Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Vond dit ook zo aandoenlijk! Die vader lijkt me sowieso een lieverd.

2 likes

Voor iedereen die minder dan 1 video per week kijkt, wat doe je dan in dit topic haha

24 likes

Wel de lusten (entertainment) maar niet de lasten (saaie/irritante video’s kijken) van irritainment :raised_hands:

19 likes

Mijn youtube kijktijd😂

Ik kijk wel echt veel op 1,5 snelheid en echt de hele dag door als ik met andere dingen bezig ben; tijdens het douchen, koken, afwassen etc. Zelden vlogs trouwens, die vind ik saai

29 likes

Maar dan moet je toch wel video’s kijken om die mensen te kennen? Ik vind het zelf bijv. ook heel saai als het over Enzo ofzo gaat want ik volg hem niet, laat staan dat dit topic volstaat met allemaal mensen die ik niet ken

1 like

Volg niemand nee! Ben ook nooit degene met de scoops, lees het allemaal hier en dan kijk ik als t bijvoorbeeld supergoed of slecht genoemd wordt.

Kijk wel heel veel youtube, maar dat zijn geen vlogs. Edit: ik kijk best veel mensen die commentaar geven (Cody ko bijvoorbeeld, of dat meisje dat de Karen meme uitlegde, of mensen die tiktok cringe kijken), eigenlijk vooral omdat ze in korte tijd en met humor een heel programma samenvatten. Heel veel van dat soort filmpjes. Daarnaast nog een paar mensen zoals Bald&Bankrupt maar dat vind ik niet echt een vlog want hij doet echt “missies” in een filmpje en laat niet zien hoe hij wakker wordt enzo en hij filmt vooral de omgeving.

Kijk ook heel veel “leerzame” filmpjes over dingen als geschiedenis, stedenbouw, talen, politiek en sommige segmenten van talkshows zoals Seth Myers of Trevor Noahs shows.

Maar de dagelijkse beslommeringen van een YouTube met toch een best saai leven vaak, dat zou ik echt niet elke dag willen kijken nee. Alleen als er dus echt iets in gebeurt dat hier besproken wordt.

5 likes

Ja soms vind ik het ook niet zo interessant, bijvoorbeeld Co ken ik niet en boeit me ook minder. Bonnie ken ik wel via Instagram, en als het daarover gaat ‘snap’ ik het wat beter. Zo wisselt het een beetje. De meesten ken ik inmiddels wel door hier al langer mee te lezen en af en toe wel eens wat op te zoeken.
Maar ik lees wel graag roddels (niet echt goede interesse, ik weet het) en soms maakt het dan niet echt uit hoe of wat :woman_shrugging:

2 likes

Gewoon lezen over youtubers? Veel efficiënter dan die filmpjes allemaal zelf gaan zitten kijken.
Soms kijk een filmpje van monica. Af en toe een skincare filmpje maar ik “volg” niemand. Daar vind ik het gewoon niet leuk genoeg voor.

3 likes

De afgelopen weken kijk ik veel minder videos omdat dat minder makkelijk gaat, maar normaal kijk ik er echt veel meer dan 10 per week.
Zeker ook bij het ontbijt en zo en ik mis dat soms best wel, vind het toch vaak echt ontspannend en interessant.
Het grootste deel buitenlandse youtubers of videoseries die niet in deze topics besproken worden trouwens, mocht ik niet die indruk geven hier :stuck_out_tongue:

Ben trouwens wel benieuwd wat jullie wel/niet onder vlogs verstaan? Voor mij vallen bijv reisvideos (‘vlogs’), streetfood video’s, de filmpjes van Linde merckpoel en doing it ourselves ook onder vlogs. Vind vooral de hele informatieve video’s onder niet-vlogs vallen.

@Crystalfire waar kun je die cijfers vinden?

Als ik op het icoontje bovenin van mijn youtubeaccount klik zie ik al het kopje ‘Kijktijd’

Ik kan echt een beetje jaloers (nee, niet jaloers want dat is een rotemotie, maar ik weet even geen ander woord) worden op de manier waarop zij en haar vader met elkaar omgaan. Zo gezellig vaak borrelen met elkaar en hij is altijd zo lief, echt heel erg leuk! Ook hoe zij Sinterklaas vieren met zn drieën (haar zusje erbij): bij elk cadeautje een mega gedicht, ook voor alle katten haha love it

6 likes

Het valt me op dat een aantal NL youtubers zich deze dagen uitlaten over de situatie in de V.S. en racisme in het algemeen. Bijvoorbeeld Claire Lucia met een post en stories, Boncolor repost wat posts in haar stories, Teske 1 repost in stories (misschien hiervoor wel meer), mom-insta mensen Romy Boomsma 1 story en Lois Kruidenier post en stories (ja degene die toen in het mommyblog topic besproken werd, en ja ik ben haar gaan volgen omdat ik haar best tof vind haha), Mascha wijdt er een post en meerdere stories aan… heb het idee dat dit nu meer is dan hiervoor, maar misschien vergis ik me. Ik ben daar blij mee en merk dat het me ook tegenvalt (maar niet verbaast) dat veel anderen met een groot bereik er helemaal niks over posten (al is het maar één story).

6 likes

Ik had dit bij Yara Michels. Zij is normaal gesproken best progressief, ook bijvoorbeeld laatst over de Women’s March. Maar nu helemaal niks lijkt het wel?

Is er trouwens al een nieuwe vlog van Charlotte verschenen waarin ze terugkomt op de scène uit haar vlog? Of via Instagram misschien?

1 like

Ik ben wel benieuwd wat je zou willen/hopen dat ze posten?
Als ik naar mezelf kijk vind ik de situatie in Amerika heel heftig en ik ben absoluut tegen racisme en hoe de autoriteiten daar met mensen omgaan. Maar ik zie niet zo wat een NL influencer daar dan over moet zeggen? (Ik wil nog iets schrijven over dat je dat aan mensen met verstand van zaken moet overlaten haha. Maar kom niet helemaal lekker uit mijn woorden merk ik.)

3 likes

Iemand tips voor leuke vrijgezelle vloggers? Kan al die stellen niet aan

3 likes

Die heeft ook een “chickie” toch

5 likes

Co (with the Flow) zegt in een comment onder haar video dat de BBQ bij Vita op anderhalve meter was. Nouuuu als ik me goed herinner, was ze aan het (stijl)dansen met Joey op Insta? Zeg dan gewoon niks ipv te liegen? Ze hebben zoveel stories gepost die dag, dus duizenden volgers weten dan toch dat ze gewoon liegt? :roll_eyes: Ik ben echt niet bij de corona politie maar dit is toch gewoon echt een domme leugen?

24 likes

Ik vind die vader ook zoooo leuk. Hoe die lacht ook, geweldig. Zo’n poepie. Laatst lag die ook helemaal dubbel om hoe Liesbeth de vlogs opent met haar gezwaai.

Vind Liesbeth zelf wat minder interessant, ook omdat er een overload aan poezen is in haar stories (ik heb daar niets mee) en omdat alles in haar leven om die poes draait en die de koningin in huis is. Al moet ik soms wel lachen om die disco, wat een horrorpoes is dat. :joy:

Wat heb ik je misdaan?

9 likes