Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ik kijk zijn videos al een tijdje maar wat ik nog steeds niet snap… heeft hij een cameraman???)??? Wat een kutbaan heb je dan

Ander onderwerp, maar Ik volg dus lovaeij op insta en zij is heen en weer naar New York gevlogen voor één event. Vind dat echt zó erg.

2 likes

Volgens mij is dat zijn vriendin die hem helpt haha.

Ah dat verklaart al meer

Ik kan altijd nog niet onthouden wat Egbert zijn echte naam nou is :sob:

Ik ook niet en telkens als hij een q&a doet staat in de thumbnail: wat is je echte naam??? Maar hij zegt het nooooit meer

2 likes

Ohja jeffrey @Alpacamybags of colin? Of dat was zn tweede naam

Ja volgensmij Jeffrey, maar dat past helemaal niet. Egbert it isssss.

Ja eens

Ja, vind ik ook bizar. Als je er dan bent (loef NY) blijf dan ook langer.
Ik vind wat ze doet goed maar ik vind haar zo hysterisch. Andere kant is dat ze wel echt is, als ze lacht is het wel echt. Maar arme buren :joy:
Haar Engels is wel goed!

Ik vind haar als persoon leuk maar trek haar Engels juist slecht. De hele tijd dat “fokking” en “mate”. Komt zo geforceerd over

4 likes

Al is ze Iris wel, mijn geld krijgt ze niet!

8 likes

Ikke wel, echt m’n favo video van foef dit

3 likes

Ik wist gewoon dat jij ja zou stemmen :joy:

2 likes

Ik weet zelf nog niet wat ik hiervan vind… maar het voelt een beetje tsjah… hoerig…

Terwijl er helemaal niets aan de hand is. En de hoerig vergelijking niet omgaat omdat het eenzijdige transactie is en er geen wederdienst wordt aangeboden. Je geeft gewoon geld en dat is het. Zij koopt zooi voor haar huis, en jij gaat verder met je leven.

Maar waarom voelt het dan toch een beetje vreemd en vies?

4 likes

44 likes

Ik zou ook niet zo snel geld geven aan influencers, maar ik steun wel 1 booktuber via Patreon (Jen Campbell), omdat ik haar content echt heel erg fijn vind. Ze werkt volgens mij erg hard (ze is schrijfster, geeft workshops en lezingen, doet nog ander freelance-werk in het “schrijfwereldje” (proof reading en editing e.d.) en ze is ook jurylid geweest voor een literaire prijs). Ik kijk erg graag naar haar video’s en ze zegt zelf dat ze door Patreon haar video’s kan ondertitelen en meer tijd kan steken in video’s met meer research (ze heeft bv. een serie over sprookjes) (eerlijk, dat laatste gebeurt niet heel veel). Als ik ergens een koffie ga drinken, kost me dat meer en van haar video’s heb ik meer genot, dus het is me wel waard. Ze levert kwaliteit en ik wil graag dat ze video’s blijft maken, i.p.v. ervoor te kiezen om die tijd in iets lucratievers te steken of me te overladen met spon en reclame.

Zomaar een random influencer steunen die leeft van spon en verder een heel gemakkelijk leventje heeft en geen heel bijzondere dingen filmt, begrijp ik ook niet, maar ik denk dat ikbenirisniet nog wel de gunfactor heeft en hele trouwe volgers (al zou ik zelf sowieso meer content willen vooraleer ik haar steun, ik weet niet of ze echt iets doet behalve Instagram en haar webshop). Ik begrijp wel dat sommige mensen eenmalig enkele euro’s geven. Wie weet zit er een kennis/vriend/familielid tussen die een grotere storting deed en gaat het verder voornamelijk over 2-3 euro pp.

7 likes

Haha maar dat is toch nog steeds minder vervelend dan alkes typen op je telefoon. Zoveel typefouten?? :thinking:

Anyway, ik vind het echt schaamteloos van die iris en ben flabbergasted dat zoveel mensen hier nog geld aan geven. Als je niet genoeg geld verdient met je breidingen; zoek een bijbaan, ga iets anders doen ernaast? Dit is gewoon de online equivalent van bedelen?

Ik heb een tijdje Patreon gedaan (bij Naoki) omdat ik de gratis toegankelijke dierproevrije lijst echt geld waard vond en veel gebruikte. Dat is wel echt anders? Ik “kreeg er iets voor terug”.

5 likes

Ik zag op Instagram dat één van die kittens vam Teske is overleden na een aanval van een hond. Echt vreselijk. :cry:

1 like

:cry: dit is zo verdrietig
In het oosterpark kwam ik ooit een oudere mevrouw tegen met haar hondje die zei dat ik moest oppassen bij een bepaald aantal honden met mijn lieverd. Een paar jaar terug was het hondje dat ze toen had doodgebeten door een herdershond toen het tijdens het spelen met alle honden op zijn rug ging liggen bij de herdershond. Ze had helemaal beschreven hoe erg haar hondje toen huilde/piepte en dat ze zich zo intens hopeloos voelde omdat ze haar hondje niet meer kon redden. Dat moet zo traumatisch zijn om mee te maken.

1 like

Ooh en de post daarvoor van Stip die is overleden (al was die erg oud natuurlijk). Echt zoo zielig :cry:

1 like