Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ja, dat is ook wel weer zo. Het is niet helemaal vergelijkbaar.

Maar, vind niet dat een Mas bijvoorbeeld die hier echt wel continu belachelijk wordt gemaakt daar om gevraagd heeft omdat zij wel een ''echte" influencer is. Of dat wij dan wel het recht hebben om iemand belachelijk te maken ‘want we weten dat het influencers zijn’. Dus tja, eigenlijk is het dan gewoon nooit oké toch?

Maar hier wordt toch voornamelijk het eindproduct besproken? Dus vlogs en foto’s die influencers zelf online besluiten te plaatsen. Ik vind dat account ook best stom, laat die influencers zelf filmpjes achter de schermen plaatsen als ze dat willen, dat zou tof zijn! Maar dit, meh.

1 like

Ja, ik vind het ook niet echt vergelijkbaar eigenlijk. Het mag hier natuurlijk sowieso niet maar als iemand hier een foto van Mascha zou delen die op het terras selfies zit te maken zouden daar denk ik heel veel negatieve reacties op komen!

3 likes

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. We hebben afgelopen week een huis gekocht en hebben echt lang gezocht. Opeens een meevaller en we hadden een huis. Het komt op mij heel naïef over. We hadden soms 3 bezichtigingen op 1 dag en dan werd het nog niks. Wel leuk om iemand te volgen die hetzelfde proces volgt als wij.

4 likes

4 likes

Wat fijn dat jullie een huis hebben! Heb je verhalen meegekeken in het huizentopic! :blush:

Aan het begin vind ik haar ook vrij naïef maar gedurende de video komt ze tot inzicht dat het niet is ‘oh leuk huis we bieden en we hebben het’. Vind het ook wel interessant om te zien hoe het proces tot nu toe voor hun is. Al vind ik het wel knap hoe ‘relaxed’ ze er in staan, qua wordt het dit huis niet, dan komt er wel weer een ander huis.
Het is echt hun proces waarin ze je zo veel mogelijk mee proberen te nemen hoe zij het (tot nu toe) aanpakken.
En niet zo’n standaard video ‘hoi we hebben gekeken naar een huis en hebben het!’

1 like

Wordt in mommybloggerstopic besproken @Appelstroop

Dat is ook zo! En niet een clickbait. Zoals bij X.elly. Hoop voor ze dat ze iets vinden. Weet namelijk hoe leuk dat is :balloon:

1 like

Het is imo helemaal niet vergelijkbaar. Een influencer upload een product, waar hij of zij zelf de eindcall op geeft. Die is zelf de baas over hoe hij/zij in dat product naar voren komt. Daarnaast krijgt de influencer een zeer riant salaris dat mede tot stand komt door het enorme publiek wat er naar kijkt. Dat is echt iets anders dan een normale persoon die niets vermoedend gefilmd wordt, met als enige doel om diegene te kakken te zetten. Vervolgens zonder notice wereldwijd bekeken kan worden en nul controle heeft over wat er met die beelden gebeurd én er niets aan overhoud.

3 likes

Haha thanks voor deze tip dit is nu al m’n favoriete insta

1 like

Ja, dat verschil is er zeker en dat had ik ook al beaamd. Maar ben het er niet mee eens dat het dan wel oké is om ‘echte influencers’ belachelijk te maken. En ik doe er zelf aan mee, dat gaf ik ook al toe. Maar het komt nu wel een beetje over alsof iedereen zoekt naar redenen om wat hier soms gezegd wordt wel goed te praten.

Is dan toch ook niet oké, ook niet als iemand zelf iets online zet/er veel mee verdient. Het is echt niet zo dat we hier alleen maar inhoudelijk commentaar geven, zo heilig is dit topic niet. Alles wat bijvoorbeeld een Mas doet wordt belachelijk gemaakt, dat is gewoon zo. Vind het gek om dat dan wel oké te vinden.

Vind het belachelijk maken van influencers net zo goed niet oké. Al is er een wereld van verschil tussen belachelijk maken en kritisch zijn.

Jemig die huisvideo van Aimee 480.000 euro kunnen lenen? (is niet zeldzaam veel, maar je moet er wel aardig voor verdienen). Een huur van 1100 euro en een auto van 600 euro per maand? Ik dacht altijd dat zij helemaal niet zo groot was?

3 likes

Zij heeft toch een fulltime baan naast youtube?

1 like

Oh, dat wist ik niet.

Daarnaast: een leasecontract van 600 euro afsluiten en dan niet denken: joh wat gebeurd er als onze situatie veranderd? (Edit: en dan niet wachten tot de afloop van je contract of de boel afkopen?)

Edit2: vind het ook best bizar hoe men tegenwoordig over een koophuis denkt (terwijl de markt idioot is). Ze willen dus per se nu een woning kopen, terwijl ze door hun lease auto 160.000 minder kunnen lenen. Willen minimaal 60m2, er hoeven nog geen extra slaapkamers in, want misschien wonen ze hier maar 2 jaar. Alles roept: we willen gewoon nu kopen, terwijl de situatie eigenlijk zegt: als je nog heel even geduld hebt, zit je veel fijner. Dan denk ik: een kleiner dan gewenste woning kopen met het idee er maar enkele jaren te wonen kan toch simpelweg niet uit? (Tenzij je winst op de huidige markt meepakt, maar je weet niet hoe dat ontwikkeld). Als de markt klapt zit je dus mogelijk langer dan gewenst in een woning die vanaf dag een al niet echt aan je wensen voldeed, omdat je zo graag wilde kopen.

8 likes

Haha jeetje, ik probeer niets goed te praten, ik geef van begin af aan al aan dat ik hier stuk om ga namelijk? En ik kom daar gewoon voor uit. Net als dat ik hier soms over influencers kom ranten. Dus nee hoor, ik hoef niks goed te praten. En ik reageer volgens mij gewoon steeds op berichtjes, waardoor er een soort discussie is ontstaan waarin ik zelfs al een paar keer heb toegegeven dat je het inderdaad ook van een andere kant kunt bekijken (het belachelijk maken van iemand).

En ja, dat belachelijk maken daar doe ik zelf aan mee, ook in dit topic. En ik vind het ergens inderdaad vergelijkbaar ja, en dus ook niet oké. En daar denk ik nu nog steeds hetzelfde over.

Edit, dat wat je zegt over mas vind ik wel even een ander voorbeeld dan wat er ook wel allemaal gezegd wordt over haar en gregor hoor. Dat gaat wel verder dan ‘kritisch zijn’.

1 like

Een van mijn grootste YouTube-irritaties: proosten met eten. Whyyyyy

4 likes

Haar vriend ook, dus die redden het wel

Volgens mij is dat account niet eens zo heel gemeen bedoeld. Ja ok die mevrouw die in d’r bijna blote kont naast zo’n koppel ging staan, dat is gewoon onbeschoft. Dat zag er eerlijk gezegd juist niet uit als een influencer maar als gewoon een egoistische trut en sorry hoor maar daar mag je best om lachen.

Maar verder wordt dit ook gewoon gedeeld omdat influencers zelf heus ook wel weten dat de behind the scenes er een beetje debiel uitzien. De meesten vinden het toch (in het begin) vaak ook ongemakkelijk om te poseren? Maarja, cool toch als je daar gewoon schijt aan hebt.

Ik vind dat je er best een beetje om mag grinniken want het ziet er debiel uit, maar tegelijkertijd ben ik ook wel heel erg voor ‘you do you’, tof toch als je er een leuk plaatje aan overhoudt.

Dit meisje laat achter elke foto de behind the scenes zien, best wel grappig/leuk om te zien zo!

14 likes

Ik ging naar aanleiding van dir bericht even kijken, maar manmanman wat véél. En een troep! Een blousje dat te strak zit bij haar armen, maar sale dus toch meenemen.

Het erge is… vroeger was ik echt precies zo :see_no_evil: maar heb er nu zooo niets mee. Vind ik het zelfs een beetje een afknapper, suf he :grimacing:

1 like