Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Ik wilde daar niet op reageren want ik vond het echt de moeite niet waard om te gaan uitleggen dat je in een discussie over racisme niet het woord lynchen spreekwoordelijk gebruikt om te beschrijven hoe een witte chick gewezen wordt op haar racistische toneelstuk. Bij deze dus, daarom. Iedereen weet wat lynchen is, waar het vandaan komt, waar het voor gebruikt werd en dan is het totaal ongepast omdat in deze situatie te gebruiken. @anon18050057 begreep dat en corrigeerde zich. Dat was het.

Fantastisch dat je alles wil toelichten en uitleggen maar doe dat zonder mij daarbij ‘terecht te wijzen’. Ik doe mijn ding, jij het jouwe.

7 likes

Ik ben bang dat het harde ingrijpen van de politie niet in extra slecht daglicht komt, maar juist dat de protesten weer in een slechter daglicht komen doordat de politie geweld toepast. Met als rare kronkel: “Oh, de politie gebruikt geweld, nou, dan moet dat protest wel heel erg uit de hand zijn gelopen!” Terwijl het werkelijk geweldloos verliep, totdat de politie hard ingreep. :unamused:

Ja zo lief! Vind haar sws wel een van de leukere influencers om te volgen. Ze kan heel leuk schrijven ook, in ieder geval veel beter dan de gemiddelde influencer.

Ik heb het hierna maar gegoogeld, want ik had geen idee. Ik kende het alleen in de figuurlijke betekenis.

Edit: voor anderen die het misschien ook niet weten.

Lynchen is het doden van een (vermeende) misdadiger zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte. Het is daarmee een vorm van eigenrichting. Hoewel lynchpartijen voorkomen in de gehele menselijke geschiedenis, in vele culturen, is het verschijnsel vooral bekend uit de zuidelijke Verenigde Staten.

22 likes

even de hele tekst

Het werd in de VS aanvankelijk als een vorm van eigenrichting (‘frontier justice’) toegepast in het ‘Wilde Westen’. Na het einde van de Amerikaanse Burgeroorlog werd het vooral in de zuidelijke staten toegepast door blanken tegen Afro-Amerikanen (voormalige slaven) als instrument van intimidatie. Vanaf 1930 nam het lynchen daar sterk in omvang af.

3 likes

Ik ben ook zo verbaasd. Why.

Echt hè… hoef toch niet te kijken naar hoe iemand in bad zit hahahha

3 likes

Haha nou ja je hoeft ook niet te kijken natuurlijk :grimacing:

Maar dit is dus precies wat ik soms zo irritant “gemaakt kneuterig” aan Bonnie vind. Het is helemaal niet logisch om zoiets in een bad op te nemen maar dan voelt het alsof je dichterbij in haar gewone leventje bent. Terwijl ze er dus over nadenkt waar ze zoiets op gaat nemen, het is niet alsof er daar ineens een camera en een lijst vragen klaarstond

1 like

Je hebt gelijk, ik ga erop letten!

CC @Twijfelaar

2 likes

Co (with the flow) die in haar nieuwe vlog de een na de ander (binnen 1,5 meter) ziet en ook nog eens afsluit met een huisfeestje. Waarom denkt zij (en die anderen) dat de regels niet voor haar gelden? In de comments vallen mensen er gelukkig ook over.

15 likes

Another one bites the dust :woman_facepalming:t3: Zo jammer.

Ik durf het bijna niet te vragen maar is het mogelijk om de white privilege/racisme discussie naar het juiste topic te verhuizen (niet dat ik het onderwerp wil negeren).

9 likes

Bonnie die ook klaagt over geluiden van dieren/vogels in het bos :woozy_face:

Rond 00.55 en in de vlog hiervoor had ze het er uitgebreider over. Vraag me af hoe je een huisje in het bos voor je ziet als je hierover klaagt haha

Het ding met Bonnie is ook dat zij zó’n trouwe fanbase heeft daar in de comments onder iedere video, dat niemand daar ooit zou zeggen dat de setting niet zo leuk is, dat ze een beetje aan het zeuren is, dat ze wereldvreemd is, oid. Als je dan zelf ook niets over jezelf opzoekt dan is die kumbaya commentsectie de enige feedback die je krijgt haha

1 like

Maar is dit niet precies wat een groot deel van ons hier doet (al dan niet bij het ontbijt)?

8 likes

Ik kijk eigenlijk bijna nooit een vlog, misschien 1 keer per 2 weken ofzo of ik skim erdoor als er hier goed irritainment wordt aangeraden.

Volgens mij kijken een hoop mensen hier amper vlogs.

3 likes

Ik denk eigenlijk dat er nog best veel naar vlogs wordt gekeken?

4 likes

Ik vind bijna alles op youtube ook een vlog

Hoeveel filmpjes per week kijk jij op YouTube?

• <1 per week
  • 1-2 per week
  • 3-4 per week
  • 5-6 per week
  • 7-8 per week
  • 9-10 per week
  • meer dan 10 per week

0 stemmers

En hoeveel filmpjes daarvan zijn vlogs?

• Geen
  • < 20%
  • 20-40%
  • 40-60%
  • 60-80%
  • meer dan 80%
  • Alles

0 stemmers

Ik had juist het idee dat een groot deel van de gesprekken hier ontstaan na het kijken van vlogs. Volg jij youtubers/bloggers dan bijvoorbeeld wel op Instagram, of ga je ook pas kijken als je hier iets opvallend voorbij ziet komen?

Edit: Ik zie inderdaad wel een hoop van de video’s op youtube als “vlog”

2 likes