer houdt het op.
Scarlet der moeder ligt in het ziekenhuis en in de weekvlog hebben ze niet benoemd wat het precies is (logisch).
Echt hoe kunnen mensen zo zijnā¦
Ik dacht precies hetzelfdeā¦ Is dit het nieuwe stokpaardje van die social bureaus?
Vind het ook bizar dat je bij dergelijke onderwerpen niet uitgebreid de ruimte inplant om te laten proeflezen. Dan was de insteek van glamour alsnog verkeerd geweest, maar hadden ze de ruimte gehad om hier achter de schermen van te leren en hadden ze Jessie een interview kunnen geven om trots op te zijn.
Ik ben serieus benieuwd hoe het zal zijn als ze ECHT alleen woont straks dwz geen huisgenoten om tegen aan te praten. Ik gok op nog meer tweets!
Deze tweet ging over het zoeken naar een man toch? Maar verder ben ik het helemaal met je eens.
Ik snap wel dat je moeilijk een partner kan vinden als er 24/7 een negatieve scheet om je heen hangt
Ik word niet per definitie kriegel als iemand over zijn/haar seksleven praat, hoor! Ik vind het over het algemeen niet zo interessant, tenzij het uitzonderlijk is of het een friend is die het vertelt, maar ik vind het verder ook echt niet storend ofzo. Ik vind het in principe ook alleen maar fijn als seks op een open, nieuwsgierige en positieve manier wordt benaderd! Ik denk dat veel (vooral jonge) mensen daar veel baat bij hebben.
Ik word kriegel van mensen die mysterieus of interessant gaan lopen doen met iets normaals als seks. Mensen die, zoals ik zei, over hun ~spannende sex life~ gaan vertellen en die er een waardeoordeel aan vasthangen. Ik kan het niet beter dan dit uitleggen, sorry.
Ik vind het leuk dat Bonnie een podcast gaat maken. Bonnie en ik lijken best veel op elkaar qua leeftijd en interesses, dus ben benieuwd naar de onderwerpen enzo.
Lijkt me eigenlijk wel leuk om te luisteren. Hoe meer podcasts hoe beter!
Rachel heeft die trui ook.
Ik ben nu voor de gein eens door haar tweets aan het scrollen van de laatste dagen. Ik wist dat ze veel klaagt maar er staat eigenlijk zelden iets positiefs op.
Ik vind haar laatste tweet wel ontzettend rot voor haar. Over haar werk.