Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Maar waar maak je je dan zorgen om? Maak je je ook zo’n zorgen als een random iemand geen 30 minuten beweegt? Of iemand niet volgens de schijf van vijf eet? Of iemand drinkt? Of rookt? Minder de 7 uur per nacht slaapt? Chronische stress heeft? Gewicht is geen gevoelig onderwerp. Het automatisch bestempelen van dikke mensen als ongezonde mensen en het collectieve “wij mogen daar wat van vinden” dat is een gevoelig onderwerp.

36 likes

Mee eens dat bezorgdheid ongepast is, maar overgewicht is gewoon ongezond. Laten we daar geen doekjes over winden.

*sorry zie dat je buiten het overgewicht zegt, helemaal eens.

21 likes

Het ging mij echt om het overgewicht, en dat heeft hij toch gewoon? Ik vind dat zorgwekkend ja, want ik gun die mensen een gelukkig lang leven met een kind dat zo super gewild is en de kans daarop is gewoon groter als je geen obesitas hebt. Maar ik zeg niks over de reden dat hij dik is, want ik weet ook wel dat het veel complexer is dan alleen wat te veel eten. Maar sorry hoor, ik wist niet dat ik zo veel zou losmaken door gewoon te zeggen dat ik hetzelfde dacht als wat die kijker schreef :flushed:

1 like

Het is ook zeker ongezond. Maar haar vlogs gaan om vintage fashion en nu over haar zwangerschap. Ja hij komt voor in haar vlogs maar we weten verder niks over zijn leven. Ze showen wel vaak boodschappen en dat is altijd mega gezond enzo. Dus wie weet is hij er al mee bezig. Dus om dan " Omg hij is dik ik maak me zon zorgen" te roepen terwijl je verder niks over die dude weet is gewoon bullshit.

13 likes

Ja nee eens hoor!

Ik vind plaatsvervangend bezorgd zijn gewoon dom, maar het is net als dat ik vrienden had die pakje per dag rookten en zichzelf dan kerngezond noemden. Ja, misschien buiten je rookgewoonte.

6 likes

Ja precies. Je kan niet in iemands hoofd kijken, dus hopelijk is het een goed teken dat ze nu veel dingen niet meer doet, omdat ze dat niet meer wil. En niet dat die teruggetrokkenheid juist onderdeel is van het overspannen zijn/ niet lekker in je vel zitten.

Merk dat ik moeilijk kan uitdrukken wat ik bedoel, maar ik heb een vriendin die overspannen is, en bij haar zou ik het een beetje zorgelijk vinden als zij zou besluiten in haar eentje in een huisje in het bos te gaan wonen.

1 like

Hij is dik en dat heeft hij hoogstwaarschijnlijk zelf ook prima door. Het is niet zo dat hij nu de comments leest en denkt “wow ben ik dik, nooit geweten. Is dat ongezond? Dan ga ik daar nu iets aan doen”. De samenleving is gebouwd op dunne mensen, dus als dik persoon krijg je de constante bevestiging van het feit dat je dik bent. Je hebt echt geen behoefte aan vreemden die onder het mom van “oh ik gun het je om gelukkig tachtig te worden” zeggen dat je zou moeten afvallen omdat ZIJ zich zorgen maken over of jij niet ziek wordt waardoor je je kind niet ziet opgroeien. Als je het iemand gunt om gelukkig te zijn, kan je beter je mond houden. Je maakt er meer mee kapot, dan dat je helpt.

Merk dat ik best fel overkom, maar het raakt me gewoon enorm als mensen het gevoel hebben dat zij de reddende engel moeten zijn voor een ander en daarmee “helpen”, terwijl het juist zoveel kwaad doet.

61 likes

Oke ik snap het, ik ben het ook met je eens dat je dat soort dingen helemaal niet onder vlogs moet plaatsen, net zoals ik wel meer comments over uiterlijk etc raar vind. Maar ik las die comment dus hier en ik begreep het ergens ook weer wel dat een kijker dat schrijft, en daar reageerde ik op. Dat had ik miss niet moeten doen of daar was ik te snel mee. Dus sorry als ik iemand heb beledigd, ik bedoelde het iig niet veroordelend maar ik ben gewoon begaan met die mensen voor zo ver dat kan. Einde rant.

8 likes

@anon44204370

Ik weet dat ik zei dat ik study with me video’s soms best leuk vind maar wtf:

3 likes

Ik kijk wel eens haar vlogs uit een soort vreemde fascinatie/drang om mezelf nog luier te voelen dan ik al ben. Ze staat elke dag om 5 uur op om te studeren, ook nu.

afbeelding

14 likes

Deze meid gaat waarschijnlijk echt de wereld redden o.i.d. maar zij liever dan ik hoor.

12 likes

Ik merk dat ik een beetje boos wordt van dit soort reacties. Hoezo is iemand niet gelukkig wanneer er sprake is van overgewicht? Ik heb zelf overgewicht (om precies te zijn ik weeg 103 kilo) daar ben ik niet trots op maar het is een feit. Dit betekent niet dat ik ongezond leef, niet gelukkig ben, niet beweeg etc. Ik doe er al jaren alles aan om die kilo’s kwijt te raken oa met professionele hulp. Al jaren sla ik traktaties en feestjes over omdat men altijd maar denkt te mogen bepalen voor mij hoe ik me voel, wat ik moet doen of hoe ik moet afvallen. Al jaren heb ik geen sociaal leven meer omdat ik dag in dag uit mensen hoor smoezen wanneer ik voorbij loop. Ik onderneem zo min mogelijk omdat er altijd mensen zijn die denken te kunnen zeggen wat ze willen over mijn uiterlijk. Ik word uitgemaakt voor lui varken als ik op een zomerse dag toch een keer dat ijsje eet en ik word uitgelachen als ik een rondje hardloop. Laat iedereen eens stoppen met dat oordelen en denk ook niet dat iemand niet doorheeft of hij of zij dik is. Dat weten dikke mensen echt wel want daar worden ze dagelijks mee geconfronteerd. Iemand zo genaamd goed bedoeld advies geven is echt niet nodig. En bepalen voor een ander of hij of zij gelukkig is is niet aan jouw

170 likes

:heart::heart::heart:

9 likes

Sorry

9 likes

:orange_heart:

3 likes

Als ik Richie zie denk ik alleen maar ‘hé das die gozer die samenwoonde met een oud-collega van mij. En er van de een op de andere dag vandoor is gegaan. Zonder uitleg en haar overal blokkeerde’. Toch bizar hem hier ineens weer te zien.

7 likes

Hu wat

5 likes

Holy shit, wat naar! Hoop dat er een soort van verklaring is voor die actie? En niet dat hij gewoon een lul blijkt te zijn? Hij komt zo lief en leuk over joh

Juicy

9 likes

Jouw paasoortjes zijn perfect geplaatst. Wie is richie? ik ken zo weinig youtubers of bloggers hier maar ik wil nu wel meer weten :tea:

1 like