Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Hier ook een juf uit Limburg. Ik ben de enige leerkracht die tegen zwarte piet is… zelfs de ouderraad zucht diep als ik vraag of we van zwarte piet kunnen afstappen. Een kleuterjuf (66 jaar) zingt bij ons nog altijd hankiepankie en als ik daar iets van zeg dan krijg ik te horen dat ik horen dat ik nog erg veel moet leren. En dan lacht ze me uit. Ben inmiddels 32 en hoop het nooit te leren ;).

Ik geef wel les in een heel klein dorp. Wellicht dat dat ook wat uitmaakt. Niet dat dat zou moeten uitmaken maar goed…

35 likes

Hier in de randstad (wel een gelovig dorp) is men ook nog pro zwarte piet etc. Winkels zijn ook nog op zondag dicht. Wel laatst een lgbtq vlag opgehangen bij het gemeentehuis maar dat ging ook niet heel soepel want het jaar ervoor had de gemeente ‘m weer weggehaald.

Tldr: randstad staat niet gelijk aan iedereen is gelijk no problems

7 likes

Amazing filmpje van Tiffany weer en leuk om de Karen meme zo in actie te zien vanaf het begin :joy:

7 likes

Het is me opgevallen dat zowel Bonnie als Enzo deze week in een Landal park verblijven.

Bij Enzo is het 100% uitgenodigd, maar hij benoemt het nooit actief en ook nooit actief de namen van de betrokken bedrijven. Maar er is geen twijfel over mogelijk. Wel vraag ik me af of hij betaald krijgt hiervoor. 3 dagen (?) dat park in beeld brengen… :thinking:

Dus toen vroeg ik me ineens af, is Bonnie ook uitgenodigd? Heeft ze dat ergens genoemd of is er aanleiding om het te denken? Zijn er nog meer influencers die deze week/weken ineens in Landal verblijven? :money_mouth_face:

Mocht ze ook uitgenodigd zijn dan vind ik het wel grappig hoe zij in zo’n skeer huisje zitten en Enzo in een mega luxe huis voor 12 personen met z’n zessen. :speak_no_evil:

In b4: het zal wel toeval zijn though. :joy:

2 likes

Ik meen mee te herinneren dat Bonnie in een vlog zei dat ze het had geboekt en het dus niet gekregen is

Bonnie denk niet, die heeft ook nog uitvoerig de verschillende keuzes besproken met de ene heeft wel een vaatwasser de ander niet blablabla. Enzo heeft gegarandeerd betaald gekregen, die doet echt niks gratis logischerwijs met zijn bereik.

Huh ok sorry offtopic maar behoren dorpen tot de randSTAD? Ik ben echt in de war nu, haha.

6 likes

De randstad is toch een gebied? Geen opsomming van een aantal steden

43 likes

Ik denk bij de randstad ook eerder aan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Niet aan Durgerdam en Wormer etc

2 likes

Jennie dr tweede bosbabe podcast (blijf dit kotsen vinden) is online. Over vaste lasten, gelukkig ook weer uitgeschreven.

Excl lening, gwl (want dat weet ze nog niet) en internet/tv is ze 440 kwijt! Vind dat best duur. Gwl gaat een leuk bedrag zijn want tochtige hut met label G. Internet zal ze op termijn ook nodig hebben voor d’r werk natuurlijk. Dus tel er nog maar 150/200 bij op.

Snap de keuze nu eigenlijk nog minder :’).

4 likes

Huh maar €600/€700 pm is toch schappelijk? Zeker als het haar droomhuis is.
Voor dat appartement in Rdam betaalde ze minstens €900 kale huur denk ik (als ik zie waar mensen in mijn omgeving voor wonen).

3 likes

Het is inderdaad geen goedkope droom. Als ze dus over 4 jaar die lening heeft afbetaald en het huisje volledig van haar is, houdt ze alsnog altijd rond de 400-600 euro lasten. Gelukkig is het haar grote droom, want ik denk dat je dit never meer fatsoenlijk verkocht krijgt. Denk wel dat ze er als ze erin investeert echt iets moois van kan maken, maar om dit nou een manier om vermogen op te bouwen te noemen (wat ze ooit zei):joy:

@Taichung Dit is dus kosten excl de aflossing van het huisje, voor een slecht onderhouden huis met een lek dak op een vakantiepark.

Hoe @mikselke het beschrijft is die 440 euro volgens mij exclusief haar lening, nutsvoorzieningen en internet/tv. Dus daar komt denk ik nog wel een groot bedrag bovenop!

Dit is denk ik wel makkelijk haha;

In de Randstad wonen en niet weten dat er ook dorpen bij horen is wel ultiem Randstadbubbel. Of Amsterdambubbel.

86 likes

Gaat toch puur om het woord stad in Randstad. Dan hoef je er toch niet vanuit te gaan dat er dorpen bij horen.

1 like

Jeetje wat veel geld :scream: Zij kan dus helemaal nooit ‘gratis’ wonen als ze haar huisje heeft afbetaald. Dat zou ik echt never nooit doen zeg. Ben je eigenaar van een huisje, geen hypotheek, geen lening, alles is van jou. Betaal je alsnog ruim 400 per maand aan kosten die je nooit meer terug ziet. Als je een normaal huis hebt afbetaald zijn je kosten echt minimaal.

edit: en ik vind het ook verbazingwekkend dat ze die 440 euro niet had ingeschat omdat ze dacht dat het bij andere kosten inbegrepen zat. Oei meid. :cold_sweat:

1 like

Maar ze heeft wel het allergoedkoopste vakantiehuisje op dat park gekocht he. Andere vergelijkbare huisjes staan er voor het dubbele te koop.
Dus als ze een spon keuken kan regelen en er een paar jaar woont en dan verkoopt als het afbetaald is, dan krijgt ze er misschien 100.000 voor. En daarmee kan ze dan wel een normaal huis kopen.
Dan is het een prima investering geweest.

2 likes

Ach ik kom er niet vandaan en ik weet na 9 jaar daar gewoond te hebben nog steeds niet of bijv. de Baarsjes of de Pijp nu oost of west is (of zuid of noord) dus het is meer gewoon algehele topografische onkunde, ook binnen de bubbel. :joy: (Waar ik zelf nu trouwens ook buiten woon.) Ik had het niet verwacht door het woord Stad.

4 likes

Nee dit is niet helemaal waar, een deel van die 440 had ze niet verwacht. Dat ging om dingen als rioolheffingen en forenzenbelasting. Erfpacht a 200 nogwat per maand en dan ook die servicekosten was ze van op de hoogte.

2 likes

@mikselke @Shaaar Ooohh ik dacht dat dat hypotheek aflossing was. Oke ja dan snap ik jullie punt.

Edit: bedoel met hypotheek dus die lening.