Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ziu eens moeten gaan bijhouden hoe vaak influencers van onderwerp wisselen als er brood in zit. De meid heeft letterlijk een excelsheetje (wat je op duizenden andere websites kan vinden), gedeeld en is nu financeflunencer😂

Meet me: heb deze week een conflictje opgelost, communicatieplan geschreven, geef vandaag een dagje “les”, morgen ga ik het e.e.a filmen, tussendoor doe ik ook mijn eigen mail en ondersteun ik mijn kids mentaal. Ben naast pedagoog vanaf deze week ook: mediator, communicatiestrateeg, leraar, cameravrouw en scenarist, psycholoog en secretaresse. Fun.

25 likes

Ja van haar recepten moet ze het ook niet hebben, dus ik snap wel dat ze wat anders probeert. Er werd hier laatst een recept gedeeld en ik vond het echt verbazingwekkend. Ze schreef letterlijk over hoe saai haar avondeten was, maar die recepten deelt ze blijkbaar ook omdat haar lezers er dan van kunnen leren.

Op Instagram zijn ze wel vrij groot dankzij hun bikini foto’s die ze eerst postten. Dus ik neem aan dat ze toch wel een paar 1000’en euros krijgen per betaalde samenwerking met hun bereik.

Haha financefluencer, irriteer me vooral aan dat dat dan weer een naam moet hebben. Zij deed toch ook al van die spon-dingem voor een hypotheker?

Al vind ik het wel een slimme en heb ik haar financiële overzicht wel even goed bekeken. Maar vond die artikeltjes in tijdschriften met een financieel overzicht/huishoudboekje van iemand ook altijd wel interessant. Denk omdat het onder vrienden (in ieder geval mijn vrienden) nooit zo gedetailleerd besproken wordt en ik best nieuwsgierig ben hoe anderen dat doen.

Als je die overzichtjes leuk vond, vind je porterenee.nl waarschijnlijk ook wel leuk. Die heeft elke week een kijkje in iemands huishoudboekje. Is ook een guilty pleasure van mij, voorĂĄl de comment section.

9 likes

De laatste podcast van ‘Onder Mediadoctoren’ gaat over influencers & ethiek. Best interessant, maar wel lang. Er wordt gekeken naar de geloofwaardigheid van influencers vanuit wetenschappelijk oogpunt.

3 likes

Ik vind de ouders van Bonnie zulke lieve mensen. Ze hebben kaartjes gekregen voor het songfestival van de gemeente Rotterdam omdat ze een minima inkomen hebben. Vind het heel tof dat ze dat zo vertellen in de vlog.

81 likes

Ja, heel tof vind ik hen!

1 like

Ja volgens mij staan ze echt heel realistisch en nuchter in het leven, erg maatschappelijk betrokken. Zeg maar een voorbeeld hoe iedereen in een ideale wereld zou ‘moeten’ zijn.

18 likes

Rachel is nog maar net begonnen zelf toch met die interieurcursus? Ze wil nu zelf een instagram cursus beginnen. Je krijgt daarmee ook nog eens toegang naar door haar samengestelde Pinterest borden
 oh gawd.

16 likes

wordt ze interieurcoach?

9 likes

Ze heeft nu op Insta staan dat ze een insta interieur stijling cursus aanbiedt aan ondernemers. Je kan een kaartje kopen en dan krijg je toegang tot de modules die ze nu nog aan het samenstellen is.

4 likes

Love it, ben me er het afgelopen uur al mee aan het vermaken :joy:

1 like

En de ultimate comment sections bij Refinery 29 https://www.refinery29.com/en-us/money-diary
Ik kan me hier uren in verliezen.

3 likes

Ik heb laatst nog een discussie gehad met zo’n kleine blogger/influencaaah over ‘The law of attraction’ . Daar had ze een cursus voor ‘ontwikkeld’. Geld verdienen met bullshit verkopen. Aangegeven dat het gewoon zo niet werkt in het leven. Nou, dat zag ik helemaal verkeerd en of ik niet even een cursusje bij haar wilde volgen?

6 likes

Ik lees nu ook bij al die " kom een cursus bij mij volgen"
“Doneer gewoon even wat geld aan mij dan kan ik even een uurtje interresant doen”

5 likes

Waaruit vinden jullie blijken dat ze maatschappelijk betrokken zijn? Bij minima moet ik denken aan een uitkering, of zijn zij werkende armen?

Vraag me idd ook af of Bonnie’s ouders werken!

1 like

Kan beiden zijn, meestal is hanteren gemeentbe 110% van het minimuninkomen om onder minima te vallen.

1 like

Volgens mij had die moeder wel eerst een baan geloof ik, maar nu doet ze alleen nog vrijwilligerswerk! En van die vader weet ik het eigenlijk niet haha

3 likes