Ik heb mijzelf ook de Marie Claire taal. aangemeten. Nooit bij het corps gezeten
Ik ben 31 en fan van haarclips
Heerlie
Goed naslagwerk https://studentenwoordenboek.nl/
Ik ben alvast begonnen met inlezen; morgen gesalu = morgen gezellig samen lunchen
Bibabubo = ‘bitterballen en bubbels borrel’
Mijn vriendinnen en ik zeggen als grapje altijd biba’s ipv bitterballen. Maar nu vraag ik me af of we dit zelf bedacht hebben of gewoon iets studentikoos overgenomen hebben
Edit: oh lees hier net boven nu over biba’s, vrees dus toch het laatste dan gdvrdmmmm
Oh gelukkig staat de burgerrups er tussen. Me lievelings.
Ik was ooit bij een vriendin aan het afspreken (middelbare school leeftijd, we waren een jaar of 15/16). Haar broer was 5 jaar ouder en helemaal fan van de jongerentak van de VVD. Die had het dus ook steeds over dat hij ging borrelen met die mensen en “dat de biba’s straks zeker ook op tafel zouden komen” mijn god haha. Dit is minstens 12 jaar geleden dus het bestaat al even, denk ook niet dat het een specifiek studentending is.
Ik ken zelf ook veel mensen die zo praten wat zegt dit over mij???
Volgens mij doet iedereen in m’n omgeving het wel ironisch. Heerlie flaneerlie
Hahaha ja totdat je het vaak genoeg ironisch zegt en het dan onderdeel wordt van je vocabulaire
En de paupertunnel (metro)
(hopelijk begrijpt iedereen dat ik dit niet zelf in mijn titel gezet heb)
mijn lievelingsterm is spebibopla
speciaalbier borrelplank
zou ook zo een spermabank kunnen zijn
Ik ga echt heeelemaal stuk om die afkortingen hahahahahaha
Omg ik wil een spebibibabopla jaha. T klinkt allemaal als een heel saai kinderprogramma
Burgerrups (trein)
Of Gregor’s eigen brabbeltaaltje
Haha ja ik moet zeggen, ik gebruik ook veel van deze afko’s (afkortingen)… Maar ik ben denk ik ook de doelgroep zegmaar. Er komen ook constant nieuwe bij, zoals dapri en waga. Maar echt álles wordt afgekort, zoals itakru, labo, avo, capu, coroon, posi, quara, echt alles. Dit is alleen al wat ik in een paar seconden bedenk haha
Nu ben ik wel benieuwd; wat is de doelgroep? Ik voel me namelijk mega oud zo, maar zo oud ben ik nog helemaal niet hahah. Sommige kan je natuurlijk al wel raden wat het zou moeten zijn
Vooral studenten(verenigingen) denk ik. Moet bekennen dat ik me hier zelf ook schuldig aan maak
Bwohhh ik voel me meteen ZO oud dat ik hier niks van begrijp
Doet me denken aan dat een vriendin van me datumprikker probeerde af te korten als dp’tje: “oké doen we even een dp’tje oké!” De meid wist niet dat de afkorting dp al ergens anders voor staat.