Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ik heb de serie niet gezien maar in een filmpje van iemand anders waar zij in kwam zag zij er heeeel geel uit

2 likes

Waarom zou je daar geen mening over mogen hebben? Het is doodnormaal om een mening te hebben over dat iemand lelijke kleding aan heeft of een lelijk kapsel heeft, maar een mening hebben over iemand waarvan je vindt dat die te bloot kleedt mag weer niet? Het heeft helemaal niets met vrouwonvriendelijkheid te maken, maar is slechts een mening/voorkeur.

1 like

Ja volgens mij ook! Toen het ooit over money mindset ging dacht ik. Ik kan haar echt niet aan joh :sweat_smile:

Heb ik toch liever Titia:

43 likes

Beetje onsmakelijk foto’s, maar ik zou echt ruim de helft van die lunches met liefde opeten, heerlijk!

4 likes

Ik ben celinecharlotte gaan volgen na een tip van iemand hier. Vind het een pietsie beetje irritant dat ze dan heel veel ‘vlog’ stories deelt met daartussen dan een foto van haar met zo’n typisch :woman_shrugging: hoofd en dan de tekst eronder. Zo van ‘je moet zelf weten wat je doet, maar zo doe ik het!’

Maaar ik vind haar ook wel leuk eigenlijk. Ze is super open over geld, hoeveel ze verdient, wat voor projecten ze allemaal heeft
 vind dat best inspirerend!

5 likes

Je mag zeker aandacht vragen voor je lichaam als je dat wil showen, knock yourself out.

Maar volgens mij ging die meme meer om dat ze proberen interessante captions erbij te doen zodat het lijkt alsof ze om een andere reden posten dan gewoon hun lichaam showen. Bv. ‘A smile is the best make up’ ofzo, het gaat niet om je glimlach, je wilt gwn je tieten showen. Primaa maar kom daar dan voor uit ipv krampachtig een reden bedenken zoals ‘ik draag geen broeken meer!’

Zo interpreteerde ik het tenminste

18 likes

Ik vind deze tweet zo dom. Heb er ook op gereageerd, maar kreeg toen zelf weer allemaal domme reacties. Dit is gewoon pesten, en nog makkelijk ook.

Nu is deze story best gek, maar laat haar lekker haar ding doen? Ze wordt niet gesponsord om dit bericht te delen, ze vertelt geen haatdragend bericht ofzo. Als zij dit toch leuk vindt. Ik vind het zo makkelijk scoren dat influencer bashen.

Het ergste vind ik nog dat de plaatster van deze tweet alle kritiek pareert met: ze zal er vast niet wakker van liggen want ze heeft genoeg volgers en verdient bakken met geld. En? Het een sluit het ander toch niet uit? Ik vind het vooral pesten omdat ze haar dus belachelijk maakt, iedereen ook nog eens naar haar account stuurt (niet door te linken maar de naam te noemen) zodat ze mee kunnen uitlachen. Maar nergens tagt ze Charlotte zelf.

Als ze iets had getweet van ‘pff @account charlotte wat deel je hier nou weer voor iets debiels’ was het heel anders geweest. Nu deelt ze iets lulligs om zoveel mogelijk likes binnen te halen en allemaal lekker samen uit te lachen, achter iemand’s rug om.

Lol ja dit zit me diep, want ik vind het echt pestgedrag en vind het excuus ‘ja maar ze heeft genoeg volgers en veel geld’ echt heel dom.

14 likes

Ja eens, ik vind de tweet ook erg onaardig.

Ik vind het wel interessant dat ze heel open is over geld en dergelijke, maar haar houding vind ik heel irritant. Precies wat @crazyplantlady omschrijft. Dat hoofd wat ze trekt en dan zo’n tekst erbij. Ik volg haar daarom ook niet. Ik haal mijn enter- en irritainment wel ergens anders haha.

Oh ja ik vind haar maniertjes soms ook wel eens irritant hoor. Maar dat heb ik bij zoveel mensen. En ik doe ook aan hatewatching (vind irritainment een goede term!), maar er zo publiekelijk over tweeten en wel iedereen erop wijzen, maar haar niet taggen
 vind ik gewoon laag. Dat is echt puur voor je eigen gewin: de likes etc.

1 like

Even om advocaat van de duivel te spelen hoor, maar is wat wij doen in dit topic zo anders
? Voor mijn gevoel wel, maar in de praktijk niet zo geloof ik.

7 likes

Ik heb daar soms ook wel m’n bedenkingen over hoor.

Al zou ik dus inhoudelijke kritiek in zo’n tweet minder erg hebben gevonden, maar dit is gewoon een persoon bashen. Als dat hier in dit topic gebeurt sta ik daar ook niet achter.

Wat ik trouwens ook nog wel stom vind, is dat deze twitteraar blijkbaar een semi-publiek figuur is, regisseur bij EditieNL. En daarmee dus ook al haar RTL-vriendjes erbij haalt. Dat vind ik ook gewoon heel onprofessioneel.

Ik ben wel serieus benieuwd of dat lekker is dan, tjips met spinazie

5 likes

Bonnie maakt bordjes nog skeerderder dan Willemijn: omg nee wat goor, wie eet er zo, Jezus wat is dit.

Iemand zet Charlotte te kakken om haar “recept”: ze is open over geld en hEeL SucCesvOl dus hoe durf je!

5 likes

Ja waren idd dezelfde mensen die reageerden.

@vuilnisglitter Haha ik reageerde niet bij Bonnie of Wil (kijk ik allebei niet), maar ja in beide gevallen kun je je irriteren aan kleine dingen maar iemand nog wel steeds leuk vinden om te volgen toch?

Ik vond bijv bij Sint op een gegeven moment 80% irritant en toen heb ik op de ontvolgknop gedrukt haha (er is ook zoiets als teveel irritainment)

2 likes

De reacties onder de tweet vond ik ook erg goed. Fijn dat je je daar over uitspreekt, mag best wel in deze tijd. Is heel makkelijk om mensen belachelijk te maken op een ander platform en tegen influencers te zijn, maar ondertussen wel zelf dat ambiëren op Twitter. Vind het soms ook een dunne lijn in deze topics

3 likes

Persoonlijke aanval aan niemand hoor, ik zag niet eens wie wat reageerde, maar ik vond het verschil in reacties grappig!

Neemt niet weg dat ik me kan vinden in een deel van de reacties op die tweet. Op de een of andere manier wordt Charlotte altijd gezien als geweldig, terwijl ze een beetje hetzelfde doet als bijv Cynthia. Slim verdienmodel, maar ook holle hoop voor de cursisten. Daar heb ik echt wel een mening over.

3 likes

Ja ik vond het super raar dat ze me vervolgens beschuldigde van hetzelfde te doen. Maar goed.

Ik hoorde net dat diezelfde twitteraar vorig jaar via instagram bij Charlotte allerlei financieel advies heeft ingewonnen. Dan vind ik zoiets al helemaal raar om te doen.

Oh en @vuilnisglitter denk dat het grootste verschil daarin vooral zit dat je een boterham ofzo van iemand afkraakt of de persoon an sich (en anderen oproept om ook haar content te gaan bekijken om het uit te kunnen lachen). Maar vaak genoeg gaat het in deze topic ook over het randje en worden mensen evengoed teruggefloten toch?

Haha dat mijn eerste gedachte. ‘Wat een lelijke schoenen en alsof dat lekker zit.’

Een vriendin van mij is ook een keer zo afgebrand / uitgelachen op Twitter. Dat was zo extreem vervelend, ze was super verdrietig en het heeft echt heel veel indruk achtergelaten. Zeker omdat zij geretweet door een grote twitteraar die haar ging uitlachen om iets heel kleins.
Edit: verschil is wel dat zei niet een grote influencer is maar een kleine twitteraar

3 likes