Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Interview met Jamie Li in de Volkskrant, in de reeks land van afkomst. Trek haar best goed hier.

Weet niet of het alleen voor abonnees is, anders kan ik de tekst wel kopieëren.

3 likes

Ik moest hier veel te hard om lachen

41 likes

Wat is de grap :see_no_evil:

Ik vind het zo gek dat Willemijn en Martine helemaal geen vooronderzoekje doen? Parijs barst van de fantastische restaurants en super leuke wijkjes. Ze zijn gewoon helemaal niet in Le Marais geweest. Ik vind dat een beetje gek als je zelf 24/7 online bezig bent…

3 likes

image

Dit twitterde de moeder van Sanne, daar ging het over :smile:

4 likes

Jaa maar dat deden @Banananana en @FrozenFlame toch expres?

Ja en @SelenaGomez vond het grappig. Wat ik snap want ik ben mega grappig.

23 likes

@anon98052296

Haha ja dat was hem indd!

Ik zou zeggen dat ik een redacteur ben, maar dat is niet zo’n sexy woord. Ik ben een schrijver slash vlogger slash contentmaker.’

Sexy, but redacteur. but sexy.

21 likes

Go Daisy :tada:

2 likes

Gelukkig gaan ze straks wel weer een ns spon artikeltje vol tips en hotspots schrijven :face_with_monocle:

edit: ik snap trouwens niet hoe je tot de conclusie kunt komen dat je in Parijs alleen heel duur kunt eten òf bistro’s met vet eten hebt (klassiek Frans volgens Willemijn). En dat je soms een boetiekje hebt waar je met geluk iets leuks tegenkomt :face_with_raised_eyebrow: waar zijn zij in hemelsnaam geweest? Niet om te shamen maar ik snap het gewoon echt niet, als je daar speciaal heen gaat voor een hotspots artikel?

6 likes

Hahaha dat ben ik! Ik werd zo moe van haar gezeur dus heb twitter maar eens opgestart. Blijven zeuren zal ze toch wel blijven doen helaas

7 likes

Zo, heftige post van Saske op het instagramaccount van VetGezelig. Wilde het hier plakken maar het is een hele lap tekst.
Komt er op neer dat Alwin zo super goed zijn best doet om alles draaiende te houden thuis en met het kanaal maar ze krijgen maar de helft minder views dan eerder. Hij vind dat heel erg, een paar vloekwoorden en waaaaarom is dit zo?!
Vind het ergens mooi dat ze het ‘echte’ leven laat zien, dat het niet goed gaat etc. Maar de toon waarop alles gezegd werd vond ik heel naar.

2 likes

Heb meteen even gekeken en screenshots gemaakt. Ik vind het een heel nare post. Ik snap dat Saske nu met zichzelf in de knoop zit, maar je kijkers zijn je niets verschuldigd.

3 likes

Ik snap echt niet op welke wolk deze mensen leven. Ja het is kut dat je abbonees dalen, maar je hebt gekozen voor een beroep waarin likeability en snelle content voorop staat. Alwin en Saske samen zijn blijkbaar gewoon leuker dan Alwin alleen en hun nieuwe videostijl spreekt niet aan, hoe leuk je de video’s zelf ook vindt. Ik kan me er zo aan storen dat “influencers” het de kijkers bijna lijken te verwijten wanneer de populariteit daalt terwijl ze zelf de keuze gemaakt hebben voor een super onzeker beroep waarin eigenlijk geen ruimte is voor falen. Ik gun Alwin en Saske echt het beste (gun het ze meer dan de meeste anderen), maar het youtube-wereldje draait nou eenmaal niet op de gunfactor.

63 likes

Ik weet niet waarom, maar hun videos spreken me ook niet aan. Ben wel geabonneerd en kijk er af en toe eentje.

1 like

Ja en de mensen die dit zien zijn wrs de mensen die nog gewoon kijken, zoals ik dus ik snap niet zo goed wat ze wil bereiken. ‘What de fuck is opeens het probleem’… Om te beginnen deze houding.

32 likes

Jij beschrijft precies hoe ik erover denk. Ik gun ze het ook enorm, maar ik vind Alwin in z’n eentje ook gewoon niet zo leuk. Ze waren juist sámen heel leuk, daarom keek ik hun video’s. En dan vooral de challenges, 'gekke’weken etc. Goed dat Saske nu even voor zichzelf kiest, maar daardoor zijn de video’s minder leuk. Kan zij niks aan doen, maar deze verwijten zijn een beetje gemeen.

8 likes

Als ik dit zo lees en de video die ze eerder hadden gemaakt over dat Saske (tijdelijk) stopt kan ik echt alleen maar denken: waarom doe je jezelf dit in godsnaam aan? Ga lekker een baan zoeken. Als je mentaal niet lekker in je vel zit, maak je je meestal al druk om de mensen in de echte wereld, maar je dan ook nog druk moeten maken over wat mensen online van je vinden. Lijkt me doodvermoeiend.

21 likes

Ik ook. Gelukkig zit ik nog alleen op kantoor.

1 like