Eerder Lendal.
Monica zegt de hele tijd dat ze niks mag loslaten over haar liefdesleven maar ik kijk de vlog van gisteren en op de boot met Piet en Daan laat ze Robbert toch gewoon vol in beeld zien? Of heb ik iets gemist en is dat iemand anders?
Ik vond dit zo āweinigā. Hier kun je zien wat bij de grotere kantoren wordt verdiend (linkje onderaan het bericht): https://www.advocatie.nl/nieuws/de-salarissen-van-1e-4e-en-7e-jaars-advocaten-freshfields-betaalt-het-meest/
Het is Landal, het is namelijk een samenvoeging van Land en dal #facts
Ik denk bij dit soort salarissen voor starters altijd: je zal er vast ook naar moeten werken. Een bedrijf dat een starter 4300 euro aanbiedt zal vast ook een hoge werkdruk en flinke inspanning verwachten. Bij mij gaan dan de alarmbellen toch een beetje rinkelen (tenzij het een heel zeldzaam beroep is).
haha ja precies. En volgens mij staat met name de zuidas er wel om bekend om mensen gerust 80 uur per week te laten werken. Dus dan kun je eigenlijk net zo goed 40 uur per week werken voor de helft van het geld, dan verdien je eigenlijk hetzelfde
Dat zal bij sommige kantoren vast zo zijn. Ik werk bij een van deze kantoren (niet als advocaat). De stagiairs werken hard en er wordt heus wat van ze verwacht, maar er wordt ook zeker op het welzijn gelet en mensen worden ook gewoon naar huis gestuurd om van hun vrije tijd te genieten. Maar er zullen inderdaad zeker wel kantoren tussen zitten waar extreem veel van de stagiairs wordt verwacht.
Dat gevoel heb ik ook. En dat naar huis sturen zal vermoedelijk ook echt niet zijn als je net je uren hebt gemaakt, maar flink meer zeg maar.
Ik vind de lonen iig vrij hoog en dat zegt genoeg over de verwachtingen.
Maar je hebt toch ook kleine kantoren en/of kantoren die voornamelijk sociale advocatuur doen? Ik heb bij zoān kantoor stage gelopen en daar vind je wel meer de sfeer die je bedoelt denk ik. Of wil je dat om andere redenen niet.
Niet dat ze daar trouwens geen lange werkdagen maakte of soms in het weekend werkte maar wel een heel gemoedelijk sfeertje. Daar was het echt een beetje het tegenovergestelde van het standaard plaatje.
Ik durf wel te zeggen dat het bij ons niet zo is dat de fee earners popi jopi doen tijdens kennismakingsdagen maar verder niet aardig doen tegen student-stagiairs. Maar je hebt wel gelijk: sfeer moet zeker goed zijn!
Ik ben ook benieuwd waar jij stage hebt gelopen. DM me anders even
@Juuldie Heb je gelijk in hoor, gebeurt zeker op veel plekken. Bij hoge spoed moet men ook in het weekend wel bereikbaar kunnen zijn maar vakantie = vakantie en wanneer iemand een speciale dag heeft (naar een bruiloft, suikerfeest) wordt daar echt rekening mee gehouden.
Maar goed, ik zit dan ook niet op de Zuidas.
Wel internationaal. Straks zijn we collegaās!
Edit: en verder denk ik ook: lange dagen of niet, daar kies je als advocaat ook echt wel voor, denk ik. Kan je iig niet overvallen lijkt me.
Ik geloof best dat ze bestaan, maar ik ken geen enkel bedrijf waar het startsalaris zo hoog ligt en je gewoon je uren kan draaien en er verder geen extra inzet of andere drukverhogende zaken verwacht worden.
Volgens mij is dit ook wel inherent aan de gehele advocatuur. Ik ken die verwachtingen namelijk ook van kantoren die wel het minimum betalen (schrijnend genoeg)
Ja veel cliƫnten denken ook altijd dat advocaten 24/7 beschikbaar zijn haha.
Oh ja zelf betalen is echt voor bijna niemand te doen. Een advocaat die ik ken had ook een master strafrecht gedaan maar had als advocaat-stagiaire een algemene praktijk. Hij is zich daarna weer volledig op strafrecht gaan focussen en dat is nu ook het enige wat hij doet. Kan ook op termijn een optie zijn als het op een andere manier niet lukt.
He bah wat naar! Idioot ook om zo te etteren tegen iemand die niets aan die fout kan doen
Maar dit klinkt toch niet als een goede werk / vrije tijd balans?
Op welk deel doel je? Laatste deel? Jaā¦ misschien niet maar het blijft wel echt een keuze vind ik.
En niet alleen in de advocatuur natuurlijk. Er zijn wel meer sectoren waarin minimum loon maar torenhoge uren, constante bereikbaarheid en enorme werkdruk een gegeven zijn
1. List item
Edit: waar komt die 1 list item nou ineens vandaan??
Oooh ja dat is zeker waar!
Ik dacht dat je aan een opsomming begon haha ik snapte het al niet helemaal
Kan er niet iemand een #bladblaasbabe worden.