Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Huh betaalt haar kantoor dat niet dan?
*nvm ik werk blijkbaar in een heel verwend rechtsgebied wat dat betreft.

@Banananana
Advocaat-stagaire is een beetje een ongelukkige naam want je werkt fulltime en je hebt je master afgerond. Je doet alleen nog een parrttime advocatenopleiding, maar je kunt al gewoon aan het werk als advocaat. Is dus niet het zelfde als de meeste andere stages die binnen een opleiding plaatsvinden zoals bijv. in het onderwijs.
*overigens zijn er wel kantoren waarbij je als normale stagiaire (dus binnen je opleiding) 1000 euro stagevergoeding per maand kunt krijgen hoor, dus je hebt wel gelijk, maar dat is dus niet wat zij is.

@anon44204370
Toen ze met Dave ging vond ze dat ā€˜levenā€™ maar al te interessant.

8 likes

Ze had er een keer een tijd terug iets over gepost. Voor een starter vond ik het niet weinig, maar het waren ook geen Zuidas bedragen. Volgens mij werkt zij inderdaad bij een klein kantoor, dan krijg je geen 4000 bruto oid. Lag ergens rond de 2500/2750 dacht ik?

Maar jongens dit weet ik allemaal hoor. Ik zeg alleen dat mn zus dus wel bakken verdient. En stagiaire is.

4 likes

Ik heb ook mijn stage als advocaat gedaan (wel BE) en dat is inderdaad een volwaardige job met (helaas) lange dagen. Het woord ā€˜stagiairā€™ dekt dus zeker de lading niet inderdaad.
Ik verdiende ook echt niks. Netto nog minder dan het bedrag van een leefloon in Belgiƫ. Tenzij je op een groot kantoor in de hoofdstad gaat werken, moet je tijdens je stage eerder geld toesteken dan werkelijk te verdienen.

2 likes

Ik ben blij voor je zus :smile:
Maar ze is blijkbaar wel een uitzondering.

Op mij kwam het over alsof je bedoelde dat dat voor elke advocaat-stagiaire gold vandaar mijn reactie.

In het strafrecht kan het ook vergoed worden hoor maar zij zit volgens mij bij een kantoor met maar een advocaat dus dan wordt het vaak niet vergoed. Verschilt gewoon heel erg waar je terechtkomt.

1 like

ā€œKunnen ongemalen koffiebonen in een koffiezetapparaat?ā€ - Bonnie

15 likes

Maar als advocaat-stagiair(e) ben je niet echt stagiar(e) he, het is een beetje een ongelukkige naam. Vergelijkbaar met arts-assistent, dat klinkt ook alsof je een soort hulpje bent terwijl je gewoon volledig bevoegd arts bent.

6 likes

Hahaha jongensss I KNOW. Het is goed, ik zal me nooit meer ongenuanceerd uitlaten over mijn zus, stagiaires of wat dan ook dat met rechten te maken heeft. Excuus. Duizendmaal excuus.

3 likes

Hahaha ik denk dat het niet langer naar jou bedoeld was hoor, maar meer algemeen. Zijn nog best wat verkeerde ideeen over :smiley:

2 likes

Haha nee, ik bedoel meer dat ik in deze hypothetische situatie na mijn sponhuis weer anoniem verder ga.

1 like

Nee, is niet mogelijk. Je moet erna wel van kunnen leven, dus je moet zoveel mogelijk reserve opbouwen.

1 like

Met aan de linkerzijde uitzicht op een heuse ā€˜bosspeeltuinā€™!

Jennie from the blog says: I beg to differ
#bosbabe

20200527_105325

Romantiek is ook maar wat je er zelf van maakt toch :upside_down_face:

24 likes

Ondertussen start Jennie met een forum voor buitenmensen, misschien kan bonnie ook aanmelden nu ze in een boshuis heeft geslapen #bosbabe

23 likes

Ik voel me wel bosbabe 2.0 dan, aangezien ik regelmatig de vogelspinnen, slangen en vleermuizen uit mijn kledingkast sta te vangen. Misschien kan Jennie een keer komen logeren.

13 likes

@Karl_Lagerfeld jij gaat je wel aanmelden toch?

2 likes

Oh joh dacht dat jij alweer terug in NL was?

Voor wie geĆÆnteresseerd is in het salaris van advocaat-stagiaires, zie hier: https://www.advocatenorde-gelderland.nl/31239/arbeidsovereenkomst.html

En als iemand in het strafrecht werkt kun je er wel van uitgaan dat het minimum wordt betaald.

1 like