Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Grappig, zo’n volledige preek over aardig zijn. Wellicht moet je hem zelf even lezen?

2 likes

Ik snap echt niet dat ze nog bestaan. En dat het ze is geflikt om zichzelf nog dieper het graf in te werken na vorige keer.

Hebben jullie trouwens ook een connectie verzoek van de eigenaar van Rumag ontvangen? Ik had er al heel lang geleden een ontvangen en toen had ik ‘m geaccepteerd omdat ik te weinig connecties had, maar hem toen de connectie verbroken na het vorige incident. Maar ik blijf nu steeds verzoeken krijgen?

Nog even iets positiefs, maar hoe cute zijn de stories van Liesbeth rasker als ze voor het eerst sinds Corona met haar vader gaat knuffelen?

:smiling_face_with_three_hearts:

60 likes

De post boven je toch??

1 like

Dat was toch een guy die zijn vriendin ging bezoeken oid? En hij wilde bloemen meenemen maar die kon hij niet geven uit die bal haha

Dat was Jeremy Cohen geloof ik, maar geen idee welke vrouw dat ook heeft gedaan

Zo’n vlaamse, Linde Merckpoel dacht ik? (Sorry geen zin om te googlen :pleading_face:)

2 likes

Linde merckpoel idd.

1 like

Dat plan van Bonnie om tijdens een weekendje weg per se iets op te halen via Marktplaats… :tired_face: Daar zou ik dan echt geen zin in hebben (het is bij haar lastminute ook niet doorgegaan omdat de adverteerder steeds het tijdstip veranderde).

9 likes

Jake Paul is aan het stelen in Phoenix, niet bij de BLM protesten die downtown zijn en echt iets bijdragen, maar nee hij is met een groepje totaal los daarvan een winkelcentrum aan het kapot maken en aan het stelen voor clout.

Een fucking stelende miljonair wtf

1 like

Als we het dan hebben over ‘cancelen’, dan snap ik niet dat deze gast nog (steeds) niet de gevolgen van zijn acties heeft ondervonden. :woman_facepalming:t2:

12 likes

Leren zullen ze het ook nooit… kunnen ze wel de vorige ceo ontslaan, maar er werken alleen maar van dat soort gekkies. Opdoeken die handel.

Ik zag gisteren een filmpje van een groep blanken // correctie: een groep witten // die vernieling aanrichtten terwijl poc hen quasi smeekten het niet te doen.
Er gaan stemmen op dat in ieder geval een deel van het plunderen en vernielen net veroorzaakt wordt door extreem rechts, om de protesten in een slecht daglicht te stellen.

11 likes
Amerika

Eerder kwam ik ook een onduidelijke video tegen en uit de beschrijving kon ik opmaken dat de POLITIE ZELF het plunderen was gestart. Daarnaast heb ik ook gelezen dat er in bepaalde steden nu een avondklok is. Alleen is het zo dat de menigte wordt ingesloten / vastgezet, zodat ze geen kant op kunnen (met als gevolg dat de politie straks een excuus heeft om zwaar in te grijpen, aangezien de avondklok wordt geschonden). Mijn god, ik zou niet weten hoe ik op deze manier voor de politie werkzaam zou kunnen zijn?

Ik vind dit heel moedig, en noodzakelijk en het enige juiste om te doen (maar dus ook moedig). Grote kans dat deze politieman (en wie weet zelfs het hele team achter hem) er de gevolgen nog wel van zal ondervinden.

https://www.instagram.com/p/CA1vp1jAlWg/

Edit: Ik zie nu dat er nog een andere video is op bovenstaand kanaal waarin de politie meeloopt. Ik waan mezelf geen illusies, twee positieve voorbeelden maakt al het andere niet ongedaan. Hopelijk volgt snel meer politie en staan ze gezamenlijk op tegen politiegeweld tegen zwarte mensen.

6 likes

Kalvijn vind ik sowieso niet de slimste met dit soort dingen, maar ja.

1 like

Net de Q&A van Bonnie bekeken, maar ik snap echt niet waarom ze video’s opneemt in haar badje. Ten eerste vind ik het er allemaal niet zo fris uitzien en vind ik het ook geen leuke/mooie setting om naar te kijken, en ten tweede blijft ze ook niet stil zitten waardoor je eigenlijk constant afgeleid raakt omdat ze zo aan het bewegen is en soms dus ook witte vlakken in beeld toont omdat je dan ook blijkbaar echt iets ziet.

2 likes

Hahahah wat IS dit?! Heb er net even snel doorheen geskipt maar het lijkt inderdaad helemaal niet fris? Juist omdat dat schuim wel zo wit is lijkt dat badje en de muur extra viezig ofzo?

Snap denk ik het idee van de setting: lekker huiselijk, intiem, dichtbij de “vlogger”. Maar doe dan iets met kaarsjes/lampjes op de bank, alsof je met een vriendin zit te praten. Hoef je ook geen punani’s en tepels te gaan uitvlakken (met wederom! een wit vlak)

Edit: zie ook de reacties nu. Iemand zegt: "jaa perfecte zondagvideo! Kijk dit nu met een theetje en ontbijtje!!

Waar gaat het heen met de wereld dat je bij je ontbijt kijkt naar iemand die je niet in het echt kent, die in bad zit en random vragen aan het beantwoorden is

8 likes

Een groep witten

18 likes

Ik moet nu terugdenken aan gisteren, waarbij je iemand terecht wees zonder verdere uitleg. Je lijkt te verwachten dat anderen het begrijpen of zelf wel uitzoeken, maar dat lijkt me vrij utopisch.

@VickyViolence

“Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet.”

“De samenleving kiest steeds vaker voor de term ‘wit’ omdat ‘blank’ - indachtig het koloniale verleden - een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn. Media dragen bij aan deze ontwikkeling. Ze kiezen vaker voor ‘wit’ omdat er een groeiend aantal redacteuren is dat blank naar racisme vindt neigen.”

Allebei uit: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2213596-blank-of-wit-een-taalstrijd-met-een-politieke-ondertoon.html

19 likes

Ik had dit ook gezien en las dat de politie de plunderingen bewust laat escaleren om zo een excuus te hebben harder tegen de protestors in te gaan. Met geweld/rubberen kogels etc.

In eerste instantie waren het natuurlijk geweldloze protesten, waardoor het harde ingrijpen van de politie in extra slecht daglicht kwam. Zo heftig en bizar.

1 like