Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Hoe typisch is het ook dat influenza’s alle situaties waarin ze zelf onacceptabel gedrag vertonen en daar terecht op aangesproken worden ““““ophef”””” noemen :rolleyes:

25 likes

Jaa weet ik, maar ik bedoelde inhoudelijk als vervanging voor topics die ik volg zoals dit haha, niet gewoon om jullie stemmen te horen (al is dat ook leuk natuurlijk^^), dat je als een soort podcast alle reacties hier zou kunnen luisteren tijdens lopen, koken, schoonmaken… en toch helemaal mee zijn chilll. Ik wil gewoon een FF podcast haha

1 like

Ah ik was ook al de gelukkige ontvanger van een spraakbericht, waarin ze hetzelfde zegt als jij hebt gehad. Het zou haar zo sieren als ze zou zeggen: jongens, dit was dom. Ik dacht dat het grappig was en dat dit geen kwaad kon, niemand zou kwetsen. Maar ik zie nu ook in dat het niet OK is. Laten we ons allemaal bewust zijn en worden van het feit dat we dingen kunnen zeggen en doen die wij heel grappig vinden, maar waardoor anderen mensen zich gekwetst kunnen voelen.
Bedoel, we doen allemaal wel eens iets wat niet goed is maar laten we er dan vooral van leren. En als je dan leerkracht bent en een bereik hebt, lijkt het mij helemaal zinvol om op die manier te kunnen leren en groeien als persoon.

Mooie comment van Vera, heel jammer en flauw dat dat verwijderd is. Hoop dat genoeg mensen dat hebben gezien, en er ook nog genoeg mensen zich uitspreken onder de video.

12 likes

Als leerkracht moet je perfect zijn natuurlijk

(reactie op de spelfout)

Maar het ding met spelfouten is volgens mij dat je ze niet ziet als je niet beter weet, en niemand pakt ter controle een woordenboek erbij om de spelling van elk woord in een tekst na te gaan (tenzij je al twijfelt). Maw als je denkt of ervan overtuigd bent dat je ‘controle’ schrijft als ‘kontrole’ dan is het helemaal niet logisch dat je daar een spellingcheck op doet. Dus ik vind dit echt een opmerking met een hoog zout op slak-gehalte.

5 likes

Ja je hebt wel gelijk in het algemeen maar als je leerkracht bent leer je kinderen spellen dus moet je zelf wel écht goed op de hoogte zijn van de spelregels, en dan horen foutief gespelde woorden in je eigen tekst je ook op te vallen. Maar idd een foutje kan ertussen glippen, ook als je docent bent. Of redacteur. Toch is het best slordig.

3 likes

Influencers kunnen nu nóg rijker worden na aanpassingen Instagram

https://www.ad.nl/tech/influencers-kunnen-nu-nog-rijker-worden-na-aanpassingen-instagram~aff521fa/

:roll_eyes:

Ik vind toch ook dat van een leerkracht verwacht mag worden dat hij/zij zonder grove spelfouten schrijft?

8 likes

Zo is het wel. Ik zie ook niet in hoe dat anders kan. Heb jij een idee?

Het gaat toch over die vlog van charlotte? Ik vind het kwalijker dat ze voor de klas een surinaamse vrouw na doet dan dat er een spelfout in dr titel staat.

6 likes

Maar dan hebben we niks meer te lezen als we op de wc zitten

1 like

Mama, I made it. Ik was Enzo’s eerste weergave vandaag.

35 likes

Heb je wel gauw ‘first’ getypt zodat iedereen in de comments het ook weet?

22 likes

Nee :frowning: gemiste kans

10 likes

Ze licht het nu wel toe in haar instagram stories

Ze heeft haar profiel afgeschermd, jammmerrrr

Waar halen mensen dat “in deze tijd” toch steeds vandaan. Het is gewoon racistisch. Was het 50 jaar geleden ook al geweest, alleen was de kans in een veel wittere samenleving en een niet bestaande online omgeving enkel minder groot dat je er op aangekeken werd.

Ben echt blij dat ik nog geen ouder van een schoolgaand kind ben. De dag dat een docent voor de klas van mijn kinderen zoiets doet wordt echt niet gezellig.

47 likes

Een kwartier geleden nog. En toen plaatste ik ook een comment onder haar video en die staat er NOG STEEDS?!

Hahaha moeder Eline denkt ook: snel over iets anders beginnen

91 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat ze toch meer dms kreeg dan verwacht en dat ze maar moest blijven inspreken hahaha