Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Jaa maar ze heeft hem nog niet eens gelezen.

Jammer

Ik mis alleen de: Charlotte heeft zelfs een Surinaamse collega en die is mega aardig.

94 likes

Ook die jij hebt het ongetwijfeld verkeerd geinterpreteerd. 1. Al had ze het niet zo bedoelt is het alsnog fout. 2. Wel heel toevallig dat ze t stukje zo snel verwijderde als het niet racistisch was

5 likes

Ik kan er wel inkomen dat ze het niet zo bedoeld heeft maar bied dan tenminste je excuses aan en geef toe dat je fout zit?

1 like

:roll_eyes:

25 likes

Ja of met haar mobieltje de hele dag op de bank/bed alle social media in de gaten houden.

1 like

Want een Limburger nadoen is natuurlijk ook hetzelfde als een Surinaamse nadoen

22 likes

Nu snap ik wel van wie zij die nonchalante houding heeft.

5 likes

Super fijn voor haar!

Dit laat me alleen wel echt meer zorgen maken over de modellen wereld. Dat mensen gewoon niet meer ongesteld worden doordat ze zoveel moeten sporten en weinig mogen eten. (Oké, ja ze heeft PCOS, maar ze geeft zelf aan dat ze weer ongesteld werd toen ze die levensstijl matigde). Dat is wel echt extreem zorgelijk.

6 likes

Ik wil hier wel graag op inhaken aangezien ik zelf uit die wereld komt. Hoewel dit zeker soms voorkomt is dit niet een basis gegeven. De meeste meiden worden gewoon netjes ongesteld en is extreem dun zijn hun ‘natuurlijke bouw’ als dit niet zo is en dit toch je droom is zoals bij romee dan moet je er hard aan trekken en kan dit dus een gevolg zijn. Dit is zeker niet ok, maar ook niet iets wat altijd aan de orde is.

Topsporters worden ook vaak niet ongesteld

Ik vind de post van romee super goed trouwens. Het raakte me wel en vind het fijn dat ze er zo eerlijk over is.

12 likes

Ik zeg ook niet alle modellen of de gehele modellenwereld. Het is gewoon wat ik dacht bij die video, wat fijn dat ze zwanger is maar wat erg dat zij haar gezondheid en vruchtbaarheid op het spel moet zetten om een of ander raar onrealistisch lichaam te krijgen voor haar werk. Dat Victoria Secret een lichaam wil zien wat vaak gewoon erg ongezond is en medische complicaties mee brengt. Dat vind ik kwalijk.

12 likes

Maar het gaat er toch om dat het blijkbaar wel gebeurt? Ook als je natuurlijke bouw ‘extreem dun’ is, zoals jij aangeeft (wat bij Romee volgens mij ook gewoon het geval is), moet je als topmodel over het algemeen hard werken door extreem gezond te eten en erbij te blijven sporten. Klaarblijkelijk heeft dat soms als gevolgd dat je niet meer ongesteld wordt, en dat is waar iets over gezegd wordt. Dat het niet bij iedereen gebeurt doet daar toch niets aan af?

8 likes

ja Limburgers zijn jaaaren lang onderdrukt geweest.

41 likes

Ja echt wel, ze worden uitgekotst door heel nl!

2 likes

ik ken zelf best wel wat modellen en die vertelden mij juist dat eetstoornissen heel veel voorkomen.

3 likes

Ik vond dit ook schocking over deze video. Als je zeven haar niet ongesteld wordt zonder aannemelijke reden is dat toch iets om al na enkele maanden voor langs een huisarts te gaan (vooral op deze leeftijd ook. Romee is 24). En als je op dat topniveau meedoet moeten er om je heen Toch mensen zijn die je gezondheid in de gaten houden zodat het niet zo ver kan komen.

9 likes

Zij is ook 25, als ze twee jaar geleden de diagnose heeft gekregen na zeven jaar geen menstruatie, hoe lang heeft ze dan gemenstrueerd?

Vond ik ook opvallend, misschien een beetje kop in het zand tactiek omdat je wel je droom aan het waarmaken bent? Ze zei geloof ik ook dat ze zich geen zorgen maakte omdat een vriendin het ook had (langdurig geen ongesteldheid dus).

2 likes