Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ik neem aan dat je huisarts zijn of haar redenen wel gehad zal hebben. In ieder geval heel fijn dat het allemaal goed is gekomen.

Ik vind hem zoo gemeen tegen haar!! Maarja, haar keuze

2 likes

Late reactie maar ik heb dat dus zes weken geleden ook gehad en inmiddels is bijna alles weer normaalđŸ„° heb haar een DM gestuurd hopelijk leest ze het!

1 like

Ik vond Jennie altijd heel lief overkomen, maar krijg inmiddels een vervelend gevoel bij haar posts. Hoe ze het halve huis van haar vader een make-over geeft met haar meuk en het ‘wel even gezellig maakt’. Het is niet jouw huis! En nu gaat ze in ‘papa’s tuin’ ruimte maken voor haar moestuin. Ik vind dat zo respectloos. Die vader is zo goed om haar (gratis of voor weinig) te laten wonen. Niet omdat ze geen dak boven haar hoofd heeft, maar zodat ze wat geld kan besparen. Mijn ouders zouden me zien aankomen haha. En vervolgens annexeert ze dat hele huis maar even. Sla je spullen gewoon op en wacht dat je een eigen plek hebt waar je je gang kunt gaan met je ‘stijltje’.

28 likes

Ik neem aan dat haar vader het dan wel prima vindt dat ze dat doet, dat weet je toch helemaal niet?

Ik neem niet aan dat ze met grof geweld haar ideeën door zijn keel drukt.

35 likes

Ja die vader zal het wel prima vinden, maar de manier hoe ze erover post voelt voor mij ook niet prettig idd!

4 likes

Ze zal hem inderdaad niet het mes op de keel zetten. Maar desondanks vind ik het respectloos. Je blijft te gast op de plek van een ander. Juist ook omdat ze er met zo’n opportunistische reden zit
 Voelt niet goed. Maar ik ben niet haar vader, dus hoef er verder niet mee te dealen of iets van te vinden. Het viel me op.

4 likes

Hebben ze nu toch een relatie?

Ik erger me aan Jennie die steeds post: ‘voor in mijn boshuisje!!!’. You ain’t got shit? Als die corona lang genoeg duurt heeft ze voor dit jaar een shit boekjaar als ondernemer en dan wordt een hypotheek echt lastig
 Of het moet nog steeds om een onderhandse lening gaan van een particulier

18 likes

Maar vergeet niet dat ze nu maandenlang huur uitspaart

XD

Ik vraag me wel af of ze daar i.v.m. corona iets mee gaan doen. Want anders gaan ondernemers die een eigen woning willen of willen verhuizen echt nog heel lang pijn hebben hiervan.

1 like

Daarmee zou ze de zo nodige 10.000 kunnen terugbetalen

6 likes

Alleen wat zou er gedaan moeten worden? Want als je - om welke reden dan ook - te weinig geld hebt om een hypotheek te kunnen betalen, dan zou het toch onverstandig zijn om toch een hypotheek te verstrekken? Hoe zuur ook hoor, don’t get me wrong.

1 like

Als je in loondienst bent kijken ze alleen maar naar jouw maandsalaris, ik heb bijvoorbeeld alleen een loonstrookje van januari hoeven aanleveren en daarop werd mijn hypotheek goedgekeurd. Echter, als ZZP’er moet je jouw inkomen van meerdere jaren aantonen, dus als je nu een slecht jaar hebt wegens corona betekent dat ook dat je volgend jaar en het jaar daarop ook een minder grote hypotheek kan krijgen. Ook als je volgend jaar weer op het niveau zit van voor corona en je de hypotheek prima zou kunnen betalen.

2 likes

Oh, op die manier zou het wel fair zijn om daar nu anders mee om te gaan, ja! Thanks voor je uitleg.

1 like

Als werknemer moet je ook bewijzen dat je over langere termijnen over inkomsten beschikt. Door een werkgeversverklaring, vast contract of sinds dit jaar (edit: ook mogelijk) een afbeidsmarktscan. Ze kijken echt niet alleen naar een maandsalaris, uitgangspunt is in beide gevallen dat je bewijst dat je over de lange termijn inkomsten hebt. Als je dit jaar je baan verliest door corona krijg je volgend jaar hoogstwaarschijnlijk net zo goed geen hypotheek

7 likes

Wat ik ook apart vind bij Jennie, is dat zij zo in zichzelf aan het keren is (lijkt in ieder geval zo). Niet per se nu met de lockdown, maar al eerder. Ik volg haar echt al lang, en vond haar altijd heel leuk. Leuke reizen, ging naar leuke dingen, ondernam veel, plande originele dingen met andere vriendinnen etc. Maar de laatste twee jaar ongeveer is ze zo in dat introvert/hsp-ding gaan zitten voor mijn gevoel. Het is alleen nog hond, harp en borduren? En nu ook nog weg uit Rotterdam. Dat lijkt me best wel eenzaam.

(Maar ik ken haar helemaal niet, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd. Vind het gewoon zo’n grote omslag.)

4 likes

Volgens mij heeft ze het best lastig gehad, psychisch. Ze postte een tijd terug over EMDR, maar ook over niet meer durven vliegen etc.

1 like

Ja dit. Als mijn vriend wanneer er duidelijke crisismaatregelen gelden blijft vragen of ik niet mee naar binnen ga zou ik ook geĂŻrriteerd raken en er iets uit flappen. Ik vond haar hier eerder vervelend dan hem. (Ik ken ze verder niet, enkel dit fragment gezien)

2 likes

Volg hem verder niet maar even teruggekeken, maar vind hem eigenlijk helemaal niet zo onaardig overkomen? Er was maar 1 moment dat die onaardig overkwam maar dat was volgens mij een grapje? Ik vond haar juist irritant dat ze persé hem erbij wil om zoiets kleins en ook nog eens terwijl ze weet dat er niemand anders mee mag naar het ziekenhuis (dat hadden ze vorige keer al in het andere ziekenhuis te horen gekregen).

Kan iemand mij vertellen waarom zij met zijn allen samenwonen? Lijkt wel een studentenhuis zo?

3 likes