Dank je! Jij beschrijft echt wat ik denk.
Mijn Golden Retriever is enorm bang voor honden, maar als hij een keertje hijgt dan raken mensen al in paniek van hem. Maar als een klein hondje tegen hem blaft dan moet hij dat maar pikken? Er zijn mensen die meters van ons af staan voordat ze naar het gras durven en hun hond oppakken als de mijne te dichtbij komt, maar mijn hond is juist degene die wegsprint. Ik heb ook gewoon een keer een hondje van een buur bijna weggeschopt, omdat hij maar bleef blaffen en dreigen. Het is niet het meest aardige, maar jammer dan.
Helemaal eens hoor! Mijn hondje blaft gelukkig nooit naar honden op straat. En dus ook 0 reactie naar de hond die op ons af stormde, daarom schrok ik ook zo. Maar ik ben het er wel helemaal mee eens met wat je zegt, dat veel eigenaren van kleine honden heel nalatig zijn. Ik ben zelf vanuit huis uit altijd opgegroeid met grote honden, dus ik ben niet per definitie bang voor ze. Wel eerder voor bepaalde rassen, ondanks dat ik dat zelf heel stom vind van mezelf, maar ik loop dan liever een blokje om dan dat er mogelijk iets kan gebeuren. Ik wil mezelf absoluut niet bestempelen als een baas qua opvoeding maar wanneer ik met mijn hondje buiten loop luistert ze heel goed.
Edit: overigens betrap ik mezelf wel op de gedachte wanneer iemand met een mega boog om mij en mijn hondje gaat (die dan gewoon netjes aan mijn voet loopt als er voorbijgangers zijn) dat ik in mijn hoofd dan denk “jeetje, van alle honden ben je bang voor haar?” maar nu ik er over na denk komt dat ook ergens vandaan. Wat @Pantalones hieronder al zegt, kleine honden kunnen echt heel vies doen.
Ik ken maar weinig kleine honden die buiten echt leuk zijn tegen andere honden of mensen. Binnen zijn ze meestal prima, maar op straat lijken ze last te hebben van een soort compensatiedrang? Ik ben zelfs ooit gebeten door een kleine hond (oké edit: er staat wel ‘’ maar het was ‘’ want het deed veel pijn)
Is er al een hondentopic
Ik vind deze discussie juist wel fijn om te lezen. Ben totaal geen hondenmens maar vind het wel heel fijn om andermans meningen hierover te lezen en te leren van hondeneigenaren.
Jan Smit is een Nederlandse zanger (en een van de presentatoren van het aankomende songfestival) haha, maar het enige wat ik er over kan vinden is dat hij voorlopig niet meer thuis woont omdat het te druk is met drie jonge kinderen. Oh en dat ie therapie heeft gehad in Spanje en nu weer in Nederland ofzo.
Sorry hoor. Even pauze. Jij weet niet wie Jan Smit is? #blessed!!!
Zou het niet gewoon een beetje die Hollandse nuchterheid zijn waar je je constant aan moet houden? Helaas, is het voor velen nog moeilijk om toe te geven dat ze psychische klachten hebben en maken we het soms kleiner dan het is, omdat sommigen het aanstellerig vinden. Vond hem er iig nog niet tip top uitzien bij de loting, maar dat kan aan mij liggen.
Mja ik weet niet. Hij heeft zelf een burn out en ik herken hel erg van die beginperiode dat je dan tegen jelelf zegt dat zje er snel vanaf bent en binnen een paar weken weer beter gaat zijn. Denk niet dat het neerbuigend is.
Daarbij vind ik dat je inhoudelijk niet over andermans problematiek hoeft te oordelen als ‘slecht voorbeeld van burn-out’, alsof zijn problemen niet legitiem zijn?
Zelfs deze ezel heeft al twee keer een kip bij zijn nek gepakt en stond ermee te schudden als een of andere hyena
Edit: ik snap dan weer niet dat mensen katten naar buiten laten? Misschien omdat die van mij geen jas aan hebben maar kan me er niks bij voorstellen
Ja wie laat dan ook Gizmo uit (zo noemen wij onze hond als hij er zo bij ligt, no hate)!
Toen ik het in eerste instantie las, was ik het ermee eens (hekel aan het: oh ik ben even uitgeput, week later weer hersteld-frame), tot ik zijn burnout ging googlen. Hij is er al een maand uit, treedt niet meer op, heeft vijf weken therapie gehad in het buitenland en is niet meer thuis bij zijn eigen gezin om rust te krijgen. Klinkt dus best wel heftig. Classic Sanne.
@Penny_Lane en ik begrijp ook zijn hoop om beter te zijn voor het songfestival, is natuurlijk een gigantische kans. Overigens woont een vriendinnetje van mij in Volendam en via de roddelpers aldaar hoorde ik dat hij echt een heeeele zware burn-out heeft, echt sneu en heftig. Hij werkt ook al sinds-is 8 is ofzo
Omggg ik kijk nu de video van Teske en hoe ze dat vertelt ik zie het helemaal voor me allemaal. Echt een lief meisje
Als iemand zegt dat hij een burn out heeft dan ga ik ervan uit dat diegene een burn out heeft. Het is toch gewoon not done om daar dan een soort eigen mening over te gaan vormen? Wij weten toch niet hoe hij zich precies voelt? Wat er gebeurd is? Wat hij meegemaakt heeft? Waarom hij het zo benoemt?
Wat een kut tweet weer. Ik heb haar allang ontvolgd maar iedere keer als ik hier zo’n tweet lees van haar word ik er weer zo moe van. Wat zij allemaal op Twitter en Insta knalt moet ze zelf weten, maar zodra je ook anderen gaat neerhalen ben je wat mij betreft echt naar bezig. Laatst ook met die opmerking over Giel. Argh, zij zit zó in mijn allergie. En ja, uiteindelijk is het triest want het is duidelijk dat ze veel meemaakt en niet lekker in haar vel zit. Maar guess what, dat geldt écht voor veel meer mensen. Maar anderen gaan bashen vind ik echt een no go, ongeacht wat jouw eigen situatie is. Het moest eens andersom gezegd worden.
Ik wil geen discussie starten maar zelf ben ik hier sowieso tegen ivm het ecosysteem, maar buiten dat zou ik me ook echt 24/7 zorgen maken over waar mn kat is. Straks wordt hij gestolen? Aangevallen? Doodgereden? Zou me er echt niet fijn bij voelen. Volgens mij wordt meer dan de helft van de buitenkatten uiteindelijk ook doodgereden maar dat weet ik niet meer zeker.
En waarom zou Jan Smit het voorbeeld moeten zijn van een burn-out? Omdat hij toevallig bekend is??
Het is gewoon een mens en hij schrijft er geen boeken over toch?
Echt een gemene tweet van sanneke. Zij is een slecht voorbeeld van een YouTuber nougoed
Ik snap het probleem ook niet van een middagje offtopic in dit specifieke topic. Anders is er echt niet genoeg om over te posten en valt het stil. En je kunt altijd zelf een ontopic onderwerp bijdragen maar dat gebeurt dan zelden
Trouwens, zo offtopic is het niet gezien de aanleiding.
Plus dat waarschijnlijk iedereen wel een keer ergens off topic gaat. Dus dan vind ik het altijd beetje jammer dat als het onderwerp je waarschijnlijk niet aanstaat, je er dan wel iets over moet zeggen maar een andere keer niet (omdat je dat onderwerp wel interessant vindt of ook meepost). Ik lees er gewoon overheen, vind de honden posts wel interessant maar de huizen of studie posts weer niet haha. Gewoon scrollen dan dus.
Mijn Franse Bulldog is ook aangevallen door een valse kat, ik heb dat beest er echt af moeten trappen want hij zat helemaal bovenop hem geklemd. Sindsdien loopt hij met een grote boog om alle buurtkatten heen.