Ja dat editte ik net ook al, dat ik haar leeftijd zag en dacht: wow, maar hoe ontstaat zoiets en hoezo vinden modellen en denk ik ook bureaus dit normaal?
Ik ben ook jarenlang niet ongesteld geweest, door ondergewicht achteraf gezien, maar daar had ik toen echt niet de kennis over of iets van eigen verantwoordelijkheid om dat te gaan bespreken met de huisarts⊠(of indd kop in t zand maar dan onbewust)
Ik ken een meisje dat bij haar op de middelbare school zat en die vertelde me eens dat Romee 8 kilo af moest vallen voordat ze voor VS kon lopen. Dus heeel natuurlijk was dat niet voor haar denk ik (wat ook verklaart waarom haar ongesteldheid uitbleef). Maar wat @Yzile zegt, ik ken ook meerdere meisjes die +7x per week sportten en ook niet meer ongesteld werden daardoor dus het hoeft niet altijd met een te laag gewicht te maken te hebben
Ik denk dat je het niet normaal vindt, maar er gewoon weinig aandacht aan besteed. Ik ben ook bijna een jaar niet ongesteld geweest en ja soms dacht ik wel van wtf niet normaal, maar ik ging er ook niet voor naar de huisarts oid want het is ook wel chill en ik wilde toch niet zwanger worden.
Denk dat het in de modellenwereld ook veel vaker gebeurt, net als in de sport, omdat dat fysiek gewoon uitputtende beroepen zijn waarbij zo dun/licht mogelijk zijn het doel is.
Krom eigenlijk dat dat dan âgezond etenâ wordt genoemd he? Want dat het (in dat geval) juist niet gezond is is overduidelijk.
Sidenote in dit hele verhaal maar dat is toch eigenlijk raar
Ja dit inderdaad. In mijn geval vond ik een mager lichaam belangrijker dan ongesteld worden. Het hielp ook niet mee dat ik rond mijn veertiende maandelijks enorm veel pijn had en bang was dat die pijn weer terug zou komen. Pas toen mijn moeder zei dat ik echt hulp moest zoeken ben ik geweest.
Maar zoveel moeten sporten dat je niet meer ongesteld wordt is toch ook niet goedâŠ
Of het nou door een laag gewicht komt of door excessieve training, blijft ongezond.
Maar juist dan vraag ik me af waar de toekijkers zijn? Partner, scouts en begeleiders vanuit je bureau. Niet dat het iets nieuws is, maar ik vind het bizar hoe de modellenwereld het oké vind om voor een bepaalde look zeer ongezond te leven. Ik snap dan nog dat je zelf een schakeltje in het spel bent en het accepteert (want je wil die vs-show lopen), maar de mensen daaromheen.
Ik denk dat er een grote âdoel heiligt de middelenâ mentaliteit is. De meeste mensen zitten niet voor gezondheid/welzijn in die industrieĂ«n. Maakt het niet minder erg, maar ik vind het wel een beetje naĂŻef om te denken dat het wel zo is.
En âvoor jou tien anderenâ geldt natuurlijk ook daar. Je bent zo snel afgeschreven, dat je die kleine ongemakken snel voor lief neemt denk ik.
Nogmaals, dat maakt het niet goed of gezond, maar dat zijn die hele industrieën toch al niet (hier en daar een uitzondering natuurlijk).
Haha nee ik zeg ook niet dat het goed is, maar ik wil alleen maar zeggen dat je niet per se heeeeul dun hoeft te zijn of niets meer moet eten om niet meer ongesteld te worden. Deze meiden aten juist heel veel (want veel sporten) en waren zeker niet heel dun, maar wel erg gespierd.
Modellenverhaaltje
Het is sowieso een rare wereld hoor, ik werd op mijn 16e ook model bij een gerenommeerd modellenbureau, ik was mega dun van mezelf maar er moest nog wat af om âaan de maten te voldoenâ. Ze zeggen gewoon: Veel sporten en gezond eten! En je krijgt 1x een gesprek met een diĂ«tist en die zegt: Veel sporten en gezond eten! Nou daar kan je toch niks mee als 16 jarige haha. Ik werd toen ook een beetje eetgestoord, sportte 7 dagen in de week en werd ook niet meer ongesteld Dit ging ook zo bij mijn âcollegaâsâ. En als je dan in een korte tijd veel afvalt is het: Wow wat zie je er goed uit! Ipv dat ze zich afvragen hoe iemand van 16 dat aanpakt en of dat wel op een gezonde manier gaat. Tegenwoordig gaat dit wel ietsje beter bij bureaus en jonge meiden heb ik het idee maar de controle of het wel gezond was allemaal was er destijds niet echt
Oh oh oh wat eet die Alwin toch onsmakelijk zeg. Hij neemt zulke enorme happen en zân hele gezicht zit ook altijd vol met âsausieâ. Blegh
Als die mensen om je heen uiteindelijk geld verdienen aan jouw boekingen dan vrees ik dat gezondheid (zolang je nog functioneert en je werk doet) niet zo hoog op het lijstje staat⊠Als partner kun je wel je zorgen uitspreken natuurlijk maar ja, dat haalt ook niet altijd wat uit.
Oh God neeâŠ
Charlotte heeft me een spraak bericht gestuurd via insta
Omg spannend
Heeft ze nou ook dat hele stuk van Vera en al die comments verwijderd? Ik zie ze niet meer en 5 min geleden welâŠ
Volgens mij heeft ze de reactie van vera + reacties daarop verwijderd
Ja, ik zag aantal reacties van 73 naar 68 verspringen.
Waar ik mij over verbaas is dat er blijkbaar mensen zijn die ervoor betalen.