Ik zou je bericht 1000x willen liken!
Ze is die hond kwijt omdat ze hem bijna wurgde terwijl ze aan de telefoon was. Hoe ze met die hond omging was losstaand ook voldoende geweest om hem af te nemen.
Amy fucking Cooper, that bitch.
Uit alles van die video spreekt dat dat mens zich zo superieur voelt. Tegenover die kerel waar ze wel even de politie op afstuurt (waarmee ze gewoon ongeveer zijn leven op het spel zet), de manier waarop ze met die hond omgaat. Ik vind het terecht dat ze even goed op dr plek gezet is.
Jij vertelt altijd zo helder en kan alles zo goed verwoorden. Ik leer echt veel van jouw posts aangaande dit onderwerp. Dankjewel!
Is dit op mij gericht?
Sorry, late reactie. Maar ik kan uit ‘ervaring’ zeggen (n=2, tussendoor verhuisd) dat huisartsen hier verder ook niet zoveel mee kunnen. Ik ben zelf nu al 6 jaar niet ongesteld en het enige wat gebeurt is bloed prikken en dat was 't. Ja, of je moet de pil gaan slikken. Als het ligt aan sporten/eten weet je dat zelf waarschijnlijk ook.
Edit: sorry, zie nu dat meer mensen zo’n verhaal posten. Had van mijn kant niet ook nog gehoeven!
Ja en op alle anderen die het zielig vinden om erover door te gaan.
Sorry hoor, maar dit is precies wat zij heeft geprobeerd snel stukje eruit knippen en comments verwijderen. Maar dat is mislukt en dan komt ze maar schoorvoetend met een halfbakken excuus. Sorry, but I’m not buying it!
Het komt op mij over alsof ik dit gezegd zou hebben en dat is zeker niet het geval.
Dit is een ander perspectief van de man in kwestie:
Ik laat zijn woorden maar spreken nu. Dat vind ik het meest op zijn plaats, en mooier of beter dan dit zou ik het zelf toch niet kunnen verwoorden.
Maar vinden dat ze terecht is ontslagen etc. betekend niet dat je ook vindt dat ze doodsbedreigingen moet ontvangen daar zit nog wel een verschil tussen.
Heel erg lief van die man hoor. Maar het maakt haar actie niet beter. En zeggen van die man vind het ook te erg is een beetje het zelfde als " Op de antille vieren ze ook sinterklaas met zwarte pieten dus het is heus niet zo erg"
Het artikel gaat inderdaad over de doodsbedreigingen, maar in bovenstaande post heeft hij ook uitspraken gedaan over het verliezen van haar baan en hondje.
Ik kan de tekst niet kopiëren. Ik heb het over dit stuk:
Ik dacht wel te verstaan dat ze het gaat uitleggen aan de kinderen waarom ze het niet meer gaat doen (in haar stories).
Nou zoals hierboven al gezegd is lijkt mij dat meer dan terecht. Maar sowieso is dat nu toch niet op Charlotte van toepassing? Het enige wat er met haar gebeurd is dat het hier en een beetje op twitter besproken wordt. Voor de rest heeft zij de macht om op haar kanalen al de berichten hierover te verwijderen en zal ze ervoor de rest niet veel meer van werken. Acht de kans klein dat het gevolgen zal hebben voor haar werk.
Ze is niet alles kwijt hé. Ze leeft nog. Dat is al meer dan we van anderen kunnen zeggen.
Ik wil niet perse meedoen aan een “Oh wat een kutreactie” hype terwijl dat al 10 keer eerder gezegd is, maar wat jij letterlijk nu probeert te zeggen is dat donkere mensen zich dus aanstellen. Jij pakt dus de issue van Juf Charlotte die doet aan cultural appropriation en verdedigt haar door te zeggen “Ik ken iemand die zwart is en zich overdreven aangevallen voelde”.
Dan begrijp je er dus niet veel van.
Het is niet aan mij om daar uitspraken over te doen, vind ik.
Mijn originele post ging erover dat ik vind dat Charlotte’s excuses wel oprechte delen bevat. Ik betwijfel dat je ze nu oprechter gaat krijgen dan dit. Racistisch gedrag blootleggen is enorm oncomfortabel en in dat ongemak liggen inzichten verscholen. Een individu aanspreken op zijn gedrag is dus noodzakelijk, ook in het geval van Charlotte. Maar wanneer houdt dat op?
Ik verstond dat ze het wil uitleggen aan de kinderen als ze ernaar vragen. Dat ze zegt dat te willen doen is op zich wel sterk, maar ik betwijfel dat de kinderen ernaar zullen vragen. Dat maakt het uiteindelijk toch wel een beetje een zwak statement, vind ik.
Ik denk dat het op zal houden op het moment dat ze geloofwaardig erkent dat ze een fout heeft gemaakt zonder er excuusjes voor te bedenken. Iets wat ik nu nog niet heb gezien eerlijk gezegd
Maar wat kan ze dan zeggen? Ik zit hier al de hele dag over te denken
Is sorry, ik was me niet van het kwaad bewust voldoende?