Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Ik zie het niet als enkel Amerikaans probleem, racisme is wijdverspreid… leidend tot economische ongelijkheid, niet dezelfde kansen in onderwijs, minder goede gezondheid(szorg), noem maar op. Als de pleuris weer eens uitbreekt vind ik dat een goede aanleiding om racisme te adresseren en bewustzijn daarover te creëren. Zeker bij een groot, divers publiek waarvan een groot deel ongetwijfeld niet zelf op zoek zou gaan naar informatie hierover. En zeker omdat racisme in Nederland ook een groot probleem is, wat elk jaar van +/ oktober t/m december echt nog steeds duidelijker wordt voor iedereen
Edit: trouwens wat betreft overlaten aan mensen met verstand van zaken; ik vind dat je het uitspreken tegen racisme niet moet overlaten aan anderen, maar als je bedoelt dat men er niet per se iets zinvols over kan zeggen; dan kan diegene simpelweg tips/posts/sites van anderen die er veel vanaf weten re-posten.

12 likes

Thanks voor je verduidelijking, snap nu wat beter wat je bedoelt. Ik bedoel inderdaad wat jij als laatste zegt, maar ik heb dan ook niet een hele hoge pet op van de meeste influencers (die hier besproken worden) haha.

1 like

Maar ook degenen die je niet zo heel hoog hebt zitten kunnen een bijdrage leveren denk ik, zonder dat ze een hele studie ervan hoeven te maken. Soms is een publiekelijke steunbetuiging denk ik al genoeg voor een ongeïnteresseerd persoon om te denken goh, mijn favo vlogger vindt dit blijkbaar belangrijk, misschien toch maar eens checken
Edit: in de categorie mensen waarvan ik het niet had verwacht; ‘SAAR’ (Sara Ras) heeft best wat stories geplaatst, ook met tips, heeft gedoneerd, en geeft aan naar het protest te gaan

3 likes

Ik vind het lastig om dit aan te halen omdat het onderwerp waar nu de discussie op wordt gevoerd een veel gevoeliger onderwerp is. Echter valt het me wel op dat de ene influencer heftiger wordt neergesabeld dan de ander. Ik had laatst ook hier gepost over een influencer die, voor een bepaalde doelgroep, een kwetsende grap had geplaatst. Daar kreeg ze vervolgens kritische reacties op die ze verwijderde, de post zo aanpaste dat er niets meer van terug te lezen was, geen excuus heeft gemaakt, daar weer kritische reacties kreeg en ook deze weer verwijderde. Ik heb dat toen hier ook geplaatst en ik denk dat ik toen 2 reacties kreeg want het ging al snel weer over mascha, Cynthia of wie dan ook.
Ik snap de discussie die nu wordt gevoerd, echter vind ik in the end dat het probleem hetzelfde is: een influencer die het ontzettend verkeerd aanpakt en vrolijk verder gaat. Ik vind het jammer dat er zoveel van ze gepikt word en dat we ze niet massaal gaan boycotten :sweat_smile::grimacing: kijken of het dan wel een beetje aan komt.

1 like

Nee? In de ene discussie is in the end institutioneel racisme het probleem en in de ander blijkbaar volgens jou het gedrag van de influencer. Je zegt het zelf met je eerste zin en alsnog die vergelijking maken, dat snap ik dan weer echt niet. Het ging hier niet om ‘een kwetsende grap richting een bepaalde doelgroep’, het als dusdanig bestempelen is onderdeel van het probleem.

1 like

Ze gaat ook helemaal los op Twitter. Diana trouwens ook! Erg goed

1 like

Jeeeeeeeezus vier minuten in de vlog van Bonnie hoe ze op een fucking tak staan te balanceren i caaaaaan’t had zo’n zin in vandaag maar ik ga wel terug naar bed ofzo

Noooooo spoel ik door, staan ze elkaar van een boomstam af te worstelen

24 likes

Voor iedereen die de vlog van Bonnie niet wil kijken hierbij de samenvatting want ik heb niks beters te doen in m’n leven:

• Bonnie en Nick eten een ‘Engels ontbijt’ (twee volkoren boterhammen, een halve pot witte bonen in tomatensaus er overheen gegooid en een gepocheerd ei er op gegooid). Het ziet er niet echt smakelijk uit.
  • Bonnie en Nick hebben buikkrampen want de koffie was te sterk.
  • Bonnie en Nick gaan wandelen. Bonnie vindt het echt een ‘sick pad tot nu toe’.
  • Bonnie en Nick spelen 4 minuten lang met een grote tak.
  • Cliché ‘Bonnie muziekje’ terwijl ze een bath bomb in het bad doet en Nick monopoly speelt.
  • Bonnie en Nick bedanken elkaar voor de leuke vakantie en bespreken wat ze het leukst vonden.
50 likes

Je post is naar mijn idee te cryptisch, geen idee over wie en welke grap je het had en dus of het begrijpelijk is dat er verschillend op gereageerd wordt. Sowieso wil ik geen mensen views geven achter wiens ideeën ik niet sta.

4 likes

Dus is er geen probleem, want haar doelgroep vind het wel leuk en die kijken consequent.

Begrijp ik het goed dat je de mislukte grap van Sanny, dat ze opnieuw zwanger is tijdens de quarantaine, vergelijkt met een lerares van de basisschool die niet snapt dat een typetje spelen met een Surinaams accent IN HAAR KLAS VOOR KINDEREN racistisch is?
:exploding_head:

13 likes

Naar aanleiding hiervan de vlog aan het kijken dat ze aankomen in het huisje. Nog nooit 2 mensen zo enthousiast gezien over een fucking landal huisje hahaha

3 likes

Lèndal. :joy:

7 likes

Eerlijk is eerlijk, ik vond Sierra Schultzzie altijd een tikkie ditsy, chille makkelijke video’s, maar dit pakt ze echt goed aan

27 likes

Willemijn slaat ook behoorlijk de plank mis met haar bericht op IG over de moord op George Floyd. Oh ik wilde een printscreen maken maar ze heeft het al aangepast nav comments van volgers

1 like

Sowieso, hoe ongepast om een foto van jezelf te plaatsen in zo’n situatie :o_o:

9 likes

Zeker niet. Het enige wat er vergelijkbaar is, en dat probeer ik in mijn eerdere post ook duidelijk te maken, dat er een influencer een fout heeft gemaakt en hier schandalig mee omgaat. De een wordt echter neergesabeld en de ander komt er mee weg. Kan ik uit jouw opmerking opmaken dat je, wat Sanny heeft gedaan, niet erg vind?

Ja ook dat. En ik vind dat haar zoontje is overleden vreselijk, maar zowel die situatie als corona heb je niet zelf in de hand. De moord op George is iets wat door toe doen van een ander mens is gedaan.

3 likes

De vraag is: geven ze elkaar hierbij… ook… een hand? :cry:

8 likes

Dit is hoe je je exuses aanbied charlotte. En kijk het kan dus wel binnen een paar uur.

123 likes