Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Gelukkig niet.

“If the cops showed up, they wouldn’t have seen his resume or known his job,” Melody Cooper said. “This kind of racism can kill people. It could’ve killed my brother.”

https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/US/christian-cooper-accepts-apology-woman-center-central-park/story%3Fid=70926679

3 likes

Uitleggen waarom ze precies fout zat en daarmee anderen wat bijbrengt. En vertellen dat je dingen niet altijd kwaad bedoelt maar dat het erom draait hoe het overkomt. En dat je dat moet rechtzetten als je een fout maakt, iets niet weten kun je iemand niet kwalijk nemen. Hoe ze vervolgens omgaan met die kennis wel.

17 likes

Maar waarom zou je niet iemand ergens op blijven aanspreken? Als ze haar excuses maakt, en daarbij zegt dat ze dat doet ‘omdat zulke dingen tegenwoordig sneller racistisch zijn’ dat is het toch juist goed om duidelijk te maken wat er mis is met die uitspraak?
Als niemand hier iets van zegt kan het ook nooit worden opgelost.

Ook komt deze specifieke reden een beetje over alsof het niet echt haar schuld is, maar dat het volgens haar komt doordat in deze tijd dingen snel racistisch zijn. Een excuusje, in plaats van zeggen dat ze zelf gewoon fout zat.

11 likes

Dat is sowieso het allermatigste excuus ooit na: sorry dat jij je aangevallen voelt. Doet me denken aan de vrouw die ik laatst op tv zag die voor de rechter verscheen omdat ze pepperspray bij zich had op een vliegveld. Ze vond zichzelf niet strafbaar bezig want ze wist niet eens dat het niet mocht. Educate yourself. Je hebt vandaag de dag echt geen excuus meer om niet te weten waarom zo’n actie fout is en je het niet moet doen.

Edit: ik bedoel dus niet jou @Luzarl maar mensen die met dit soort excuses komen in het algemeen.

7 likes

Het moet voor racisten ook een beetje gezellig blijven!!!

10 likes

Dat snapte ik! Dank je voor het antwoord en ook @Banananana

Ervaring leert dat racisme en dit soort dingen bar weinig met opleidingsniveau te maken hebben.

17 likes

Bedoel je Hanky Panky Shanghai? Anders weet ik het niet. Maar ja, helaas heel treurig ja :pensive: Het duurt zo verdomde lang allemaal. Juist daarom heb je er als leerkracht echt een grote rol in om eraan bij te dragen dat de volgende generatie kan opgroeien vrij van dit soort dingen. Goed dat jouw moeder er wat van heeft gezegd!

1 like

Oeh chiiiild. Hoe ze bepaalde dingen net weg laat. Ze zegt iets van “ik had niet verwacht…” en op t eind wilt ze zeggen dat sommige mensen er een heel groot probleem van willen maken.
Maar er waren alleen kritische berichten met waarom zoiets niet kan. Oke als ze het erin had gelaten dan waren er zeker wel wat mensen geweest die het groter hadden gemaakt maar als ze gelijk dr exuses had aangeboden was er niks aan de hand geweest

Oh wow, Charlotte heeft het wel zwaar hoor… damn. Zelfreflectie heeft ze zeker nooit geleerd :roll_eyes::roll_eyes:

3 likes

Die filters ook erbij, zo ongepast.
Oh en het jammer vinden dat er zo’n groot ding van wordt gemaakt??
Slechte excuses dit man.

6 likes

“Sorry dat jullie je aangevallen voelen” :face_vomiting: kuste excuus ever.

9 likes

Haar excuses maken het alleen nog maar erger, imago destroyed

“maar als je me zou kennen zou je weten dat ik het niet zo bedoel” maw niet haar fout dat het zo wordt opgepakt :woman_facepalming:t3:

6 likes

Zou het niet eerder zijn dat ze haar racistische gedrag probeert te erkennen en daarnaast de noodzaak voelt te benoemen dat ze het in ieder geval niet opzettelijk racistisch heeft bedoeld?

Mooi verwoord. Dit zet me aan het denken. :100:

22 likes

:rofl: charlotte is cancelled.

Ik gun jou wat beters, mocht jij ooit aangesproken worden op racistisch gedrag.:v:t4:

1 like

Tip: Je kan dat vermijden.

40 likes

Vind sowieso die hele stories die ze erover plaatst ontzettend onsamenhangend en ze valt ontzettend in herhaling.
Sowieso dat zij dan denkt van; oei niet handig, ik knip het eruit en doe alsof er niks gebeurd is.
Zal ze dan zelfs echt niet snappen dat dit niet zo werkt?

4 likes