Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ja maar dat kun je afspreken met je zorgverzekering in delen te betalen 33 eu per maand. Nja 't kan dat ze dat ook niet heeft

1 like

Maar voor de huisarts geldt toch geen eigen risico?
Sorry, dit is totaal onboeiend voor dit topic, maar ik ben de draad kwijt haha

Het gaat om de psycholoog. Niet de huisarts.

1 like

Maar de huisarts zou haar vervolgens waarschijnlijk doorverwijzen naar een psycholoog, waarvoor ze wel eigen risico zou moeten betalen.

Joehhh ik ben er weer, ik dacht dat we het nog steeds over de huisarts hadden :v:t2:

3 likes

Er zijn ook gewoon ā€˜potjesā€™ bij de gemeente voor mensen die in de bijstand zitten. In dat soort gevallen wordt (bijvoorbeeld) het eigen risico vergoed. Er zijn ook psychologen die niet gecontracteerd zijn en hele redelijke tarieven hanteren indien iemand bijv wel ( minimaal) aanvullend is verzekerd. Overigens lijkt dit mij meer iets voor de psychiatrie.

3 likes

Ja dat is wel jammer. De mensen die reageren, weten ook niet wat zij zelf al gedaan of geprobeerd heeft als ze dat er niet bij zet. Ik lees alleen maar hele redelijke goedbedoelde adviezen.

Hoeft niet hoor, ik ben ook bij een niet gecontracteerde in behandeling geweest en dat was minder dan eigen risico. Ook nog in dezelfde stad als waar Sanne woont.

Maar bijvoorbeeld een POH GGZ valt toch onder de huisarts en is dan ook ā€œgratisā€? Ik denk dat er echt wel andere opties zijn als ze naar de huisarts gaat dan een gelijk een psycholoog en je hele eigen risico moeten betalen.

8 likes

Yes, sowieso lijkt mij de eerste stap naar de huisarts gaan en dan kan je daarna kijken wat je verder doet qua kosten. Een huisarts kan ook altijd nog meedenken.

4 likes

Hier is ook altijd een persoon van de GGZ wekelijks bij de dokter aanwezig. Zou dat dan ook niet een optie voor haar kunnen zijn?

1 like

Volgens mij denkt zij dat dat ook geld kost, wat niet zo is. Als ik haar tweets juist lees.

Klopt, maar die mag geen behandelplan met je opzetten en mag je alleen ambulant bezoeken, niet structureel.

7 likes

Poh ā€œkanā€ niet zoveel, vaak alleen lichtere problematiek en wat gesprekken voeren

1 like

@HvO hoeft idd nietā€¦ ik weet ook uit ervaring in elk geval twee die echt gunstiger zijn.

POH- er ā€˜kanā€™ inderdaad lang niet zoveel betekenen als een (GZ) psycholoog of psychiater. Niet dat dat niet ā€˜goedā€™ is alleen zijn de middelen hiervan gewoon beperkter. Ik ken deze Sanne echt alleen van dit forum maar wat ik lees denk ik echt dat zij meer gebaat is bij een psychiater dan een POH-erā€¦

Misschien niet zo heel helpend de discussie hier te voeren?
Ze weet wat ze zou kunnen doen om van haar problemen af te komen en legt nu haar ā€˜lezersā€™ een soort onoplosbaar probleem voor, omdat ze niet wil/kan doen wat haar helpt. Lijkt me dat ook wij daar hier niet uit gaan komen.

15 likes

Even afgezien van de persoon in kwestie (had wat mij betreft wie dan ook kunnen zijn) vind ik het gesprek zo gek nog niet. Zoals je hierboven kunt lezen, is er blijkbaar toch onduidelijkheid over wat wel/niet kan. Als dat van hulp kan zijn voor een willekeurige lezer hier, alleen maar fijn toch. Zo bekeek ik het gesprek tenminste, en niet als dat wij wel even de ultieme oplossing zouden bedenken.

14 likes

Ah ja, op die manier kan het evt van nut zijn. Dan nog denk ik; bij klachten, ga naar de huisarts dan heb je gelijk met een expert te maken die je juist kan doorverwijzen. Je hoeft niet alles zelf te weten wat dat betreft, kan wel nuttig zijn.
Overigens zou ik dan willen toevoegen dat een pohā€™ er ook een psycholoog kan zijn, zijn veel psychologen die werken in poh functie.

1 like

Hehe, dat zeg je op een forum waar iemand gerust zijn halve vinger eraf kan snijden en dan nog de tijd neemt om in het medische vragentopic te checken of het echt wel nodig is :smile: Maar eens hoor.

15 likes

hahahah you got me there