Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Elke fout is een fout, maar niet elke fout is van dezelfde proportie.

Als de situaties niet vergelijkbaar zijn, dan zijn de gevolgen dat misschien ook niet? Wat denk jij?

4 likes

Sommige fouten zijn erger dan andere en sommige gesprekken om te voeren belangrijker dan andere. Ik denk dat het echt geen hol uitmaakt welke influencer deze racistische act had uitgehaald, de reacties zouden echt niet anders zijn geweest. Het heeft niks met de influencer te maken maar alles met de inhoud. Als Sanny dit had uitgehaald of wie dan ook had ze net zoveel kritiek gekregen omdat het gewoon een verwerpelijke grap is. Echt van een totaal andere orde dan de grap van Sanny 2 maanden geleden dus begrijp echt niet waarom dit hier relevant is eigenlijk. En ze wordt niet ‘neergesabeld’, ze krijgt inhoudelijke en zeer terechte kritiek op haar acties.

6 likes

Credits voor Willemijn die mea culpa slaat over haar onhandige post. Kunnen vele andere iets van leren.

Wat stond er?

Dat je veel van de dood kunt leren en dan een stukje over haar zoontje, corona en George Floyd. En dat het mooi was dat zijn dood het gesprek op gang bracht.

2 likes

Ah thanks. Inderdaad ongepast maar goed hersteld, props voor willie

1 like

Ja zeker! En ze ging ook in de comments het gesprek aan + vragen stellen. Ipv het sneaky allemaal verwijderen.

Heel goed van haar! Ze heeft ook oprecht interessante dingen links geplaatst in de stories.

Zo zie je maar dat van een fout kunt leren en mensen een excuus dan heus wel accepteren. Itt boj Charlotte die het probeert te verdoezelen en het daarmee zelf alleen maar erger maakt.

7 likes

Even gekeken maar vond het heel aandoenlijk hoeveel plezier ze hadden met die tak. Heb nu ook zin om iemand van een tak af te duwen.

1 like

Ik heb deze vraag ook al in het boekentopic gesteld maar ik denk dat ik in dit topic meer kans maak:

Is er hier iemand toevallig die het boek gouden bergen van Doortje Smithuijsen heeft en er vanaf wil? Ik ben stiekem toch nieuwsgierig maar vind €12 voor het ebook en €20 voor het fysieke boek nog best aan de prijs. Dus ik dacht: misschien mag ik van iemand het boek overnemen? Je mag me dm’en

2 likes

Ik heb hem nu uitgeleend aan vriendinnen, weet niet precies wanneer ze het boek allemaal gelezen hebben maar daarna wil ik wel verkopen. Mocht je ‘m dan nog niet gelezen hebben. Denk dat het nog wel even duurt omdat 3 vriendinnen het boek ook willen leden haha!

1 like

Ik vind het twee totaal andere grootheden: Een flauw grapje tegen je volgers versus en racistische act voor kinderen in je klas.

Maar ik schrik er ook van dat jij na alle uitleg die er in dit topic is geweest, dat niet aanvoelt, of er iets van hebt geleerd.

3 likes

Pardon? Laat ik het zo zeggen, en dat is het enige wat ik er verder nog over kwijt wil: ik heb zowel met racisme en discriminatie als “flauwe grappen” over een gevoelig onderwerp te maken gehad. Beide is niet leuk om mee te maken, pijnlijk zelfs, je hebt echt geen idee. Dus ik denk dat ik hier zeker iets over kan en mag zeggen en schrik ervan dat jij wel weet wat ik aanvoel en daar wat over denkt te kunnen zeggen… Absoluut waar dat de onderwerpen verschillend zijn en het onderwerp wat ik aan snijd niet een grote doelgroep aanspreekt en dat men dus geen idee heeft wat een “flauwe grap” kan hebben. Ik heb alleen geprobeerd aan te geven dat het me opvalt dat het in the end de influencer is die denkt alles maar te mogen en geen verantwoordelijkheid wilt nemen.

Goh… Wat… Toevallig

3 likes

Omdat ik weet dat jullie zo’n grote fan zijn van alwin, wilde ik jullie deze niet onthouden:

10 likes

Wat houdt ie het netjes vast met zijn vingertoppen. Normaal zijn heel zijn handen gevouwen om het eten. :face_vomiting:

9 likes

:roll_eyes:

Ik weet niet of het al gezegd is maar die ‘nieuwe’ bedels van Josh V (een letter met sparkles) zag ik dus in een oude vlog van haar terugkomen maar dan van Burberry

En dit kun je kopen bij Josh…nu is dit design niet heeeel uniek maar ja het viel me op #nikstedoen

32 likes

Ik kreeg ff error van die kaars op zijn laptop

1 like

Jeetje, weer zo’n 1:1 kopie. Josh kent ook geen schaamte wat kopiëren van grote designers betreft… zoals die tas die ze een poos geleden heeft uitgebracht: exact hetzelfde model als Dior. Echt onbegrijpelijk.

9 likes