Ja heel sneu.
Snap ook niet dat mensen met kinderen een husky nemen in een drukke buurt. Hier liep er ook een, brak ook uit, 5 minuten later waren er 4 katten dood.
Waarom moet je zo’n wolfachtige instinct gevoelige hond in een stad?
Ja heel sneu.
Snap ook niet dat mensen met kinderen een husky nemen in een drukke buurt. Hier liep er ook een, brak ook uit, 5 minuten later waren er 4 katten dood.
Waarom moet je zo’n wolfachtige instinct gevoelige hond in een stad?
Nee joh dit meen je niet, 4 katten dood in een keer wat vreselijk. En die hond mag zeker gewoon daar blijven.
Heb de video niet gezien, maar kan me niet voorstellen dat het aan het ras ligt. Een andere hond kan net zo goed hetzelfde jachtinstinct hebben en katten pakken.
Heb zelf een halve husky (ja oke nee geen hele) en die vindt katten buiten net zo interessant als alle andere honden in de buurt.
En mensen willen nou eenmaal een bepaalde hond, ongeacht in welke buurt ze wonen. Ook met labradors moet je opletten, met elke hond.
Ja geen idee, ik kende de eigenaar niet en mijn kat was gelukkig niet buiten.
Als ie mijn kat had gebeten had ik sowieso elke kliklijn gebeld en niet gerust tot die husky een spuit had gehad.
Ja je moet uitkijken maar ik vind het echt niet horen dat als je hond ontsnapt dat ie binnen een kwartier een kat dood bijt.
Uiteindelijk ligt het aan de eigenaar, sure. Maar zo’n beest past hier echt niet, er is veel te weinig ruimte om ze normaal uit te laten en ze kunnen dus niet los want overal zijn kleine kinderen en katten hier. Het is alsof je in een heel smal bochtig straatje gaat wonen en dan per se een Hummer wil en je dan uiteindelijk uiteraard een keer tegen de muur knalt als je wil inparkeren.
Alleen de tamste honden horen thuis in een drukke omgeving. Met een Jachthond, vecht hond etc heb je hier gewoon niks te zoeken.
Oh volgens mij heb ik trouwens een krantenbericht gevonden over dit voorval.
Ja klopt als je utrecht husky googelt vind je het. Zijn er trouwens 4, niet 3. Maar misschien was dat voorbarig.
Pffff…zo verdrietig. Wat ze zegt op het eind dat ze hoopt vooral dat beeld dat dat katje zo gewond in d’r armen ligt snel verdwijnt, dat is nog het zwaarst lijkt me.
Sorry, maar bepaalde rassen zijn toch gewoon aanzienlijk gevaarlijker dan anderen zijn? Tuurlijk moet je als eigenaar altijd opletten en kan je met training en opvoeding een hoop indammen, maar als bekend is dat een bepaald ras slecht met katten of jonge kinderen kan of een sterke prooidrift heeft vind ik het echt een risico om zo’n hond te houden in een woonwijk. Want het betekent gewoon dat als zo’n hond uitbreekt, andere dieren/mensen gevaar lopen.
Nee natuurlijk niet, dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar dat dat per se aan het ras ligt ben ik het niet mee eens.
Maar heeft dit niet vooral met discipline te maken dan met plannen?
Niet alle honden van “gevaarlijke” rassen zijn gevaarlijk. Maar begrijp me niet verkeerd he, sommige honden hebben sterkere kaken en laten moeilijker los, alle blaffen meer en andere hebben misschien een sterker jachtinstinct. Maar de mens heeft er nou eenmaal voor gezorgd dat we alle soorten huisdieren overal willen houden. En tuurlijk heeft het ene ras over het algemeen bijvoorbeeld meer beweging nodig dan andere rassen.
Maar dat het komt ómdat het een husky is, dat is niet waar. Het is blijkbaar een onopgevoede heftige en dit geval naar dieren agressieve hond.
Het gedrag van een hond is grotendeels afhankelijk van de opvoeding van het baasje, maar er zijn wel degelijk hondenrassen die iets meer ‘‘agressie’’ in zich hebben. Dit kun je daardoor met opvoeding corrigeren maar er zijn ook genoeg mensen die dat niet doen en zich niet goed inlezen wat voor hondenras ze hebben
Het is 2020, laten we verder kijken dan ras mensen. Dit is zo niet woke…
Dat klopt helaas ja. Zie daarom ook alle Stafford achtige honden die in het asiel zitten, worden gekocht omdat ze er zo stoer uitzien maar zijn geen makkelijke honden over het algemeen en worden niet of slecht opgevoed.
I can’t even
Het is me gelukt om mijn visualisatie te laten uitkomen, 1/10 would not recommend
https://www.forumfeminarum.nl/t/het-opbiechttopic-zonder-omg-reacties-5/15102/656?u=pantalones
Klopt ja, heb een paar jaar in het asiel gewerkt en daar zaten vaak Staffords en Pitbulls. Uiteindelijk worden die honden ook veel minder geadopteerd vanwege hun ‘‘reputatie’’ En dat is zonde want het kunnen echt geweldige honden zijn.
In mijn geval is het een combinatie van werk (docent vo), huishouden met kind, autisme en OCD. Ik heb discipline, maar geen goed overzicht.