Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

mmmm, nee denk het niet! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Brrrr bibbers

Weet iemand waarom bij Life of Yvonne, Yvonne Coldeweijer, de reacties uitgeschakeld zijn onder haar videoā€™s?

Best ongezellig om geen comments eronder te hebben :thinking:

Ze werd hier wel laatst besproken, maar weet niet meer of het daarover ging

Lijkt me dat ze niet zit te wachten op kritiek op haar gare videoā€™s

8 likes

Monica heeft (al) een nieuwe vlog online en ze gaat iets zeggen over het box gebeuren. Ik ga nu kijken.

3 likes

Ze begint met dat ze zich super kut voelt en iedereen een verklaring schuldig is. Ze heeft het eerder afgehouden om de boxingclub een kans te geven het op te lossen met mensen. Niet om het over te laten waaien.

Ze krijgt ook veel leuke reacties. Je kan niet iedereen tevreden houden. Ze vind het kut. Bepaalde dingen zijn gewoon niet goed gegaan en daar baalt ze ontzettend van. -nog meer kut dit kut dat-

Ze zit al twee drie weken met een knoop in haar maag en zit niet lekker in dr vel. Ze krijgt ook dingen naar haar hoofd zoals ā€˜kanker hoerā€™ en dat ze dood moet.

Ze voelt zich helemaal kut.

ā€”-
Nou dit was mijn samenvatting. Maar eigenlijk zegt ze nog niks. Ze gaat niet in op wat er fout is gegaan (ja communicatie zegt ze). En ze zegt dat iedereen met klachten contact kan opnemen met de boxingclub. Verder hebben we hier nog niet echt iets aan.

44 likes

Heeft ze al een tijdje. Wel apart. Zal wel zijn, omdat haar filmpjes heel apart zijn en ze geen commentaar op wilt

2 likes

Ze neemt echt 0 verantwoordelijkheid. Zo jammer. Het zou dr sieren als ze ook wat over de inhoud van de box zou zeggen, dat het inderdaad troep is en dat het niet meer zal gebeuren oid.

33 likes

Haha vind dit ook wel erg ā€˜arme ik, ik ben het slachtoffer snikā€™. What about al die mensen die een box van 70 euro gekocht hebben waar alleen maar troep in zat :joy:

19 likes

Wat is dat toch online dat mensen zich Zo druk maken om een paar tientjes dat je iemand doodwenst? Ik snap het het is superkut maar stuur gewoon je box terug en klaar.
Jammer dat Monica er niks mee doet verder, misschien mag ze helemaal geen inhoudelijke beslissingen nemen over dit, ivm het contract met die boxenleverancier?

5 likes

Mijn gedachte: ā€˜Maar dan moet je wel Engels kunnenā€™

Het is super lastig om grappig te zijn in een andere taal. Vond die uitleg ook beetje apart. Niet van ā€˜want dat lijkt me heel erg leukā€™ maar meer ā€˜ik kan er meer geld mee verdienenā€™. Lijkt me niet de motivatie

4 likes

Ɯberhaupt om er wĆ©Ć©r een video over te makenā€¦

Ik dacht even dat ze het helemaal goed ging maken maar het ging vooral over hoe zielig het voor haar zelf is. Jammer

15 likes

Wat ik wel gek vind in dit verhaal dat een bedrijf monica dan benaderd. Zo van dan kopen mensen sneller die kut box. En als het dan mis gaat dat iedereen dan Monica aanvalt. Oke haar naam zit aan die box en ze zal er zeker wel wat mee te maken hebben maar ik denk dat dat bedrijf juist alle verantwoordelijkheid heeft. Maar die doen net alsof alles koek en ei is en mensen niet zo moeten zeuren.
Monica kan nu ook niet veel meer doen eigenlijk. Ze had het missvhien wel beter kunnen uitleggen van wat er mis is gegaan. Maar in hoeverre mag ze dat doen want wie weet heeft ze wel een of ander contract getekend.

15 likes

Het is heel duidelijk dat haar grootste motivatie ā€œeen carriĆØreā€ is. Dus geld verdienen en fame ontvangen. Ze doet het niet omdat ze videoā€™s maken zo super leuk vindt. Misschien ook wel, maar dat komt dan op de 12e plaats in het prioriteitenlijstje. Het gaat steeds over views, views, nog meer views, meer subscribers, geld geld geld. Echt jammer, want ik vind haar wel leuk.

1 like

Nou ja, het verbinden van haar naam aan die box doet ze natuurlijk omdat ze er geld voor krijgt (omdat haar naam inderdaad kopers trekt).
Het is dan ook wel je verantwoordelijkheid na te gaan wat er precies in die boxen gaat en dat je daar achter staat, juist omdat jouw naam hetgeen is waardoor je fans het kopen (al was het maar om je eigen imago te beschermen).
Achteraf kan ze niet veel doen nee, maar ze had juist vooraf haar verantwoordelijkheid moeten nemen.

13 likes

Normaal gezien ben ik best een ā€œMonica-fanā€ maar nu vind ik haar reactie toch ook niet echt geloofwaardig. Ze zegt eerst dat ze er heel lang aan gewerkt hebben om vervolgens te beweren dat ze er geen euro aan verdient? Komop, alsof ze een jaar aan een project gaat werken waar ze niks aan verdient?

Ze lijkt ook verbaasd dat de negatieve reacties vooral naar haar gericht zijn, maar ze koppelt haar naam toch aan die box? Moest ze nu iets uitbrengen met Z.alando bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat mensen boos zijn op beide partijen maar in dit geval is de Boxing Club zo onbekend dat ik het begrijp dat de kritiek vooral bij haar terecht komt. (Al is dat uiteraard nooit een excuus om haar uit te schelden en dood te wensen, maar ik begrijp wel dat mensen zich bedrogen voelen)

Zakelijk gezien was dit volgens mij niet de beste move want als ze ooit nog eens iets op de markt wil brengen, speelt deze box absoluut niet in haar voordeel. Daarom snap ik ook niet zo goed dat ze niet met meer zorg de producten heeft uitgekozen. OkƩ misschien wist ze niet dat de kwaliteit van die kimono kut zou zijn, maar er zit bijna niks in de box qua producten die ze werkelijk gebruikt? Je zou toch denken dat je iets meer bezig bent met de inhoud als je zoiets lanceert?

21 likes

Inderdaad mee eens. Als iemand mij gebruikt om zijn spul te verkopen, dan wil ik echt er bovenop zitten. Welk merken, welke producten en is de prijs schappelijkā€¦ al die dingen waar een fatsoenlijk persoon over na zou denken. Zelfs als ze het te druk had om zich er constant mee bezig te houden, had ze iemand voor haar dat na moeten laten kijken.
En ik vind dat ze meteen daarna ook haar excuses moest aanbieden en er niet omheen had moeten draaien. Niemand is tevreden met een zielig koekje en een vitamine. Die koekjes koop je hier gewoon in een pak in een goede cafe voor 3,50.

Ben er ook wat strenger over, omdat haar doelgroep over het algemeen jonger dan 18 is en die hebben meer bescherming nodig.

11 likes

Dat heeft ze eigk ook gedaan. Ze hebben samen erover na gedacht wat er in die box gaat. En dat bedrijf heeft dan een mooie goede box aan haar laten zien en mooie boxen als pr uitgestuurd. En toen ineens naar de rest goedkope ali shit gestuurd. Ik weet niet of Monica bij dat proces aanwezig was maar ik denk van niet. Vgm word de influencer door een bedrijf benaderd met een idee dat idee word samen uitgedacht. De influencer krijgt het eind product te zien maakt daar reclame voor en dan word het verkocht. En de influencer krijgt dan een percentage van het geld. Als dat bedrijf dan ineens besluit om verder troep te verkopen zonder dat de influencer daar dan vanaf weet dan ligt de fout bij het bedrijf.

Ik weet natuurlijk niet hoe het in deze situatie is gegaan. En natuurlijk vind ik wel dat monica het beter had moeten uitleggen. Maar ik vind het krom dat zij zo word aangevallen (kritiek is logisch maar dat je moet dood gebeuren enzo is erg appart) terwijl de troep word verkocht door het bedrijf.

1 like

Er kan idd gesjoemeld worden door de mensen van de box en dat is dan idd jammer voor Monica. Alsnog kon Monica dan vanaf het begin begrip tonen aan de mensen die het gekocht hadden ipv. zeggen dat het grootste gedeelte van de klanten tevreden was en alleen positieve stories delen.
Deze verklaring komt nu ook 2/3 weken na de box? Dat is best laks.

5 likes