Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ja en laten we eerlijk zijn, een hond blijft een hond. Die werken nu eenmaal op instinct. Ik vind het vreemd dat mensen van honden en dieren in algemeen, verwachten dat ze zich zoals wij gedragen. Alsof een hond een kat ziet en dan eerst even rustig kan gaan zitten en een gewichtige beslissing kan nemen.

Dieren blijven dieren. Katten doden vaak muizen, honden gaan achter katten aan en koeien eten gras en laten scheten die het milieu verpesten.

32 likes

Maar zelfs al voedt je het beest perfect op, blijft er instinct, waardoor het beestje op een onoplettend moment alsnog gevaarlijk kan zijn. Dat kan denk ik iedereen overkomen (al is dat risico bij onoplettende, inconsequente of niet ingelezen mensen veel groter). Daarom vraag ik me af of je honden, die vanuit hun karakter al aggressiever zijn, moet willen houden in bijvoorbeeld een rijtjeshuis in een vinexwijk. Het is niet omdat het zo’n soort hond is, maar het had waarschijlijk niet met zo’n impact gebeurd als het niet zo’n soort hond was.

4 likes

Ik heb een labrador en ik ben er 100% van overtuigd dat ze geen vlieg kwaad doet en TOCH blijf ik altijd alert als ze in contact komt met kleine kinderen en dieren. Uiteindelijk weet je het gewoon NOOIT.

21 likes

Wat een nutteloze discussie weer. Teske heeft zelf al aangegeven dat het een ongeluk was en dat ze het de eigenaar/hond niet kwalijk neemt. De hond is door een stomme fout weggeglipt (kind had de deur open gedaan) en Bubble was daar op het verkeerde moment (haar woorden).

17 likes

Nou dit inderdaad. Katten zouden eigenlijk ook niet buiten moeten lopen want ze jagen op vogels en andere dieren die we ook nodig hebben in de natuur. Dieren hebben nu eenmaal instinct en als je ze los laat lopen kan dat slecht aflopen ten opzichte van andere dieren of mensen.

11 likes

Mee eens. Als je in de jungle loopt denken de leeuwen ook niet ‘Goh, wat zielig voor haar als ik koalabeertje nu opeet.’ Nee hoor, drie vreten mij zo op. Dat geldt ook voor dieren die wij tot huisdieren hebben omgedoopt voor eigen plezier. Ik vind het zelf dan ook heel irritant als mensen een dier, in dit geval een hond erop aankijken dat ze gewoon doen waarvoor ze gemaakt zijn.

6 likes

Ik vind het wel opvallend dat bijna alle hondeneigenaren uit de ‘probleemflat’ in mijn buurt voor een moeilijk ras hebben gekozen. Zo’n slechte combi.

6 likes

Haha lekker typisch wel weer ja

Ja same, heb zelf ook een hele lieve labrador die echt geen vlieg kwaad doet en zelf 2 keer is aangevallen door katten en een hond, maar ik blijf alert. Hij is daardoor getraumatiseerd en ik kan ook echt aan hem merken als ik hem uit laat welke hond hij ‘‘mag’’ ja of nee.

Even buiten de discussie om, heb ik een hele interessante video gevonden van Loey Lane. Ik volg haar nu al een tijdje en alhoewel ik tiktok echt vreselijk vind, is het toch heel boeiend om te kijken naar mensen op tiktok die creepy stuff posten. O.A Bonskinny, ik vind haar content op tiktok heel creepy en soms ben ik echt in de war of ze een typetje speelt en echt een soort ‘‘art’’ wil laten zien en een boodschap wil meegeven, maar ik denk ook heel vaak dat wat ze post echt is en ze in gevaar is ofzo. Misschien dat er hier ook wel mensen zijn die het boeiend vinden haha

Hier is de video btw!
2 likes

Ik heb ook een klein hondje en ga bij grote rassen altijd een andere route, soms zie ik de eigenaar kijken van ‘doe niet zo overdreven’ maar als ik bij voorbaat al als er iets gebeurt zie dat zij geen schijn van kans maakt ontloop ik de situatie direct. Laatst kwam ik een vrouw tegen met haar zoontje en 2 honden, een grote (iets groter als een labrador) en een kleine (maltezer achtig), zij had de kleine en haar zoontje de grote, deze had ook een gentle leader om en ik wist toen nog niet dat zoiets was tegen het trekken ipv tegen het bijten. Afijn, hond trok 1x en zoontje liet zo voor mijn neus de riem vallen en die hond rende in een rotgang op mijn hondje af, ik heb me vaak afgevraagd wat ik in zo’n situatie zou doen maar ik weet inmiddels dat ze kan vliegen in haar tuigje want ik trok haar uit reflex direct omhoog. Hond in kwestie deed in the end gelukkig niks, was een hele lieve hond. Maar ik was zo boos op die vrouw, heb je 2 honden en denk je zo’n mega hond prima te kunnen geven aan je zoontje van 10 terwijl je nota bene wéét dat die hond hard trekt… En zelf met een hondje lopen van 5 kilo…

Sorry voor mijn levensverhaal maar ik merk dat dit onderwerp me altijd zo raakt

17 likes

Vind dat hier op het forum wel altijd heel flauw wordt gedaan over law of attraction. Ik geloof er zeker wel in dat als je duidelijk een doel voor ogen hebt waar je ook vaak genoeg over nadenkt/visualiseert, je onbewust ook meer dingen gaat doen/beslissingen neemt die je helpen om dat doel te behalen.

Wil hiermee niet zeggen dat het sowieso wel zal lukken als je iets visualiseert en dat alles mogelijk is, maar je kansen worden sowieso wel een stuk groter als je ernaar gaat leven.

13 likes

Hier ben ik het helemaal mee eens.

The law of attraction is eigenlijk zoiets als de selffulfilling prophecy vanuit de psychologie. Het werkt dus zeker wel, met name als je er inderdaad naar gaat leven. Met andere woorden ook echt stappen onderneemt om te komen waar je wil zijn.

5 likes

Tuurlijk heb je in zeker mate invloed op waar je eindigt. Als jij als duidelijke doel hebt dat je een bepaalde opleiding gaat afronden, ga je je daar op aanpassen, stel je dat als prioriteit, ben je gemotiveerd om door te gaan bij tegenslag etc, dus ja: mits de randvoorwaarden (denk aan intelligentie, middelen, stabiele situatie) er zijn heb je dan grote kans van slagen. Zelfde geldt in mindere mate voor bijvoorbeeld: het aanschaffen van een duur middel (een auto, huis), het maken van een lange reis, een bepaalt carrièrepad, een succesvolbedrijf. Als dat je hoofddoel is, richt je je leven daarop in en groeit de kans van slagen. Het is een combinatie van wilskracht, gunstige factoren en geluk (dat je naasten gezond blijven, dat je geen ongelukken krijgt, dat jij gezond blijft, dan je geen onvoorziene financiële ontwikkelingen meemaakt). Als je erin stapt met: mij gaat het nooit lukken, heeft dat waarschijnlijk invloed.

Maar het is zo kwalijk dat attraction te noemen. Noem het motivatie, noem het geluk, noem het hard werk. Ook termen waar ik al kriebels van krijg. Maar aantrekkingskracht, bah. Je trekt het niet aan, je zet je ervoor in. Dat zijn twee hele andere dingen. Als je zegt dat je goede dingen kan attracten, zeg je indirect dat andere mensen die ongeluk op hun bord krijgen dat aantrekken. Dat ze niet genoeg gevisualiseerd hebben. Daarnaast: wordt het hele attraction verhaal tegenwoordig zo vaak toe gepast op dingen waar je als mens simpelweg geen invloed hebt. Op of je een kind mag krijgen, op gezondheid op of je toevallig uit de rij wordt geplukt voor de businessclass. En sorry: maar ik geloof echt niet dat er iets bestaat als aantrekken.

Edit: De law of attraction is in weze het toedienen van extra credits aan jezelf als jou iets lukt dat voor andere minder haalbaar is. Dat is giftig. Niet iedereen kan alles, niet alles is voor iedereen weggelegd en je helpt een ander niet door te zeggen dat dat wel zo is. In ieder geval niet in een samenleving die bepaalde zaken veel meer waarde toedient dan anderen. Want ook zaken als doorzettinkracht, motivatie en intelligentie zijn gewoon niet eerlijk verdeeld.

32 likes

Vreselijk wat er met die kat van teske is gebeurd, wat een wreed einde. Hoop dat ze dat beeld snel wat uit haar hoofd kan krijgen, lijkt me echt naar.

Maar wat ik me dus afvraag als die hond zoveel jachtinstinct heeft, wat was er gebeurd als daar een kind rende? Ik had (tot twee weken geleden :cry:) ook altijd katten en dat waren mn kindjes dus ik zeg daarmee helemaaaal niet dat iets erger is dan het ander. Maar ik vind het helemaal niet de natuur dat een huishond -die je neem ik aan opvoed- een kat zomaar dood wanneer deze een keer ontsnapt. Erachteraan rennen ok, maar doorbijten tot de dood? Ik zou als ik de eigenaar van die hond was echt doodsbang zijn dat het nog een keer ‘mis’ gaat.

Heb zelf ook een hond, ook met katten gehad en als zo’n beest ontsnapt en gelijk iets dood lijkt me dat écht niet ok.

1 like

Oordeel anders ff niet over een ander zn psychische problemen/weg daardoorheen. En dit is echt juist toch ook iets wat je hoopt/denkt als je een burn-out hebt. Kan zooo slecht tegen de manier waarop zij oordeelt

35 likes

Ik heb aan weinig mensen echt een hekel. Maar zij krijgt het voor elkaar.

13 likes

Ik vertrouw het merendeel van de hondeneigenaars er ook niet op dat ze (vooral grote) honden fatsoenlijk trainen. Hoe moet ik nou weten of ze dat beest in de hand hebben? (extra ergernis: als er eentje op straat op je afstormt en de baas weeïg glimlacht op een afstandje van ‘doet niks hoor’). Eigenlijk zou dat gewoon verplicht moeten zijn, en volgens mij is dat nu niet zo?

9 likes

Heej… Tim volgt Romy ook?

27 likes

Oh ja Tim volgt wel meer aanstellerige typjes

2 likes