Ik vind wel dat je een goed punt hebt hoor maar aan de andere kant: als het echt om iets ergs gaat (niet om ‘ik vind de jurk van blogger x spuuglelijk’ want waar hebben we het dan over, maar om iets racistisch bijv of het delen van iemands privégegevens) kan het misschien wel nuttig zijn? Als ik door 1 of 2 mensen word aangesproken kan ik nog denken: tja dat is slechts de mening van 1 of 2 personen. Als meerdere mensen hun mening laten horen dan komt het misschien beter aan?
Nou ja aan de andere kant zijn daar de hartjes misschien voor.
Ja dan like ik die comments inderdaad. En sowieso, racistische uitspraken en het delen van privégegevens mogen gemeld worden want dat is in strijd met de huisregels.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat er verkeerd is aan het artikel. Is er iemand die het even wil uitleggen?
Ik volg een seksuoloog op instagram en ik zag dat zij langs Martine en Willemijn is geweest voor een video. Ben erg benieuwd waarover aangezien die seksuoloog ook best open is en onder andere bdsm cursussen geeft. Ben benieuwd naar de combinatie van hun drie haha.
Dat is echt het romantieste wat m’n vriend kan zeggen. Ik vind dat echt nare stukken tekst, alsof zij de norm bepalen voor wat wel en niet normaal is in bed. Alsof je een gekkie bent als je niet alleen aan soft vanilla seks doet.
“een onverwachte knetterharde spank (like whut?)”
Doe even…
Ik snap Jessie wel maar vind het wel steeds ingewikkelder worden in deze maatschappij wat je nog wel en niet mag zeggen zonder iemand te kwetsen. Maar daarom ben ik misschien ook geen schrijver, daar mag je meer van verwachten.
Hah, ja dat bedoel ik ook! Dat zij zo specifiek gaan bepalen wat wel en niet normaal is tussen partners
Hahaha ik vind het vooral door hoe ze haar haar heeft en de pose die de aanneemt. Qua gezicht enz lijkt ze er natuurlijk niet op
Maar ik volg Anna verder niet dus t was een seconde dat ik dacht huh?
Maar dit is in dit geval het gebruiken van logica. Is het relevant om te vermelden dat iemand trans is, ook al is de persoon in kwestie nog niet passabel of stealth? Nee? Niet nodig om te zeggen dan.
En daarbij, ‘transgender’ of ‘transseksueel’ is geen (gender)identiteit, die personen zijn in 99% van de gevallen man of vrouw, of ze nou al lichamelijk de nodige ingrepen hebben gehad of niet.
Jeetje, toen hadden ze echt nog megaveel reacties! Ookal vind ik het geen leuk artikel, ze hadden er zelf toen nog wel duidelijk plezier in.
Aanvulling: sommige transpersonen zien hun transitie als reis naar hun juiste gender. Zodra ze de behandeling hebben afgesloten en zich volledig in hun nieuwe rol in de samenleving bevinden, achten zij het niet meer nodig om zich te identificeren met het ‘trans’-gedeelte, ook al zijn zij ooit geboren als het andere geslacht.
Maar dat artikel ging er over.
Dan nog, transgender zijn is geen identiteit. Ze konden bijvoorbeeld het woord transvrouw kunnen gebruiken of de intro iets anders kunnen maken waardoor de focus ligt op de persoon Jessie Maya. Ze hadden makkelijk het woordje transgender weg kunnen laten, de zin klopt dan nog steeds.
De transitie is een belangrijk deel van haar leven, maar haar identiteit is er niet afhankelijk van.
Ik denk dat ik de nuance niet helemaal begrijp. Het artikel gaat over haar transitie video’s. Ik begrijp niet helemaal waarom het woord transgender in deze context misplaatst is. Ik bedoel, het is geen scheldwoord. Als ze het hadden over haar als zakenvrouw bijv dan snap ik wel waarom ze er de meerwaarde niet van in zou zien. Maar dit artikel gaat erover.
Ik denk eigenlijk ook wel dat transgender zijn in haar identiteit zit en er dus afhankelijk van is. Transgender betekent letterlijk een andere gender identiteit hebben dan het biologische geslacht.
Zonder de toevoegingen van transpersonen of transgender of wat dan ook weet je ook waar het over gaat in dit artikel. Jessie Maya praat over haar transitie, dan is het imo niet nodig om neer te zetten dat transgender Jessie Maya daarover praat. Het is al helemaal niet nodig om dat erbij te zetten aangezien zij daar deels bekend om is geworden.
Dat is echt aaaaaltijd zo bij haar. Altijd klagen, klagen, klagen en als mensen met oplossingen komen of meedenken (vooral op Twitter) dan is het ja maar dat kan niet want… of een van de andere 1219 argumenten die Zanike89 uit haar collectie kan toveren. ZO klaar mee! Haha en toch blijf ik elke keer weer kijken hè, laaaaame.
Ik vind je argumenten niet heel erg sterk en dat maakt dat ik nog steeds niet helemaal begrijp. Ik bedoel dat niet gemeen of verwijtend maar het wordt niet helemaal duidelijk waarom precies. Maar ik wordt niet geconfronteerd met de dingen waar zij dat wel mee wordt. Dus misschien is dat een gevoelsding.
Hoezo vind je mijn argumenten niet heel sterk dan?