Be burgerlijk, be you. Hoop dat Xenos hem binnenkort op een rieten hartje voor me zet.
Ja de woningnood is in Nederland echt vrij ernstig en ook best wel uniek voor Nederland. Ik geloof dat wij Nederlanders ons dat nog niet zo realiseren. Maar ik merk bij mijn internationale vrienden dat ze heel verbaasd zijn dat het zo moeilijk is om hier een huis te vinden. Wat ook wel weer een beetje ironisch is aangezien zijzelf natuurlijk ook aan het probleem bijdragen. Nou is er in Nederland al sinds de tweede wereldoorlog een schaarste aan woonruimte maar sinds 2013 loopt het probleem wel erg op. Ligt voornamelijk aan de hoge bevolkingsdichtheid maar ook aan het feit dat veel land in eigendom van de gemeente is. En daardoor wordt gebruikt als handelswaar.
Volgens mij is de situatie in Nederland wel een reden dat die lootwoningen nog bestaan? Zodat je ook nog soort van geluk kan hebben en niet alleen afhankelijk bent van heel veel jaar wachttijd of andere urgentie. Maar waar ik woon reageren op lootwoningen ongeveer 2000 mensen dus dan is je kans 0.05% ofzo, en maar een heel klein deel van de totale sociale woonvoorraad is loting.
Ik vraag me af tot hoever de grens ligt tussen haar eigen baan (onderwijs) en foto’s als deze. Lijkt me toch een heel ding als je als groep 7/8 je juf zo op de foto ziet
En ben benieuwd wat de directie daar van vind.
Klopt, dacht altijd dat dit echt niet de moeite waard was. Maar een vriendin van mij heeft tot 2 keer een lootwoning ‘gewonnen’. Dezelfde vriendin, best bizar.
Ik reageer ook fanatiek hoor, nooit geschoten is altijd mis en het geeft in elk geval een soort gevoel van hoop. In mijn gemeente zijn trouwens alleen jongerenwoningen loting geloof ik, dus daar mag je sws maar tot 28 op reageren.
En op je 28e moet je er dan uit? Of dat niet?
Vanaf het moment dat je er gaat wonen mag je er vijf jaar wonen geloof ik, dus dat hangt er vanaf hoe oud je dan bent!
Klopt helemaal wat je zegt. Hier in BE is het redelijk ‘de gewoonte’ (voor zover ze de financiële draagkracht hebben natuurlijk) dat je ouders je studentenkamer betalen + weekgeld meegeven + je inschrijvingsgeld betalen.
Studenten wiens ouders minder financiële draagkracht hebben, kunnen een studiebeurs krijgen waarmee ze ook al vrij veel kunnen betalen. Het gebeurt hier dus veel minder dat studenten nog een lening moeten aflossen na hun studie. Integendeel: velen slagen erin om al een deel te sparen tijdens hun studie.
Ook is het in BE idd helemaal niet raar om tijdelijk na je studie weer thuis te gaan wonen. Zelf heb ik dat niet gedaan (waardoor mn spaargeld serieus gezakt is), maar mijn zussen - waarvan de oudste 27 is - wel. Wordt helemaal niet zo raar naar gekeken.
Gek hè, buren en toch zo verschillend. Voel me eerlijkgezegd wel heel gezegend om in BE te hebben gestudeerd als ik het zo allemaal lees op het forum.
Kan deze huizendiscussie please met jullie meeverhuizen naar een topic waar het wel past? Het gaat er ondertussen vandaag al 100 berichten over
Ja heel graag, krijg er hartkloppingen van
Hahah ik denk dat Moon vergeten is eruit te knippen dat ze balloon niet kan uitspreken
Zeker niet haha, ik denk ook echt niet dat ze het erg vond. Maar ze zijn toch de GliTterDrieLinG dus ik vond het wel opvallend haha
Volgens hen is avocadogeneratie een veelgebruikte term, net als millennial, dus blijven ze hem gebruiken, en waren ze de blog niet tegengekomen omdat ze alleen gezocht hadden of er podcasts waren met dezelfde naam.
Kende jij de term avocadogeneratie al?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Gewoon benieuwd. Ik kende het tot vandaag niet
Zo maar dan ben je wel slecht bezig… Waar lees je dat?
Ik had het podcastaccount een PB gestuurd om te vragen of ze van het bestaan van de blog wisten en toen kreeg ik dit terug.
Als je die term googled kom je het wel in verschillende artikels etc. tegen. Het is niet exclusief.
Ik realiseer me nu pas dat die vriendin van Jill haar baby bijna dezelfde naam heeft gegeven als de ex van Jill (Milen /Milan)
Ik vind Bonnie echt veel leuker dan Sarah en Lotte dus ik vind het alleen maar chill dat ze hier niet in meegaat haha.