@Soy.peor is it you?
Nee haha
Ohhhhhh hoe kun je zo ignorant zijn
Ze zei dat de comments haar deden inzien dat het geen slimme actie was en dat ze dan meteen het stukje ging verwijderen en de comments zodat de situatie niet âopgeblazen zou wordenâ. Dat ze het stukje direct verwijderde snap ik helemaal, maar ze moest het wel aankaarten wat ze nu gelukkig doet. Ze zei ook dat ze het fijn vond dat mensen zeiden dat het fout was en waarĂłm. Ik vond het niet de beste manier van aanpakken maar ze heeft zich soortvan wel proberen herpakken? Ze kwam er ook voor uit dat ze idd die comments had verwijderd en waarom (ookal was de reden niet goed), er zijn influencers die na zoiets gewoon doen alsof er niks gebeurd is
Ik vind het wel een slechte verontschuldiging, want âsorry als ik mensen heb gekwetstâ is geen verontschuldiging.
Wanneer je zegt dat mensen je hebben doen inzien dat het fout was en waarom en je eruit gaat leren vind ik get op zich nog oke. Ze wist niet dat ze hiermee ging kwetsen en gaat het ook niet meer doen. Ik snap dat âsorry als ik mensen gekwetst hebâ geen verontschuldiging is maar ze zei wel meer dan dat
Jeetje zal ze steeds denken dat ze de situatie verbetert door dit soort dingen te zeggen? Dit wordt juist steeds meer een shit show, eerst die spraakberichten over dat ze geen excuses wil aanbieden en nu dat ze dat wel doet omdat dingen nu snel racistisch zijn
Ja ik vind het ook tof dat ze zich alsnog uitspreekt maar dit was niet gebeurd als er niet zoveel ophef over was als nu. Het voelde voor mij meer als een âexcuusâ omdat ze klaar is met mensen die haar op de vingers tikken, dus geen echt excuus maar alleen even zoiets zeggen zodat mensen haar met rust laten.
En als je niet weet dat je met zulke dingen mensen kan kwetsen heb je echt onder een steen geleefd Ă©n hoor je niet voor de klas.
Ik zie hem niet eens?
Welke youtuber heeft wel een keer een fout gemaakt en dat wel goed aangepakt dan? Volgens mij niemand altijd maar domme excuses of inderdaad verwijderen
Ik zie hem nog staan, als je klikt op ânieuwste eerstâ ipv âbeste reactiesâ
Daar zie ik hem ook niet. Daar is die van mezelf de laatste. Ik zie ook de comments van haar moeder niet
Sorry maar je als excuus âdat dingen nu snel racistisch zijnâ bevat, is het alles behalve een excuus. Dat zegt alleen maar meer over hoe ze erover denkt, namelijk dat het gewoon zou moeten kunnen. Ben nu alleen nog maar meer geĂŻrriteerd.
Ze heeft nu een post met een link naar haar storyâs maar der account staat op priveâŠ
Ik vind jullie best wel hard inmiddels. Haar excuses waren zeker niet ijzersterk, maar ook niet zwak. Sterkte punten die ik haar heb horen zeggen zijn bijvoorbeeld dat ze niet meer een typetje zou spelen en dat ze de leerlingen zou uitleggen waarom niet als ze er naar vragen. Ze gaf ook aan dat ze de privéberichten met linkjes of uitleg fijn vond. Het zaadje is geplant, guys. Moet ze nu echt verder door het slijk?
Doet me denken aan de video van een vrouw met een hondje die de politie belt omdat ze zich bedreigd voelt door een zwarte man. Zij is haar baan kwijt, haar hondje. Was dat nodig? Ik las in een interview met de man dat zelfs hij zich dat afvraagt. En ik vraag het me nu ook af bij Charlotte: het punt is voor zover ze dat nu kan bevatten duidelijk, is het dan nu niet even goed genoeg?
"I don't know if her life needed to be torn apart"
https://www.instagram.com/p/CAs8jsbljdK/?igshid=fqwftgbm6let
Ja, want geen Ă©Ă©n bedrijf wil geassocieerd worden met het hysterische en racistische gedrag van die vrouw.
Of op zijn minst dat ze niet echt doorheeft waarĂłm dit echt niet kan. Doorvragen helpt, zo leg je wel bloot waar het denkprobleem zit en met dit excuus is ze er nog niet.
Het is niet dat we haar hier door t slijk halen. We hebben wat kritiek op haar exuses en op de manier hoe ze er mee om gaat.
Ja. Ze belde bewust de politie, dikte het verhaal aan en riskeerde daarmee dat de man te maken kreeg met politiegeweld. Als zo iemand op mijn werkvloer zou werken zou ik me oprecht niet meer veilig voelen, wetende dat iemand tot zoiets in staat is. Net als dat ik van een docent verwacht dat die niet alleen meer zegt: ik zal het niet meer doen, maar ook: Ik zie in waarom ik het niet meer zou moeten doen en heb spijt van mijn handelen. Allerliefst nog: en zal aanstaande maandag met mijn kinderen bespreken waarom ik spijt heb van wat ik gedaan heb.
Er had een Surinaams kind in haar klas kunnen zitten he. Edit: Ik ben zelf net iets te vaak dat kind geweest om zoiets door de vingers te kunnen zien.
Edit2: besef ook. Docenten zijn de safe guards van een klas. Docenten die dit soort fouten maken in de klas en die niet volledig erkennen voeden een nieuwe generatie discriminerende kinderen op. Kinderen die van een docent leren dat het grappig is om grappen te maken over andere etniciteiten, die later lachend het woord negeren als neger-en uitspreken, klasgenoten voor aap uitschelden, en later in volle klassen bespreken dat ze die neger wel zouden doen, als ze wit was. En dat worden weer de makelaars die een huis wel aan Julia maar niet aan Aziz verhuren. Je hebt als docent altijd een voorbeeldfunctie. Tuurlijk mag je fouten maken, maar het moet je niet spijten omdat je betrapt wordt. Als je medelijden hebt met iemand die zoân excuus heeft, moet je je af vragen waar je medelijden is voor de personen die later met het resultaat van dit soort docenten voor de klas te maken krijgen.
<3