Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Linke Lou’tje!

16 likes

:100:

Je zou met al deze accounts als inspiratie echt een vet goede thriller kunnen schrijven over een jonge nuchtere vrouw die steeds verder in bullshittheorieëen, coaching en piramideschema’s gesleurd wordt.

21 likes

Deze tip is een goede voor Cynthia en haar schrijfambities.

#isnietgratiscynthia

Ja klopt, ik vind het ook knap van haar. Ik zou voor een stuk minder commentaar al huilend in m’n bed gaan liggen bij wijze van spreken, en zij blijft gewoon doorgaan en proberen er iets positiefs van te maken.
Ik vraag me alleen af hoe het kan dat ze YouTube nog steeds blijft zien als haar droom. Ze zal denk ik nog lang niet genoeg verdienen om hier echt haar baan van te maken, en daarnaast heeft ze het er regelmatig over dat ze na al die jaren nog steeds geen agency vindt, omdat iedereen haar kanaal te klein vindt. Ze heeft ook weinig sponsordeals behalve af en toe gratis kleding uitzoeken bij van die goedkope kledingwebshops of een gratis armbandje of oorbellen toegestuurd krijgen. En daarnaast dan die bakken kritiek in de comments en duimpjes omlaag. Lijkt me echt lastig, want volgens mij besteed ze veel tijd in haar kanaal en video’s.

Ik kijk soms uit verveling ook video’s van Sophie (het is niet per se het genre dat mij aanspreekt) en ik heb echt veel bewondering voor haar doorzettingsvermogen, zeker in combinatie met de kritieken die ze krijgt en het feit dat haar groei heel traag is.

Maar; ik zie verder weinig potentie in de content die ze maakt. Het is niets anders en vernieuwend, veel consumeren, haar vlogs zijn inhoudelijk niet echt interessant. Ze komt niet met nieuwe concepten. Altijd als ze zegt dat ze zoveel ideeen heeft, blijkt het om de zoveelste kopie van een populair concept te gaan of is het de miljoenste shoplog.

Ik weet dat het niet eenvoudig is om echt nieuwe dingen te bedenken, maar maak het dan meer eigen, verzin een originele variatie ofzo.

5 likes

Ik kijk haar videos dus altijd met hetzelfde doeleinde als waarom ik naar de videos van Alwin kijk
Vind ze eigenlijk allebei wel sneu maar het is toch ook een soort vermaak

1 like

Eens. Op enig moment moet toch het kwartje vallen dat je niet de nieuwe Monica Geuze/Queen of Jetlag/Nienke Plas etc. bent. Hou het dan lekker als hobby en zoek gewoon een fulltime baan, en maak dan 1 of 2 video’s per week als hobby.

Maar (en ik kijk haar verder niet dus geen idee) als zij dit een fijn tijdverdrijf vindt, waarom moet het dan per se succesvol zijn? Als zij er plezier uit haalt. Denk dat ze zelf ook wel door heeft dat ze geen Monica Geuze potentieel heeft.

7 likes

En een deel van de lezers zou misschien de clue niet eens snappen haha.

1 like

@HvO en @Shaaar
Nee ze noemt deze namen niet letterlijk als haar voorbeelden inderdaad. Maar ze benoemd zelf wel heel vaak dat YouTube haar droombaan is en dat ze hier haar fulltime baan van wil maken.

2 likes

Ja het is wel duidelijk Sophie haar ambitie om een grotere YouTuber te zijn. Ik denk ook dat ze gewoon lekker moet doorgaan, maar ik denk niet dat ze veel kans maakt heel groot te worden

Als je nu succesvol wilt worden op YouTube moet je of al bekend of rijk zijn, hele goede connecties hebben, zeer aantrekkelijk zijn volgens mainstream maatstaven of echt creatief zijn.

Medium is niet meer goed genoeg om door te breken.

18 likes

Ja dit wilde ik idd zeggen maar jij verwoord het een stuk beter dan hoe ik 't in m’n hoofd had

Blijkt mijn studie toch eens zijn vruchten af te werpen. Misschien moet ik gewoon verwoordcoach worden inclusief YouTube-kanaal, kan ik mensen ook nog helpen articuleren.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Hmm er valt wel wat te zeggen voor de beslissing te nemen ergens mee op te houden wanneer het, na jarenlang proberen, niet voor je lijkt te werken.

Tenzij ze er natuurlijk een leefbaar maandloon mee overhoudt en er gelukkig mee is op dit niveau te blijven hangen natuurlijk. Geen idee, dit was de eerste video die ik van dr keek.

2 likes

Alsof ze continu over politiek praatte voorheen. Dat doet ze als het er toe doet en ik neem aan dat als de verkiezingen weer voor de deur staan ze dit ook weer zal doen.

@VickyViolence ik denk dat er zeker wat voor valt te zeggen dat doorzettingsvermogen in dit soort situaties misschien juist eerder ongezond is, maar ik denk dat Sophie ook wel echt plezier haalt uit het maken van haar video’s! Ik ga vaak nogal snel door hobby’s heen, dus ik vind dat al bewonderenswaardig haha, zeker als er ook best veel negativiteit bij komt kijken.

4 likes

Heeft iemand Teske’s gedichtenbundel gelezen? Is het wat?