Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Wat een clickbait foto op Tien haar insta.
Het is een foto van een setje kledij met een echo bij. Maar er staat niets over zwanger zijn dus volgens mij is ze niet zwanger?
Je kan zo’n setje winnen van Noppies. Maar die reclame kan toch net zo goed zonder die echo?
Ff de likes en reacties opschroeven hoor.

6 likes

Ik heb ook altijd het idee dat Lotte het helemaal niet echt leuk vindt, wat ze doet. Ik vind haar eigenlijk best negatief altijd. En ook altijd in het weekend moet ze even zeggen ‘ik heb natuurlijk nooit vrij, mijn werk gaat altijd door’ ohjaaaa bla bla bla bla

6 likes

Ga.Stuk!

1 like

Ik ben geen ZZP’er, maar ik vind dit zo’n debiele uitspraak. Uiteindelijk kiest iemand er toch zelf voor om in het weekend door te gaan met werken? Ik denk dat je als ZZP’er juist zelf de verantwoordelijkheid moet hebben om je werkzaamheden zo in te plannen dat je het weekend (of andere dagen, als dat beter uitkomst qua werk, maakt mij het uit) vrij hebt. Altijd maar ‘aan’ staan is ook niet gezond voor je.

Ugh. Kan me hier zo aan ergeren.

15 likes

Ik vind dat je best over iets mag zeuren, ook als je er zelf voor hebt gekozen. (Maar een beetje zelfkennis/reflectie is altijd fijn.)

2 likes

Ja en als je een slimme YouTuber/instagrammer bent, kun je alles vooruit inplannen (posts en video’s enzo). Als je door de week voldoende doet, hoef je in het weekend niets te doen.

Sterker nog: als je zou willen kun je ook kiezen om alleen van ma-vrij te vloggen. Als dat interessant en afwisselend genoeg is, zullen kijkers dat ook prima vinden.

1 like

ja ik scrolde er snel doorheen en dacht toen wacht eens ff, is ze zwanger?! Vond het ook een beetje aparte reclame

Echt he. ik dacht meteen dat ze weer zwanger was. But no.

Wel leuk om te zien dat Martine nu ook meer post’s kan doen die gesponsord zijn. Vond het hiervoor zo uit verhouding tussen de aantallen van Willemijn en Martine. Maar Willemijn heeft natuurlijk ook meer volgers dus ik begrijp het vanuit een bedrijf wel, maar vond het op een of andere manier zo sneu voor Martine.

@Briseis Ja, tuurlijk mag je best zeuren over iets, ook als je dat zelf gekozen hebt. Maar ik hoor deze uitspraak veel vaker voorbij komen (laatste tijd geloof ik vanuit Cynthia, though, maar ik viel er nu even over) en ik vind het gewoon een stomme uitspraak. Ik vind het niet iets om trots op te zijn, dat je eigenlijk nooit vrij hebt omdat je werk altijd door gaat. Ik vind het vooral tonen van een planning die beter kan (ha-ha Cynthia ha-ha).

@quantum Ja, ik snap ook wel dat ik er misschien als persoon in loondienst te weinig vanaf weet en ik kan me goed voorstellen dat ZZP’er veel druk geeft. Maar ik blijf erbij dat je wel voor je eigen planning zorgt (in principe) en dat je daarin ook tijd vrij moet roosteren voor jezelf.

@En_17_Anderen Ja, precies. Ik val in de herhaling, maar volgens mij kan je dit met een slimme planning echt prima zo plannen dat je sommige dagen (standaard) niet hoeft te werken. Ik snap dat ik niet alles zie wat er achter de schermen gebeurt bij een Youtuber, maar zo iemand weet dat zelf als het goed is wel en dan kun je het inplannen.

Maar goed, ik ben ook iemand die het idioot vind dat we het allemaal maar druk moeten lijken te hebben, en dat ik het bijna voel alsof ik me moet verantwoorden als ik een weekend gewoon niks gepland heb, omdat ik geen zin heb om iets te doen. Alsof we met z’n allen maar constant bezig moeten zijn.

/rant

8 likes

:cry::cry: ik zat te opgefokt in m’n rant, compleet gemist :cry::cry:

(plus was bang voor boze ZZP’ers met hooivorken en fakkels)

2 likes

Haha nee deze ZZP’er vindt het ook gewoon een kwestie van slecht plannen als je nooit echt vrij hebt. Natuurlijk zijn er soms weekenden waarin je last-minute iets moet doen, maar als je normaal gesproken nooit vrije dagen hebt dan doe je iets verkeerd.

2 likes

O, dat hele ‘trots zijn op hoe druk je bent’ was me ontgaan. Dat vind ik inderdaad ook een lastig dingetje. Als je als zzp’er werkt laat druk zijn aan de ene kant zien dat je succesvol bent, maar aan de andere kant is het ook een teken dat je minder goed bent in voor jezelf zorgen of dat je de verhouding werk/privé in ieder geval anders inricht dan de meeste mensen zouden willen.

(kusjes van een zzp’er die op dit moment ook iets te veel werkt :redface:)

3 likes

Het huis van Anna Liss staat te huur op funda voor, hou je vast,
10,000 euro per maand :eek::eek::eek::eek:

4 likes

Nog steeds geen idee wie dit is, maar klinkt als een koopje!

Ik ben wel benieuwd wat het zo duur maakt, naast dat het (ik gok) midden in Amsterdam staat?

3 likes

:roll_eyes: toen ze beide stopten met hun baan in het onderwijs hebben ze toen getwijfeld om samen een kanaal te beginnen of haal ik nu iets door elkaar heen? Ik vind dit mega irritant, sowieso alle content die zij beide maken lijken zo erg op elkaar. Zelfs de vormgeving lijkt op elkaar. Zelfde soort fotos op insta. Qua content en vormgeving had het net zo goed een kanaal kunnen maar goed…

15 likes

Dit zou me zo tegenstaan he, dat je met z’n drieeën een leuke avond probeert te hebben en dan omstebeurt zit te vloggen. En te kijken of alles esthetisch wel Kerstig genoeg is. Ik zou echt bij mezelf denken: wat ben ik nou eigenlijk aan het doen.

68 likes

Op die 2e foto lijkt bonnie echt op zo’n meisje dat heel graag met de cool kids wil chillen, en eindelijk eens is uitgenodigd hahah

26 likes

Dit was ik ook aan het denken bij de vlogmas van Zoella.
Ze is in Brugge samen met Mark, Poppie, Sean & Alfie.
Dus 3 ervan vloggen. Echt constant die camera’s en gsms. Lijkt me toch zeer stom om zo ergens naar toe te gaan.
Vond het wel leuk om hen eens in “ons” Brugge te zien.
Vraag ik me ook direct af of het spon is vanuit de toeristische dienst want ze is zeer positief over Brugge. En natuurlijk alle reacties onder de vlog dat iedereen ook naar Brugge wilt.

6 likes

Maar ja Cynthia werk altijd, hij heeft in ieder geval wel weekend.

9 likes

Screenshot van stories van Sannyzoektgeluk.
Dacht for sure dat dit een penis emoji op een taart was :eggplant:

36 likes